گوگل تگ منیجر

گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل تگ منیجر یا GTM ابزاری عالی و دقیق است که می تواند به شما جهت جمع آوری و سازماندهی داده های تحلیلی کمک کند. با استفاده از این برنامه می توانید با شناخت بهتر سایت، رنک گوگل و کاربران آن تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید. گوگل تگ منیجر این امکان را به شما می دهد تا با پیگیری کلیه کدهایی که در وب سایت خود استفاده می کنید نیاز کمتری به توسعه دهنگان سایت پیدا کرده و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. معمولا در صورت نیاز به تغییر کد سایر کدهای سایت نیز باید تغییر کنند اما استفاده از گوگل تگ منیجر به شما کمک می کند تا این روند طولانی و ناامید کننده را طی راحت تر و سریع تر طی کنید. در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم به سوال شما در مورد اینکه گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد، پاسخ بدهیم.

چرا باید از گوگل تگ منیجر استفاده کرد؟

استفاده از گوگل تگ منیجر مزایای بسیاری برای سایت شما دارد، اول از همه باید گفت استفاده از آن رایگان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که در گوگل یک حساب کاربری داشته باشید. گوگل تگ منیجر یا GTM یک ابزار بسیار کاربردی است زیرا رایگان است و علاوه بر این نیاز به همکاری با توسعه دهندگان خارجی را از بین می برد. همچنین می تواند همراه با Google Analytics کار کند و به این ترتیب شما می توانید همه آنچه را که لازم دارید با استفاده از سرویس های گوگل به دست بیاورید و به راحتی کارهای خود را انجام دهید. این سرویس ها به مدیران سایت اجازه می دهند تا بدانند که کجا می توانند اطلاعات خود را پیدا کنند و سازمان یافته باقی بمانند. همچنین می توانید تقریبا هر آنچه را که می خواهید در سایت خود ردیابی کنید و نحوه استفاده افراد از آن را نیز مشاهده کرده و زیر نظر بگیرید.

گوگل تگ منیجر

در ادامه پاسخ به سوال گوگل تگ منیجر چیست بد نیست بدانید یکی دیگر از ویژگی های جالب آن این است که شما حتی نیاز نیست نگران امنیت سایت خود باشید. گوگل تگ منیجر راهکارهای مفیدی برای محافظت از نام کاربری و رمز عبور شما دارد و با استفاده از آن هیچ کس نمی تواند وارد حساب شما شود و به داده های شما دست پیدا کند.

همانطور که قبلا ذکر شد این ابزار همچنین به شما این امکان را می دهد که به طور مستقیم با Google Analytics کار کنید و این ویژگی آن را از سایر ابزارهای آنلاین مشابه متمایز می کند. User ID Tracking یکی از ویژگی های گوگل تگ منیجر است که به شما امکان می دهد داده ها را از رفتار کاربران واقعی جمع آوری کنید. این ویژگی به این معنی است که داده های جمع آوری شده دقیق تر هستند و شما می توانید به عنوان یک توسعه دهنده ی نیمه مبتدی نیازهای سایت خود را شخصا برطرف و در هزینه ها صرفه جویی کنید.

وقتی با استفاده از گوگل تگ منیجر آماده ورود به سایت یا برنامه تلفن همراه شوید دیگر نیازی به نوشتن کد اضافی نخواهید داشت. همه کدهای بازاریابی و تجزیه و تحلیل شما توسط این سیستم مراقبت خواهند شد. استفاده از GTM آسان و رایگان است و به شما کمک می کند کار خود را بدون پرداخت هزینه و نیاز به یک متخصص انجام دهید. هنگام استفاده از گوگل تگ منیجر اگر احساس کنید باید یک کد را تغییر دهید مجبور نیستید بقیه کدها را نیز مجددا بازنویسی کنید. این امکان باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های شما می شود. بهترین قسمت استفاده از گوگل تگ منیجر این است که هرکسی می تواند از آن استفاده کند و کار با آن نیازی به مهارت برنامه نویسی حرفه ای ندارید.

گوگل تگ منیجر چطور کار می کند؟

یکی از مهمترین قسمت های پاسخ به سوال گوگل تگ منیجر چیست، بررسی نحوه ی عملکرد آن است. گوگل تگ منیجر را می توان در صفحات سایت شما قرار داد و دارای برچسب مخصوص خود است. با این کار دیگر نیازی به قرار دادن کدهای مختلف در سایت نیست. کد مشابهی در هر صفحه قرار داده می شود بنابراین لازم نیست هر بار برای صفحات منفرد یک سایت بازنویسی شود. به جای کدگذاری دستی برچسب ها در سایت خود می توانید با استفاده از گوگل تگ منیجر آنها را بدون دخالت دست در سایت خود بروز کنید. حتی می توانید بیش از یک سایت را در یک زمان کوتاه برچسب گذاری کنید بنابراین هیچ محدودیتی نه در تعداد برچسب ها و نه در زمان نخواهید داشت. این امکان بخصوص هنگام مدیریت بیش از یک سایت بسیار کارآمد است و کار را برای شما آسان می کند.

به همین سادگی به محض قرار دادن کدهای مربوط به سایت یا برنامه خود می توانید به گوگل تگ منیجر متصل شوید. وقتی این اتفاق می افتد یک رابط تحت وب برای قرار دادن کدها در صفحه شما فعال می شود و به طور خودکار این کار را برای شما انجام می دهد. پس از این مراحل گوگل تگ منیجر داده ها را جمع آوری کرده و سپس به Google Analytics ارسال می کند. علاوه بر این، این سرویس به مدیریت برچسب هایی که در سایت خود دارید کمک خواهد کرد در نتیجه مجبور نیستید تمام کارها را خودتان انجام دهید.

استفاده از گوگل تگ منیجر

تمام کاری که شما باید  برای استفاده از گوگل تگ منیجر انجام دهید ایجاد یک حساب کاربری رایگان و آسان برای راه اندازی است. برای راه اندازی این سرویس به tagmanager.google.com بروید. در مرحله بعدی باید یک حساب کاربری بسازید و سپس کدی که سایت به شما می دهد را در وب سایت خود قرار دهید. پس از پذیرفتن شرایط و ضوابط ، باید بخش HTML سایت خود را باز کرده و کل کد را در آنجا کپی کنید. اگر کد در جای مناسب کپی نشود به درستی کار نخواهد کرد.

امیدواریم این مطلب به طور کامل به سوال گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد، پاسخ داده باشد.

بیشتر بخوانید:

ایندکس گوگل چیست

نظرات کاربران