سئوسازی سایت

سئوسازی سایت کسب و کار به چه صورت است

اولین قدم برای سئوسازی سایت ، درک این موضوع است که سئو چیست و چگونه برای وب سایت یک کسب و کار مفید است. سئو سازی سایت برای کمک به بازدید بیشتر است. در واقع عوامل مختلف سئو بر مکان قرارگیری یک وب سایت در لیست موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. نمره بالاتر به این معنی است که یک وب سایت در لیست بالاتری قرار دارد. هرچه یک وب سایت در این لیست بالاتر باشد، به احتمال زیاد بازدید کننده بیشتری خواهد داشت. با داشتن فرصت برای به دست آوردن بازدید کنندگان بیشتر ، همچنین این احتمال وجود دارد که این بازدید کنندگان به مشتری تبدیل شده و خرید کنند.

برخی از عواملی که در رتبه بندی سئو در نظر گرفته می شوند کلمات کلیدی ، اثربخشی محتوا، قابلیت استفاده، ترافیک و اطمینان از مرتبط بودن پیوندها با کاربران است. در حالی که فاکتورهای زیادی برای نمره سئو در نظر گرفته شده است، این موارد از مهمترین آنها هستند. با در نظر گرفتن سئوسازی سایت، اولین قدم ها را برای کمک به وب سایت خود برای گرفتن رتبه بالاتر بر می دارید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام سئوسازی سایت در نظر بگیرید.

سئوسازی سایت

نحوه سئوسازی سایت

  1. طرح بندی و قالب بندی صفحه

طرح بندی صفحه شما بسیار مهم است. طرح می تواند از اندازه متن تا جایی که محتوا ، پیوندها و تصاویر را در آن قرار می دهید، باشد.

وب سایتی که فونت آن خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد باعث اذیت شدن کاربران خواهد شد. مهم است که از یک قلم اندازه متوسط ​​استفاده کنید و همچنین در نظر بگیرید که متن و پس زمینه چه رنگی دارند.

استفاده از پس زمینه و رنگ قلمی که خواندنش دشوار است ، کاربران را از تعامل با محتوای شما منصرف می کند. این کار برای سئوسازی سایت شما مضر است و باعث می شود مخاطب ها سایت شما را ترک کنند.

به سرعت سایت توجه کنید. داشتن تصاویر بزرگ ، تعداد زیادی پرونده CSS و درخواست های HTTP می توانند سرعت سایت را کاهش دهند. در سئوسازی سایت کدهای Javascript می توانند موتورهای جستجو را گیج کنند، بنابراین مگر اینکه کاملاً ضروری باشد، از جاوا اسکریپت استفاده نکنید.

 

  1. تحقیق کلید واژه خود را انجام دهید

درباره کلمات کلیدی که قصد استفاده از آنها را در وب سایت دارید، تحقیق کنید. کلمات کلیدی فاکتور شماره یک برای تعیین سئوسازی سایت است. از قصد سرچ مخاطب آگاه باشید و متناسب با کسب و کارتان کلمه کلیدی استخراج کنید.

 

این موضوع نه تنها برای سئو مفید است بلکه می تواند به روند برنامه ریزی نیز کمک کند. این برای برنامه ریزی کلی وب سایت شما مفید است زیرا به شما کمک می کند تا بفهمید چه محتوایی برای کاربران مرتبط خواهد بود. مطمئناً ، تجارت شما احتمالاً از قبل تمرکز کرده است ، اما داشتن دانش در مورد کلمات کلیدی و مهمترین آنها به شما کمک می کند تا تمرکز خود را کاهش دهید.

کلمات کلیدی به یک موتور جستجو کمک می کنند تا تعیین کند که یک وب سایت در تلاش است چه پیامی را منتقل کند و چرا برای کاربران مهم و مفید است. همچنین خوب است که تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام دهید تا بفهمید افراد قبلاً به دنبال چه چیزی هستند و رقابت چگونه است. برای انجام این قسمت از برنامه ریزی ها ، ابزارهای آنلاین وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید چه کلمات کلیدی برای ساخت وب سایت خود بهترین استفاده را دارند.

برای سئوسازی سایت در مورد یک کلمه کلیدی، تقریباً باد در هر 100 کلمه استفاده شود. این به این معنی است که اگر یک صفحه حدود 200 کلمه روی آن دارد ، شما باید از کلمه کلیدی خود دو بار به روش های منحصر به فرد استفاده کنید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در دسته سئو کلاه سیاه قرار می گیرد.

سئوسازی سایت

  1. محتوای با کیفیت داشته باشید

گذشته از کلمات کلیدی، محتوای موجود در صفحات وب مهمترین جنبه بعدی ایجاد یک وب سایت است. این محتوا می تواند از انواع کلمات استفاده شده در یک صفحه وب گرفته تا تصاویر گرفته تا کلیپ های صوتی و هر نوع محتوایی باشد که به کاربر اطلاعاتی در مورد کسب و کارتان بدهد. محتوا برای سئوسازی سایت شما بسیار مهم است. محتوای موجود در صفحه اصلی شما هم به کاربر کمک می کند تا جواب سوالاتش را پیدا کند هم شما را در موتورهای جست و جو بالا می کشد. بر اساس کلمه کلیدی منتخبتان، تولید محتوای متنی اصولی و درستی داشته باشید.

