تاثیر رنگ بر فروش

تاثیر رنگ بر فروش:  6 رنگی که باعث افزایش فروش می شود

مدت هاست که بازاریابان و طراحان گرافیک می دانند که چقدر تاثیر رنگ بر فروش واضح است و رنگ نقش اصلی را در موفقیت هر کمپین بازاریابی دارد. از لحظه ای که مشتری لوگوی شما را می بیند بسته به آنکه چقدر لوگو حرفه ای باشد یا نه، اطلاعات بسیار زیادی را از رنگ شکل و مفهوم آن در رابطه به کسب و کار شما به دست می آورد. رنگ های خاص تمایل به تحریک احساسات خاص در مشتریان دارند ، بنابراین باعث ایجاد ارتباط و انگیزه خرید می شوند. در این مطلب می خواهیم در مورد تاثیر رنگ بر فروش صحبت کنیم و همچنین 6 رنگ مناسبی که باعث افزایش فروش می شود، ذکر شده است.

تاثیر رنگ بر فروش

به عنوان مثال ، 85٪ از خریداران می گویند که رنگ دلیل اصلی آنها برای خرید یک محصول است. و 66٪ از مردم کالایی را خریداری نمی کنند مگر اینکه به رنگ دلخواهشان باشد. و چه کسی هست که از استراتژی افزایش درآمد خوشش نیاید؟!

تاثیر رنگ بر فروش شرایط پیچیده ای دارد، گرچه برخی از روندهای ثابت در انتخاب رنگ مناسب وجود دارد.

تاثیر رنگ بر فروش به این معناست که ما می توانیم از عناصر طراحی وب سایت برای ایجاد تغییرات عاطفی در بازدیدکنندگان خود و افزایش تبدیل مخاطب به مشتری استفاده کنیم.

علاوه بر این ، رنگ ها می توانند به شدت بر نحوه ظاهر شدن یک کسب و کار توسط بازدید کنندگان و مشتریان تأثیر بگذارند.

با آگاهی از تاثیر رنگ بر فروش و انتخاب رنگ مناسب ، نرخ تبدیل شما افزایش پیدا می کند و انتخاب رنگ اشتباه باعث دور شدن مردم خواهد شد.

تاثیر رنگ بر فروش

6 رنگ مناسب برای افزایش فروش

1: قرمز

راسل هیل و رابرت بارتون نوشتند: دانشمندان دانشگاه دورهام تحقیقی را در سال 2005 منتشر کردند که نشان می داد ورزشکارانی که لباس قرمز پوشیده اند بیشتر احتمال دارد حریفان خود را شکست دهند:

قرمز همراه با احساس اضطرار، خطر و قدرت است. به نظر می رسد ترکیبی قوی است که می تواند تاثیر رنگ بر فروش را به وضوح نشان دهد. البته باید حواستان باشد که از رنگ قرمز کم استفاده کنید اما از قلم نیاندازید.

رنگ قرمز چه تاثیری بر فروش دارد؟

رنگ قرمز باعث فراخوان مخاطب به یک فعل می شود. اگر قبلاً شخصی را برای خرید با طراحی عالی (که همه قرمز روشن نیست) و کپی ثابت آماده کرده اید ، دکمه های قرمز “خرید اکنون” شما می توانند عالی کار کنند.

 

2: آبی

رنگ آبی فروش را غیر مستقیم افزایش می دهد. رنگ آبی با آرامش و ثبات همراه است ، به این معنی که رنگی محبوب برای موسسات مالی است.

همچنین هر وقت بخواهید مردم را به فکر امنیت و آرامش بیندازید ، آبی یک رنگ پرکاربرد است.

رنگ آبی چه تاثیری بر فروش دارد؟

آبی می تواند با مقابله با اضطراب، فروش را غیر مستقیم افزایش دهد. با رنگ قرمز، ما در حال تلاش برای تحریک سیستم عصبی هستیم – با رنگ قرمز می خواهیم مردم بنشینند ، توجه کنند و درک کنند که اینجا زمان خرید است. با رنگ آبی این روند را برعکس می کنیم و به جای خرید هیجان انگیز ، اضطراب را برطرف می کنیم و اعتماد را بالا می بریم.

این اعتماد باعث می شود که رنگ آبی گزینه خوبی برای عناصر پس زمینه و تبدیل مشتری در وب سایت هایی باشد که با موضوعات پر خطرتری دارند، مانند امور مالی ، دارو یا بیمه سروکار دارند.

