کیورد استافینگ چه تاثیری بر سئو دارد؟

کیورد استافینگ چه تاثیری بر سئو دارد؟

هنگامی که شما تلاش می کنید وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید تا سئو و SERP خوبی داشته باشید چند میانبر وجود دارد تا بتوانید سریع تر به نتیجه دلخواه برسید. برخی از این روش ها بسیار کاربردی هستند، اما در این میانبر ها روش هایی هستند که غیر مجاز یا به اصطلاح از تاکتیک های کلاه سیاه استفاده می شود که به آن کیورد استافینگ گفته می شود. یکی متداول ترین روش های کلاه سیاه برای ارتقا سئو سایت است. تاکتیک های کلاه سیاه دیگر مانند گذشته هیچ کاربردی ندارند و حتی می توانند به سئو و اعتبار سایت کسب و کار شما آسیب جدی بزنند که جبران آنها می تواند گفت تقریبا غیر ممکن است. ما در این مقاله ابتدا کیورد استافینگ را برای شما توضیح می دهیم و سپس به شما کمک می کنیم تا بدون استفاده از این روش ها به موفقیت برسید.

کیورد استافینگ چیست؟

کیورد استافینگ چیست؟

کیورد استافینگ همانطور که از نامش پیداست به معنای کیورد (کلمه کلیدی) و استافینگ ( پرکردن) است. زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت به امید این که بتواند در صفحات SERP سئو بهتری داشته باشد اقدام به زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی کند یا از آنها طوری در صفحه استفاده کند که هیچ ربطی به متن ندارد و صرفا آنها را متن قرار داده است.استفاده از کیورد استافینگ مانند گذشته دیگر محبوب نیست اما هنوز برخی شرکت ها برای افزایش ترافیک ورودی سایت و دیده شدن هنوز از آن استفاده می کنند.

استفاده از کیورد استافینگ روش های مختلفی دارد از جمله:

  • تکرار بی دلیل کلمه یا عبارت کلیدی
  • استفاده از کلمه کلیدی در خارج از متن
  • درج کلمه کلیدی به صورت بلوک
  • استفاده از کلمه کلیدی نامربوط در صفحه

در مثال زیر فرد برای کلمه کلیدی “بهترین کیف لپ تاپ” از روش کیورد استافینگ استفاده کرده است:

اگر به دنبال بهترین کیف لپ‌تاپ هستید، دیگر به دنبال آن نباشید. برند ما بهترین کیف لپ‌تاپ را که می‌توانید برای تجارت یا تفریح ​​بخواهید ارائه می‌کند. این کیف لپ‌تاپ با بالشتک در آسترهای ما و یک جیب مخصوص برای شارژر شما، بهترین کیف لپ‌تاپ برای سفر یا مدرسه است.

در این مثال، فرد در استفاده از کلمه کلیدی زیاده روی کرده است. این تعداد کلمه کلیدی بیشتر از مقداری است که برای سئو مناسب توصیه شده که باعث چگالی بیش از حد کلمه کلیدی می شود.

چگالی کلمه کلیدی چیست؟

چگالی کلمه کلیدی چیست؟

چگالی کلمه کلیدی درصد تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی در متن استفاده می شود.

در مثال بالا که فرد از روش کیورد استافینگ استفاده کرده است، چگالی کلمه کلیدی تقریبا دوازده درصد است.این مقدار بیشتر از درصد معمول است که برای سئو مناسب نیاز است.البته مقدار دقیقی هم برای چگالی کلمه کلیدی وجود ندارد اما میزان برای چگالی کلمه کلیدی مقدار 2 درصد است.

روش دیگر در کیورد استافینگ پنهان کردن کلمه کلیدی در مکانی از صفحه است که برای کاربر قابل مشاهده نیست. روش های آن شامل:

  • استفاده از متنی هم رنگ با بک گراند که سایت که خواننده نمی تواند آن را ببیند اما موتور جستجوگر آن را تشخیص می دهد.
  • تکرار کلمه کلیدی در متن کد صفحه، متا تگ ها، ویژگی های ALT و تگ کامنت ها

در این دو روش کیورد استافینگ ممکن است برای کسانی که از آنها استفاده می کنند، فکر کنند که توانسته اند موتور های جستجو را فریب بدهند و قوانین آنها را دور بزنند، اما موتور های جستجو پیشرفت کرده اند و متوجه آن می شوند که نه تنها بهبودی در وضع سایت آنها نخواهد داشت بلکه باعث افت سئو آنها خواهد شد.

چرا استفاده از کیورد استافینگ برای کسب و کار شما بد است؟

چرا استفاده از کیورد استافینگ برای کسب و کار شما بد است؟

بعد از خواندن مثال ها و توضیحات بالا تا کنون باید متوجه شده باشید که چرا استفاده از این روش بد است. استفاده از کیورد استافینگ یک تجربه به شدت بد برای کاربرانی که از سایت شما بازدید می کند ایجاد می کند.

محتوای سایت شما همیشه باید با هدف آموزش و خدمت رسانی و جذب مخاطبان باشد. اما وقتی که شما از روش کیورد استافینگ و دیگر روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کنید شما تمام وقت خود را برای دور زدن قوانین و فریب دادن موتور های جستجو می کنید که موجب می شود برای بهبود تجربه کاربران از سایت شما تلاشی نکنید. این امر موجب یک تجربه بد در ذهن مخاطبان شما می شود و به احتمال زیاد آنها دیگر از سایت شما بازدید نکنند، نرخ افت کاربران را افزایش یابد و مشتریان قدیمی شما را از کسب و کار شما دور کند.

این در حالی است که شما فکر کنید در هنگام استفاده از روش کیورد استافینگ کاربران را به سمت خود جذب می کنید اما در واقع بالعکس است و کاربران سایت نه تنها افزایش نخواهد یافت بلکه افت خواهد کرد.

استفاده از کیورد استافینگ در تمامی موتور های جستجو ممنوع است و در صورت تشخیص سایت شما در استفاده از کیورد استافینگ (یا هر روش دیگر کلاه سیاه) جریمه خواهید شد. به عبارت دیگر اگر در سایت خود بی مورد از کلمات کلیدی استفاده کنید یا مانند مثال های گفته شده در صفحه پنهان کنید نه تنها شانس شما برای داشتن سئو بهتر افزایش نخواهد یافت بلکه ممکن است پس از تشخیص موتور جستجو با جریمه مواجه شوید. این جریمه حذف کلی سایت شما از صفحات نتایج موتور جستجوگر(SERP) است.

ممکن است استفاده از این روش های کلاه سیاه از جمله کیورد استافینگ بسیار وسوسه برانگیز باشد اما توجه داشته باشید که حتی اگر موتور های جستجو گر هم متوجه آن نشوند کیفیت سایت شما را به شدت کاهش می دهند و کاربران را از سایت شما دور خواهد کرد. در عوض به جای وقت گذاشتن بر روی این روش ها سعی کنید از روش های درست و خوب برای بهینه سازی سایت در سئو و صفحه نتایج جستجو (SERP) از کلمات کلیدی به طور صحیح استفاده کنید. تا هم کیفیت کلی سایت برای کاربران افزایش یابد و هم توسط موتور های جستجوگر جریمه نشوید.

 

 

نظرات کاربران