 

  1. برای بررسی و برنامه ریزی ساختار سایت وقت بگذارید

برنامه ریزی طرح وب سایت شما به همان اندازه مطالب مهم است. به کلمات کلیدی و برچسب های عنوان از قبل فکر کنید. برای سئوسازی سایت خود از قبل بررسی کنید و تمام ساختار مطالب خود را در نظر داشته باشید.

 

  1. پیمایش و تجربه کاربر

برنامه ریزی ساختار یک وب سایت منجر به قابلیت استفاده و تجربه کاربر می شود. وقتی از ابتدا قابلیت استفاده و تجربه کاربری را در ذهن داشته باشید، این امر می تواند به سئوسازی سایت هم کمک کند. قابلیت استفاده از یک وب سایت همان مسیریابی آسان و همچنین تجربه کلی کاربر بازدید کننده از سایت است.

 

  1. مطمئن شوید که از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده می کنید

با راه اندازی ابزارهای تجزیه و تحلیل از ابتدای راه اندازی وب سایت خود ، می توانید اطلاعات مهمی را بدست آورید که می تواند برای سئو حیاتی باشد. ابزارهای تجزیه و تحلیل را می توان در وب سایت خود قرار دهید و به راحتی استفاده کنید. گوگل آنالیز ابزاری است که می تواند در مورد عملکرد وب سایت شما آمار و داده هایی ارائه دهد. درک اینکه چه کسی به وب سایت شما می آید و چه مسیری برای خرید طی می کند، هر دو جنبه بسیار مهم اطمینان از عملکرد وب سایت شما هستند. داشتن این اطلاعات به سئوسازی سایت شما کمک می کند.

 

  1. بهینه سازی برچسب های متا

اول از همه، شما باید بدانید که متا چیست. برچسب های عنوان یا متا چند خطی است که معمولاً توسط موتور جستجو در صفحه نتایج نمایش داده می شود. هنگامی که کاربر برچسب توضیحات متا را می بیند، تصمیم می گیرد روی این لینک کلیک کند یا نه.

 

  1. از رسانه های اجتماعی به عنوان یک مزیت استفاده کنید

شاید از خود بپرسید که رسانه های اجتماعی چه ارتباطی با سئوسازی سایت دارند. اخیراً پست های شبکه های اجتماعی در نتایج جستجو گنجانده شده است. این بدان معنی است که به آنها رتبه سئو نیز داده می شود. اگر تجارت شما در شبکه های اجتماعی شناخته شده باشد، این می تواند به معنای نتیجه مثبت برای رتبه بندی سئو باشد، که می تواند محبوبیت وب سایت و به طور کلی کسب و کار شما را افزایش دهد.

 

 

  1. در هر صفحه فقط یک موضوع قرار دهید

آیا تا به حال به وب سایتی رفته اید که آنقدر طاقت فرسا باشد که نمی دانید از کجا شروع کنید؟ یا شاید شما مطالب را خوانده اید، اما نمی دانید چه می خوانید یا چگونه آن را در ذهن خود سازماندهی می کنید؟ سعی نکنید با قرار دادن محتوای بسیار متفاوت در یک صفحه ، کاربران خود را تحت فشار قرار دهید. به یاد داشته باشید که مهمترین صفحه یک وب سایت، صفحه اصلی است. مخاطب باید به راحتی مطلب شما را بخواند و با آن ارتباط برقرار کند.

 

 

  1. در انتها یک اقدام به عمل و call to action داشته باشید

این امر برای جلب بازدید کنندگان و تبدیل آنها به مشتری بسیار مهم است. بدون مشتری، کسب و کار شما سود نخواهد داشت. بخشی از سئوسازی سایت در نظر گرفتن نرخ تبدیل است. نرخ تبدیل به نرخ تبدیل بازدیدکننده از تماشاچی به مشتری یا انجام نوعی اقدام هنگام حضور در صفحه شما است. جدا از اطمینان از داشتن محتوای مرتبط و همچنین کاربر پسند بودن وب سایت ، یکی از موثرترین راه ها برای افزایش نرخ تبدیل، فراخوان دادن به آنها است. این کار می تواند به سادگی پر کردن فرم ، ثبت نام در خبرنامه یا خرید باشد. در محتوای شما ، مهم است که بازدید کننده خود را متقاعد کنید قبل از ترک وب سایت خود اقدامی انجام دهد.

 

اگر برای سئوسازی سایت خود به فکر یک استراتژی مناسب و مشاوره سئو هستید، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید. 

نظرات کاربران