کمپین تبلیغاتی چیست

برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق چه مراحلی را طی کنیم؟

با جواب سوال “کمپین تبلیغاتی چیست” کاملا آشنا شوید و ببینید کدام استراتژی مناسب شماست.

 

کمپین تبلیغاتی چیست

اگر می خواهید بدانید که کمپین تبلیغاتی چیست باید بگویم که یک استراتژی ویژه طراحی شده است که به منظور دستیابی به یک سری نتایج و افزایش آگاهی از برند، فروش و ارتباطات در یک بازار خاص در رسانه های مختلفی انجام می شود. همه این موارد از طریق کمپین تبلیغات انجام می شود. بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند اجرای یک کمپین تبلیغاتی به معنای همان تبلیغات ساده است. ولی کاملا در اشتباه هستند چرا که این دو مفاهیمی متفاوت از هم دارد. برای اینکه تبلیغات بهترین نتیجه را کسب کند، سازماندهی درست از ابتدای امر نکته بسیار مهمی است. اگر قصد راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی را دارید که به طور خاص برای شغل شما طراحی شده است، توصیه می کنیم با یک متخصص کمپین تبلیغاتی تماس بگیرید. در این زمینه، یک آژانس تبلیغاتی آنلاین که بطور ویژه به بازاریابی اینترنتی می پردازد، بهترین راهکار برای شماست.

علاوه بر این، اگر با متخصص تبلیغات در ارتباط باشید دیدی از میزان هزینه دستتان می آید و متناسب با بودجه و هدفتان برای تبلیغات آماده می شوید.

کمپین تبلیغاتی چیست

کلیدهای اجرای کمپین تبلیغاتی عالی

1.) هدف کمپین.

با اینکه خیلی ها وقتی به هدف در کمپین تبلیغاتی فکر می کنند همان موضوع “فروش” به ذهنشان می آید ولی واقعیت این است که بسیاری از عناصر تبلیغاتی دیگر وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنیم. رایج ترین اهداف کمپین شامل دستیابی به مشتری های جدید، ترویج محصولات فعلی و عرضه محصولات جدید است. همچنین می توانید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید که به منظور ارتقاء سطح آگاهی از برند باشد یا اصلا باعث معرفی برند شما به عنوان یک برند خاص و خلاق باشد. هرکدام از این موارد که هدف شما باشد، مهم است که قبل از اقدام به شناسایی آن اقدام کنید.

 

2.) جامعه هدف.

بخشی از موفقیت یک کمپین در این مرحله اساسی از استراتژی شماست که سنجیده می شود. اگر بازار هدف یا مخاطب مورد نظر خود را به خوبی تعریف کرده باشید، تحقق اهداف شما خیلی دست یافتنی تر و امکان پذیر تر می شود. باید جزئیات افرادی که می خواهید به واسظه کمپین تبلیغاتی آنها را تحت تاثیر بگذارید به صورت دقیق مشخص کنید. برای استراتژی جامعه هدف کمپین تبلیغاتی شما ضروری است که این نکات را مشخص کنید: سن، جنس، طبقه اجتماعی، وضعیت تأهل، سطح تحصیلات، عادات و سرگرمی ها و همه چیزهایی که در شناسایی صحیح مخاطبتان به شما کمک می کند.

 

3.) تقسیم بندی مخاطب.

هنگامی که مخاطبان هدف خود را به طور واضح تعریف کردید، زمانش رسیده که یک تقسیم بندی انجام دهید.

مخاطبتان را بر اساس محصولات یا خدماتی که به آنها می خواهید بفروشید، به گروههای مختلف تقسیم کنید. شما باید خودتان را جای مشتریهای احتمالی تان قرار دهید و به سؤالات مرتبطش جواب دهید و ببینید چه جوابهای آنها را به موضوع علاقمند می کند. آیا چیزی که به آنها ارائه می دهید مفید است؟ آیا آنها توانایی خرید محصول / خدمات شما را با قیمت تعیین شده دارند؟

 

4-) محتوای تبلیغات.

ابزارهای مفید زیادی در اختیار شما است که می تواند به شما کمک کند پیام کمپین خود را به بخش هدف خود منتقل کنید. در این مرحله باید تعریف کنیم که متداول ترین وسیله تبلیغ و انواع مختلف تبلیغات چیست:

تبلیغات در رسانه های اجتماعی. همانطور که از اسمش مشخص است، تبلیغات در رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهد تبلیغاتتان را در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید تا از این درگاه مخاطب مورد نظرتان را پیدا کنید. لازمه اینکار حضور فعال خود شما در این شبکه های اجتماعی است. قالب ها و سیستم عامل های مختلف استراتژی های طراحی متفاوتی را ارائه می دهد که از موفقیت بالایی برخوردار هستند.

