آموزش سئو حرفه ای

آموزش سئو حرفه ای

آیا شما هم به دنبال راهی برای  آموزش سئو حرفه ای هستید تا بتوانید بیشتر با این حوزه آشنا شوید و در آن تخصص پیدا کنید؟ اگر جواب شما بله است، بدانید که این مقاله مخصوص شماست.

ما در این مقاله به طور کامل در مورد نکاتی که لازم است هنگام تنظیم سئو سایت به آن دقت کنید پرداخته ایم و درمورد آن ها توضیح داده ایم.

 

  1. درک هدف سئو

درک از هدف سئو

مهم ترین چیزی که باید به آن دقت داشته باشید، درک هدف سئو است. هر کسب و کاری به یک نوع خاص از بازاریابی نیاز دارد؛ بنابراین شما باید بر اساس هدف های آن شرکت پیش بروید و سئو سایت را طراحی کنید.

همان طور که می دانید بهبود سئو سایت منجر می شود تا در رتبه های بالای نتایج گوگل قرار بگیرید و ترافیک طبیعی بیشتری را به سایت خود جذب کنید. اما در این آموزش سئو حرفه ای باید اشاره کنیم که شما برای داشتن یک سئو خوب، باید عملکرد درونی موتور های جست و جو را درک کنید تا بتوانید موفق شوید.

گوگل و دیگر موتور های جست و جوی رایج، یک ربات دارند که در اینترنت برای یافتن و فهرست بندی و رتبه بندی سایت ها آن ها را بررسی بررسی می کند؛ به همین دلیل است که هنگامی که یک فرد در اینترنت در مورد چیزی جست و جو می کند به سرعت نتایج مرتبط برایش نشان داده می شود.

شما نیز باید برای بررسی سایت، اولین اقدام را انجام دهید. یعنی در خواست بررسی سایت. شما می توانید از گوگل بخواهید که با URL سایت شما را بررسی کند و یا اگر بر روی موتور جست و جوی مایکروسافت یعنی بینگ تمرکز دارید می توانید از طریق مستر بینگ اقدام بررسی سایت را در خواست کنید.

 

  1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی

آموزش سئو حرفه ای

در یک  آموزش سئو حرفه ای، بعد از درک هدف سئو لازم است تا در حوزه تحقیق کلمات کلیدی تخصص پیدا کنید؛ زیرا برای انتخاب کلماتی که قصد سئو سازی برای آن ها را دارید، باید تحقیق های بسیاری انجام دهید. اگر بتوانید کلمات مناسبی پیدا کنید که مردم بیشتر آن ها را جست و جو می کنند و بیشتر با کسب و کار شما مطابقت دارند، می توانید برای سایت خود سئو بهتری ایجاد کنید و ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید.

به طور کلی دو نوع کلمه کلیدی داریم. دسته اول که کلمه کلیدی های دم بلند هستند که همه آن ها حداقل 3 یا 4 کلمه دارند و دسته دوم نیز کلمات کلیدی دم کوتاه هستند که حداکثر یک یا دو کلمه در خود جای می دهند. در این  آموزش سئو حرفه ای باید بگوییم که هدف اصلی بیشتر بر روی کلمات کلیدی دم بلند است؛ زیرا این گونه کلمات کلیدی صفحات شما را متمرکز تر می کند و به مخاطب علاقه بیشتری برای خواندن می دهد.

برای مثال کسی که در اینترنت کلمه کلیدی از کجا مجله بخریم را جست و جو می کند، احتمالا سریع تر از زمانی که فقط کلمه مجله را جست و جو می کند جواب خواهد گرفت. به همین علت است که اکثر اوقات هدف بر روی کلمات کلیدی دم بلند است.

 

  1. سئو داخلی و سئو خارجی

سئو داخلی و سئو خارجی

نکته مهمی که باید در  آموزش سئو حرفه ای به آن اشاره شود، سئو داخلی و سئو خارجی است؛ زیرا سئو سایت در دو بخش انجام می شود. قسمت داخلی و قسمت خارجی سایت. تمام آنچه که در صفحه سایت شما اتفاق می افتد چیزی است که به سئو سایت شما نیز ارتباط خواهد داشت.

جای تعجبی هم نیست که افراد فقط بتوانند سئوی داخلی را درک کنند؛ زیرا اتفاقاتی که در سایت اتفاق می افتد راحت تر است و بهتر درک می شود. برای مثال با استفاده درست از کلمات کلیدی، پیمایش ها، URL ها، توضیحات متا، توضیحات تصویر یا متن جایگزین می توانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

اما اگر بخواهید دقیق تر عمل کنید و وارد جزئیات شوید، باید به سئوی خارجی سایت خود نیز اهمیت بدهید. در  آموزش سئو حرفه ای باید گفت که سئو خارجی سایت نیز درست به اندازه سئوی داخلی مهم است. برای سئو خارجی خود شما باید کار های مختلفی انجام دهید. برای مثال سعی کنید که در شبکه های اجتماعی نظر کاربران را به سایت خود جلب کنید یا این که همیشه سعی در جمع آوری بک لینک از سایت های معتبر داشته باشید. این دو مورد از مهم ترین مواردی هستند که در سئو خارجی سایت باید مورد توجه قرار بگیرند.

 

  1. یادگیری شناسایی سیگنال های UX

یادگیری شناسایی سیگنال های UX

یکی دیگر از هدف های اصلی موتور های جست و جو برای رتبه سایت ها، میزان رضایت افراد از رابط کاربری سایت است. این در  آموزش سئو حرفه ای بسیار مهم است. دو فاکتور اصلی برای سنجش یک رابط کاربری خوب طراحی زیبا و راحتی در استفاده  از سایت هستند.

الگوریتم های مختفی مانند RankBrain گوگل میزان رضایت کاربران را از سایت می سنجد و ترجیحات آن ها را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنند. به لطف پیشرفت هایی که در حوزه هوش ماشینی به وجود آمده، این فرآیند بسیار ساده تر شده است و دقیق تر اجرا می شود.

درصد افرادی که روی یک نتیجه جست و جو کلیک می کنند، یکی از مواردی است که گوگل برای سنجیدن یک رابط کاربری خوب آن را نظر می گیرد و بر اساس آن UX سایت را مورد بررسی قرار می دهد.

 

  1. داشتن محتوای مناسب

آموزش سئو حرفه ای

یکی دیگر از قسمت هایی که باید در  آموزش سئو حرفه ای به آن اشاره کرد، داشتن محتوای خوب است. تمامی محتوایی که در سایت خود دارید توسط گوگل بررسی می شوند. برای مثال تمامی وبلاگ ها، مقالات اطلاعاتی، اخبار و ویدیو ها برای جذب مخاطب هستند. اگر شما حتی از بهترین راه پیش بروید و تمامی قوانین را رعایت کنید ولی محتوای خوبی نداشته باشید، احتمالا نتیجه خوبی نیز نخواهید گرفت.

به لطف پیشرفت هوش مصنوعی، بررسی های گوگل نیز هر روزه دقیق تر می شود و محتوا سایت ها با دقت بیشتری غربال می شود. برای مثال مقالات جامع تر و مرتب تر، نسبت به مقالات کوتاه و سطحی که نظمی ندارند، سئو بهتری خواهند داشت.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد سئو و نکاتی که هنگام تنظیم سئو یک سایت باید به آن دقت کنید صحبت کردیم. نکاتی که در این مقاله گفته شد، اصلی ترین و در عین حال ساده ترین نکات مربوط به سئو است. شما می توانید با رعایت نکات بالا به راحتی یک سایت با سئو خوب داشته باشید.

نظرات کاربران