گوگل وبمستر تولز

گوگل وبمستر تولز چیست؟

گوگل وبمستر تولز یک سرویس رایگان است که به شما کمک می کند عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو ارزیابی و حفظ کنید.  Google Webmaster Tools یا به اختصار GWT به عنوان یک سرویس رایگان به هر کس که دارای یک وب سایت است ارائه می شود. گوگل وبمستر تولز مجرای اطلاعاتی از بزرگترین موتور جستجوگر جهان در اختیار شما قرار می دهد، با ارائه اطلاعاتی به شما کمک  می کنددر مورد نحوه مشاهده وب سایت شما و کمک به شما در کشف مواردی که نیاز به رفع مشکل دارند. .

برای اینکه وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود نیازی به استفاده از گوگل وبمستر تولز ندارید اما می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد که می تواند به تلاش های بازاریابی شما کمک کند.

گوگل وبمستر تولز

چگونه گوگل وبمستر تولز می تواند به عملکرد وب سایت شما کمک کند

  1. این تأیید می کند که Google می تواند به محتوای وب سایت شما دسترسی پیدا کند.
  2. GWT امکان ارسال صفحات و پست های جدید برای Google را فراهم می آورد تا بتوانند محتوایی را که نمی خواهید کاربران موتور جستجو کشف کنند ، بخزند و حذف کنند.
  3. به شما کمک می کند محتوایی را ارائه دهید که تجربه بصری بیشتری به کاربران ارائه دهد.

4. می توانید وب سایت خود را بدون ایجاد اختلال در حضور آن در نتایج جستجو حفظ کنید.

5. به شما امکان می دهد بدافزار یا مشکلات اسپم را که ممکن است از طریق دیگر به راحتی پیدا نشوند ، کشف و از بین ببرید.

 

چگونه گوگل وبمستر تولز به شما کمک می کند نتایج گوگل را آنالیز کنید:

  1. محبوب ترین سوالات را برای نمایش وب سایت در نتایج جستجو به شما می گوید.
  2. به شما می گوید که کدام پرسش ها بیشترین میزان بازدید را ایجاد می کنند.
  3. می توانید ببینید که چه وب سایت هایی به وب سایت شما لینک می دهند.

4. می توانید ارزیابی کنید که وب سایت موبایل شما چقدر ریسپانسیو و سازگار با موبایل است.

 

نحوه راه اندازی گوگل وبمستر تولز

قبل از دسترسی به هرگونه داده، باید تأیید کنید که شما مالک یا نماینده مجاز وب سایت هستید. پنج روش وجود دارد که می توانید وب سایت خود را تأیید کنید.

بارگذاری یک فایل HTML : فایلی را با نام خاص به شما می دهد که باید آن را در پوشه اصلی وب سایت خود بارگذاری کنید. خود پرونده خالی است. تنها عمل این فایل کمک به اثبات این مسئله است که شما به سرور FTP وب سایت دسترسی دارید و می توانید فایل ها را در جایی که لازم است بریزید. پس از ورود فایل به پوشه مورد نظر ، کافیست بر روی دکمه “تأیید” در گوگل وبمستر تولز کلیک کنید و به داده ها دسترسی خواهید داشت.

افزودن برچسب HTML –   همچنین می توانید وب سایت را با افزودن برچسب متای ارائه شده توسط گوگل تأیید کنید که می توانید آن را در عنوان صفحه اصلی خود قرار دهید. هنگامی که این مورد در جای خود قرار گرفت ، برای مشاهده داده ها بر روی دکمه “تأیید” کلیک کنید.

ارائه دهنده دامنه خود را انتخاب کنید – Google به شما امکان انتخاب ارائه دهنده نام دامنه خود را در یک لیست کشویی پیدا کنید. بر روی ارائه دهنده خود کلیک کنید ، و Google شما را در مراحل تأیید وب سایت شما راهنمایی می کند.

از Google Analytics استفاده کنید – به عنوان سرپرست حساب گوگل آنالیز وب سایت خود ، می توانید وب سایت را با استفاده از کد پیگیری ناهمگام که در سر صفحه اصلی شما قرار دارد ، تأیید کنید.

استفاده از  Google Tag Manager – این ابزاری است که به شما امکان می دهد تمام برچسب های ردیابی وب سایت خود ، از جمله گوگل وبمستر تولز را وارد و مدیریت کنید.

پس از راه اندازی حساب و تأیید وب سایت ، به تعداد زیادی داده عملی که به شما در بهینه سازی وب سایت کمک می کنند ، دسترسی خواهید داشت. می توانید هشدارها را از گوگل دریافت کنید ، تنظیمات را برای ارائه اطلاعات خاص به صندوق ورودی خود تنظیم کنید ، نقشه های سایت XML را ارسال کنید و نمایش داده های کاربر را در جایی که وب سایت شما در جستجو ظاهر شده است مشاهده کنید. اصول استفاده از گوگل وبمستر تولز را یاد بگیرید به شما در تصمیمات سئو سایت کمک می کند.

 

نظرات کاربران