 

بازاریابی ایمیل: بازاریابی ایمیل وسیله دیگری برای تبلیغات است که می تواند مورد علاقه کمپین شما باشد. اگرچه می توانید از این مورد برای به دست آوردن نتایج جدید استفاده کنید (که می تواند منجر به مشتری بالقوه شود). آیا می دانید به دست آوردن یک خریدار جدید 7 برابر گران تر از فقط حفظ یک مورد قبلی برای شما تمام می شود؟

 

 

بازاریابی محتوا: مطمئناً با این نوع از کمپین ها در حوزه کمپین تبلیغاتی آشنا شدید. با این حال، خود کلمه تولید محتوا برای کمپین تبلیغاتی گنگ به نظر می رسد. برای جلوگیری از این سردرگمی، می خواهیم تعریف خوبی را از موسسه بازاریابی محتوا به اشتراک بگذاریم: “بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که با هدف ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و مداوم برای جذب و حفظ مخاطب مشخص و مشخص متمرکز است.” چهار مرحله برای اجرای بازاریابی محتوا وجود دارد: تولید ترافیک ، هدایت ترافیک ، هدایت توجه و تولید مشتری.

 

سئو: در واقع SEO بهینه سازی محتوای وب سایت یا وبلاگ شما است به گونه ای که موتورهای جستجو (مثل گوگل) بتوانند بدون اینکه پولی پرداخت کرده باشید، ترافیکی واقعی به سمت شما بکشانند. با این حال ، در این حالت بهینه سازی به وسیله پرداخت هزینه هم جزو موارد محسوب میشود. ترافیکی که ب ازای هر کلیک مخاطب باید پول پرداخت کنید.

 

5.) ارتباطات.

پیام منتقل شده از یک کمپین تبلیغاتی یک موضوع اساسی است. حتی اگر هر شرکت و هر استراتژی متفاوت هستند ، کپی همیشه باید با صدای طبیعی ، به خوبی سازمان یافته ، روشن ، موجز ، روان و منسجم باشد. به نظر می رسد آسان باشد ، اما اگر این واقعیت را اضافه کنید که پیام نیز باید مختصر باشد (برای اینکه مخاطب شما را خسته نکند) ، وظیفه فقط توسط متخصصان با تجربه در بخش قابل کنترل می باشد.

 

6.) طراحی.

همانطور که پیام مهم است ، طراحی نیز چنین است. کاملاً با تکیه بر وب سایت ها و ارتباطات پاسخگو برای ترکیب آخرین روند بازار ، مانند Material Design بهترین گزینه برای برنده شدن بیش از مخاطبان است. اول با دید ، و بعد از هر چیز دیگری که باید به آنها بگویید. خوب به نظر می رسد ، درست است؟

7.) معیارها و  KPI.

اندازه گیری و مشخص کردن سود و ضررها در هر موضعی گزینه مهمی است، اما در دنیای تبلیغات اهمیت خیلی زیادی دارد. اگر اندازه گیری نکنیم،  نمی دانیم چه چیزی خوب پیش می رود و چه چیزهایی را می توانیم بهتر کنیم.به همین دلیل، در یک کمپین تبلیغاتی، معیارها باید بخشی جدایی ناپذیر از روند را تشکیل دهند. فقط با داده هایی که به دست می آوریم می توانیم از روند کار باخبر شویم و طبق آن عمل کنیم. علاوه بر این ، ما باید تفاوت بین معیارهای عمومی و KPI را بلد باشیم. KPI که مخفف Key Performance Indicator  به معنی شاخص کلیدی عملکرد است. KPI یک مقدار قابل اندازه گیری است که نشان می دهد چگونه یک شرکت در دستیابی به اهداف کلیدی کسب و کار مؤثر است.

 

 

 

ما چگونه میتوانیم به شما کمک کنیم؟

بعد از اینکه فهمیدید که کمپین تبلیغاتی چیست و چه روندی را طی می کند، از اهمیت موضوع هم باخبر می شوید. تیم تخصصی بیزون یک تیم تبلیغاتی آنلاین با تجربه گسترده در بازار را دارد که با استفاده از کمپین تولید محتوا و سایر استراتژی های بالا بردن ترافیک، به شما در دیده شدن کمک می کند. اگر قصد دارید از جزئیات شرایط باخبر شوید کافیست با ما تماس بگیرید.

 

 

نظرات کاربران