تاثیر رنگ بر فروش

3: سبز

سبز از جنس طبیعت است. “سبز” یک مرجع یک کلمه ای برای گسترش همه چیز طبیعی ، آلی ، سازگار با محیط زیست است. به همین دلیل رنگ سبز توسط کسب و کاری مورد استفاده قرار می گیرد که می خواهند مخاطبان مشابه را جذب کنند یا با علایق مشابه همسو هستند ، حتی اگر ارتباط مستقیمی وجود نداشته باشد. به عبارتی اگر کسب و کاری دارید که به طبیعت لطمه نمی زند و اهدافی طبیعت دوست دارد می توانید از سبز استفاده کنید و از تاثیر این رنگ بر فروش بهره ببرید.

مطالعات نشان می دهد قرار گرفتن در معرض سبز، برخلاف رنگهای دیگر، می تواند خلاقیت بیشتری در افراد ایجاد کند.

سبز علامتی مثل رفتن دارد. درست مثل رنگ سبزی که در چراغ راهنما استفاده می شود و مخاطب را به سمت عبور هدایت می کند. به همین دلیل استفاده ز رنگ سبز می تواند نرخ تبدیل خوبی برای کسب و کار شما فراهم کند.

رنگ سبز چه تاثیری بر فروش دارد؟

با رنگ سبز می توانید دکمه فرخوان و اقدام به عمل داشته باشید و دکمه خرید را سبز کنید.

 

4: بنفش

بنفش رنگی سلطنتی است که با ثروت و قدرت همراه است. زمانی قوانینی وجود داشت که مردم عادی را از استفاده از این رنگ منع می کند. در دوران مدرن این محدودیت وجود نداشت و تاثیر رنگ بر فروش بنفش درست مثل قرمز است که می گوید “همین حالا این کار را انجام دهید!” همچنین با معنای معنوی و خلاقیت همراه است.

رنگ بنفش چه تاثیری بر فروش دارد؟

بنفش یک رنگ روشن است و مکمل آن با رنگ سبز زرد و مشابه صورتی است. معمولاً در سایتهایی با رنگ سفید و سیاه زیاد به عنوان رنگی برجسته برای لوگو، منو یا دکمه های فراخوان مورد استفاده قرار می گیرد و باعث ایجاد فروش می شود.

 

5: سیاه

رنگ مشکی یک رنگ قدرتمند و غالب است. کسب و کارهایی که از رنگ مشکی برای جلوه خوب استفاده می کنند ، مارک های لوکس یا گران قیمت هستند که به طور عمده برای مخاطبان مرد طراحی شده اند.

 

رنگ سیاه چه تاثیری بر فروش دارد؟

تاثیر رنگ بر فروش در مورد رنگ مشکی خیلی کم است و نرخ تبدیل بالایی ایجاد نمی کند. اما یک طرح رنگ سیاه و سفید به طور خودکار کنتراست ایجاد می کند. می توانید از یک دکمه سفید در زمینه های سیاه خود استفاده می کند:

 

6: نارنجی

نارنجی یک رنگ پررنگ و پر هیجان است که فوراً ضربان قلب آن را بالا می برد. همچنین چشم را مثل رنگ قرمز اذیت نمی کند.  رنگ نارنجی از طیف بسیار بیشتری پشتیبانی می کند.

رنگ نارنجی به شدت در بسیاری از وب سایت ها وجود دارد ، جایی که برای تماس با کاربر و دکمه های خرید استفاده می شود.

 

رنگ نارنجی چه تاثیری بر فروش دارد؟

نارنجی یک انتخاب معمول برای عناصر تبدیل در وب سایت های تمیز و ساده است. نارنجی به وضوح از اکثر طرح های رنگی متمایز است و رنگی است که مردم نسبت به آن احساس مثبت می کنند.

تاثیر رنگ بر فروش

نتیجه

تاثیر رنگ بر فروش غیر قابل انکار است. برخی از رنگ ها به دلیل ایجاد حس اضطرار ، برخی دیگر به دلیل آرامش بخشی موثر هستند. بعضی از افراد با فراخوانی احساس امنیت کار می کنند. دیگران هیجان و خطر را به ذهن خطور می کنند.

 

بنابراین از کدام یک باید استفاده کنید؟

منطبق کردن رنگهایی که با هویت برند خود استفاده می کنید بسیار حیاتی است. وقتی رنگ انتخاب می کنید در راستای دیجیتال برندیگ کسب و کارتان قدم بردارید.

تنها راه برای تشخیص اینکه تاثیر رنگ بر فروش شما چطور است با تغییر رنگ دکمه های خرید و اقدام به عمل است و ببینید چه تاثیری می گذارد.

نظرات کاربران