کپی رایتینگ چیست

کپی رایتینگ چیست و چه اهمیتی در بازاریابی دارد؟

امروزه نیاز به تولید محتوا بیش از هر زمان دیگری برای کسب و کار ها احساس می شود. کپی رایتینگ در لغت به معنای تولید محتوای تبلیغاتی است که افراد را ترغیب می کند تا به نوعی اقدام به انجام کاری که شما مایلید کنند، مانند خرید، کلیک روی پیوندها، دانلود و … . کپی رایتینگ می تواند شامل انواع تبلیغات کتبی باشد که به صورت چاپی یا آنلاین منتشر می شوند.

کپی رایتینگ چیست؟

علاوه بر انواع نوشتار، صحبت ها، فیلم نامه های تبلیغات تلویزیونی، شعارهای هر برند و هر نوع گفتار و نوشتاری که در راستای تبلیغ و بازاریابی باشد در دسته کپی رایتینگ قرار می گیرند. متن این نوشتارها به عنوان “کپی” شناخته می شوند از این رو “کپی رایتینگ” نامگذاری شده اند. اگر این سوال برای شما مطرح است که کپی رایتینگ چیست باید گفت هر کلمه ای که به قصد تبلیغ و بازاریابی نوشته و گفته می شود کپی رایتینگ محسوب می شود.

کپی رایتر کیست؟

اگر بخواهیم پاسخ دقیقی به سوال کپی رایتینگ چیست بدهیم باید به نویسنده ی آن که اصطلاحا با عنوان کپی رایتر شناخته می شود نیز آشنا شویم. کپی رایتر نویسنده حرفه ای است که مسئول نوشتن متن یا کپی آن برای استفاده در فعالیت های بازاریابی و تبلیغات است. در حوزه ی نوشتن احتمالا از طرفی شنیده اید که یک نویسنده ذاتا نویسنده است و نمی توان نوشتن را یاد گرفت و یا از طرف دیگه شنیده باشید که برای کپی رایتینگ نیاز به هیچ گونه دانش و استعدادی نیست. باید گفت هر دوی این فرضیه ها تا حدودی نادرست هستند. یک کپی رایتر حرفه ای علاوه بر توانایی و استعداد ذاتی در فرآیند نوشتن به صورت مداوم مشغول یادگیری و آموزش نکات جدید است. هیچ یک از ما با علم به اینکه چگونه یک مطلب عالی بنویسیم متولد نشده ایم اما نوشتن مهارتی است که تقریباً هرکسی با کمی پشتکار و تمرین می تواند آن را یاد بگیرد.

مزایای کپی رایتینگ چیست؟

برای ارائه یک پاسخ دقیق به سوال کپی رایتینگ چیست بد نیست به مزایای آن در بازاریابی و پیشبرد یک کسب و کار بپردازیم. در واقع کپی رایتینگ یا نوشتن متن تبلیغاتی هسته اصلی هر کسب و کاری است. بدون کپی رایتینگ کسب و کارها نمی توانند پیام های خود را با مشتریان بالقوه برای گسترش بازارهای خود یا با مشتریان فعلی برای جذب آنها به اشتراک بگذارند. هر کسب و کاری برای برقرار ارتباط و تعامل با مخاطب خود نیاز به یک متن دارد.

کپی رایتینگ چیست

کپی رایتینگ چیست

کپی رایتینگ چه تفاوتی با نوشتن مطلب دارد؟

احتمالا در این مرحله اگر به پاسخ سوال خود که کپی رایتینگ چیست رسیده باشید، این سوال برای شما مطرح شده است که کپی رایتینگ چه تفاوتی با نوشتن یک مطلب معمولی دارد. کپی رایتینگ یا متن تبلیغاتی با استفاده از منابع مشخص سعی در اقناع مخاطب جهت انجام کاری را دارد که به طور معمول این کار خرید است. در مطالب معمولی معمولا افراد قصد ارائه اطلاعات دارند و قصد ترغیب مخاطب به خرید یا توجه به یک کالا نیست. در واقع می توان گفت کپی رایتینگ نوعی از نوشتن است که با هدف معرفی و جلب توجه برای فروش انجام می شود.

آیا کپی رایتینگ در آینده نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت؟

این سوال نیز می تواند بخش مهمی از پاسخ به سوال کپی رایتینگ چیست باشد و البته جواب آن به طور قطع بله است. نوشتن مطالب تبلیغاتی یا کپی رایتینگ همانطور که امروزه می بینیم دهه هاست که به عنوان یک بخش اساسی از بازاریابی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. کسب و کارها همواره نیاز داشته و دارند که یک ارتباط موثر با مخاطبان خود برقرار کنند و هیچ روشی قدیمی تر و بهتر است کپی رایتینگ وجود ندارد، مخصوصا در عصر مدرن که ارائه اطلاعات از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر کسب و کاری به روشی برای دیده شدن در میان سر و صدای تبلیغات روزمره نیاز دارد به همین دلیل بسیاری از آنها سرمایه گذاری زیادی در بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ می کنند.

کپی رایتینگ مهارت پویایی است که کسب و کارهای مختلف برای بقا به آن نیاز دارند. به همین دلیل است که یک صنعت در حال رشد محسوب می شود و تقریباً نمی توان پایانی برای آن متصور شد.

کپی رایتینگ چیست

کپی رایتینگ چیست

نکات مهم در کپی رایتینگ

  1. مبانی نوشتن متن تبلیغاتی یا کپی رایتینگ

نوشتن هر متنی اصول اساسی خاص خود را دارد که باید به عنوان نویسنده متن به آنها آگاه باشید. اصول نوشتن متن تقریبا ساده است و یادگیری آن آسان است اما وقت گذاشتن برای تسلط بر آن یک گام اساسی برای تبدیل شدن به یک نویسنده حرفه ای است.

  1. شناسایی انواع متن تبلیغاتی یا کپی رایتینگ

تقریباً همه کسب و کارها در سراسر دنیا از کپی رایتینگ  برای تبلیغات استفاده می کنند و انواع مختلفی دارد. این انواع مختلف شامل طیف وسیعی از مطالب چاپی و آنلاین است بنابراین شما به عنوان یک نویسنده یا کپی رایتر باید با اشکال مختلف متن تبلیغاتی آشنا باشید.

  1. آشنایی با شرح وظایف یک کپی رایتر

برای اینکه کار کپی رایتینگ را دقیق و درست انجام دهید باید به عنوان نویسنده مهارت های مشخصی کسب کنید. علاوه بر این در ابتدا باید حوزه ی کاری خود را مشخص و در مورد آن به عنوان یک متخصص و صاحب نظر اطلاعات کسب کنید.

مقالات مرتبط:

چرا نباید از مقالات کپی شده استفاده کنیم؟

نظرات کاربران