Google Keyword Planner چیست

Google Keyword Planner چیست و در تحقیق کلمات کلیدی چه کاربردی دارد؟

ابزار Google Keyword Planner برای کمک به بازاریابان برای تحقیق کلمات کلیدی مهم و پیدا کردن اطلاعاتی مانند حجم جستجو، میزان رقابت و … استفاده می شود. اگر قبلا از گوگل ادز استفاده کرده اید با این ابزار آشنا هستید. قبل از اینکه به این بپردازیم که Google Keyword Planner چیست، درمورد اهمیت تحقیق کلمات کلیدی و چرایی آن برای ایجاد کمپین های بازاریابی توضیحاتی می دهیم.

تحقیق کلمات کلیدی چیست و چه اهمیتی دارد؟

تحقیق کلمات کلیدی چیست و چه اهمیتی دارد

برای اینکه بدانید Google Keyword Planner چیست، ابتدا باید با تحقیق کلمات کلیدی آشنا شوید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم ترین مراحل در بهینه سازی وبسایت شما برای عملکرد بهتر در serp است. تحقیق کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین کار ها در سئو است تا رتبه بندی سایت شما بهتر شود. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بفهمید رقابت برای آن کلمات کلیدی در نتایج جستجوی ارگانیک چقدر سخت است. تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند ایده های جدیدی پیدا کنید، درباره مخاطبان خود بیشتر بدانید، با اصطلاحات تخصصی صنعت خود بیشتر آشنا شوید و به روز باشید. در نهایت با انجام تحقیق کلمات کلیدی باید بتوانید تولید محتوا را هدفمند کنید تا به هدایت ترافیک و افزایش نرخ تبدیل خود کمک کنید.

Google Keyword Planner چیست؟

Google Keyword Planner چیست

Google Keyword Planner برای کمک به جستجوی کلمات کلیدی برای استفاده در کمپین های بازاریابی طراحی شده است. این ابزار مفید و رایگان به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید و میزان تخمینی جستجو های ماهانه آن ها و میزان رقابتشان را مشاهده کنید. Google Keyword Planner برای موارد زیر استفاده می شود:

  1. پیدا کردن کلمات کلیدی جدید

وقتی شروع به تحقیق کلمات کلیدی می کنید، Google Keyword Planner پیشنهادات مرتبط را ارائه می دهد. مثلا با جستجو کردن موضوعی مانند «تولید محتوا»، این ابزار فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهادی را به شما نشان می دهد. سعی کنید موضوعی که جستجو می کنید خیلی کلی نباشد و از کلمات کلیدی longtail بیشتر استفاده کنید.

  1. جستجوی ماهانه کلمات کلیدی

برای آشنایی بیشتر با اینکه Google Keyword Planner چیست، باید با نتایج جستجوی کلمات کلیدی آشنا شوید. یکی از نتایجی که این ابزار به شما نشان می دهد میزان جستجوی ماهانه کلمات کلیدی است. شما نباید کلمات کلیدی ای را هدف قرار دهید که هیچ کس از آن ها استفاده نمی کند؛ اما نباید از کلماتی استفاده کنید که حجم جستجوی بسیار بالایی دارند؛ زیرا رقابت برای آن کلمات بیشتر است و احتمال نرخ تبدیل پایین تری برای شما خواهند داشت. این ابزار به شما کمک می کند بفهمید که افراد از چه کلمات یا عباراتی برای پیدا کردن محصولات شما استفاده می کنند. درک رفتار کاربر و نحوه جستجوی آن ها برای کمپین تبلیغاتی شما بسیار مهم است.

به طور معمول هر چه یک کلمه کلیدی گسترده تر باشد، جستجوی ماهانه بیشتری دارد. هر چه خاص تر باشد، جستجوی کمتری دارد. اینکه کدام کلمه را انتخاب کنید بستگی به استراتژی سئو شما دارد. ممکن است بر کلمات خاص تمرکز کنید و موفق شوید.

جستجوی ماهانه کلمات کلیدی
  1. کمک به تعیین هزینه ها

هزینه کلمات کلیدی ای که می خواهید هدف قرار دهید جنبه مهم دیگری است که باید در نظر بگیرید. خوشبختانه Google Keyword Planner میانگین هزینه نمایش آگهی شما را نشان می دهد. بودجه شما می تواند انتخاب کلمات کلیدی را تحت تاثیر قرار دهد.

  1. ایجاد کمپین های تبلیغاتی

در پاسخ به این سوال که Google Keyword Planner چیست، باید اشاره کرد که این ابزار برای استفاده از گوگل ادز ایجاد شده است و این امکان را به شما می دهد که به راحتی کمپین های تبلیغاتی خود را براساس تحقیق کلمات کلیدی ایجاد کنید. ایجاد یک کمپین به شما امکان می دهد بودجه خود را مشخص کنید. بعد از ایجاد کمپین گوگل ادز، از قسمت «Tools & Settings»  می توانید نتایج کمپین خود را دنبال کنید.

  1. مشاهده میزان رقابت کلمه کلیدی

میزان رقابت کلمه کلیدی برای شما بسیار مهم است. هرچه کلمه کلیدی کم رقابت تر باشد، بیشتر می توانید از آن استفاده ببرید و سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

چگونه از Google Keyword Planner استفاده کنیم؟

چگونه از Google Keyword Planner استفاده کنیم

یکی از مهم ترین مزایای Keyword Planner این است که استفاده از آن رایگان است. این ابزار ابتدا از شما می خواهد که یک کمپین تبلیغاتی گوگل راه اندازی کنید. اگر نمی خواهید کمپین ایجاد کنید، باید از راه هایی برای دور زدن گوگل استفاده کنید.

حال که فهمیده اید Google Keyword Planner چیست، باید نحوه استفاده از آن را بیاموزید. برای استفاده از این ابزار دو گزینه برای شروع دارید:

  • یافتن کلمات کلیدی
  • مشاهده جستجوی ماهانه و پیش بینی ها

در جستجوی کلمات کلیدی گوگل به شما دستور می دهد تا کلمات، عبارات یا URL های مرتبط با کسب و کار خود را وارد کنید و این ابزار کلمات کلیدی جدیدی را به شما پیشنهاد می دهد. هر پیشنهاد شامل اطلاعاتی درمورد میانگین جستجو های ماهانه، رقابت و هزینه ها است. اگر به جای کلمه یا عبارت کلیدی یک URL وارد کنید، می توانید سایت رقبای خود را بررسی کنید و کلمات کلیدی آن ها را پیدا کنید. اگر تصمیم به اجرای تبلیغات داشته باشید، می توانید CTR و تعداد بازدید ها را هم در نظر بگیرید.

حتما در بالای قسمت جستجوی کلمات کلیدی مکان و زبان موردنظر خود را انتخاب کنید. قسمت دیگر Add Filter است که می توانید در آن گزینه هایی را انتخاب کنید. دو ویژگی دیگر Google Keyword Planner، نشان دادن میزان ترافیک ارگانیک است. برای استفاده از این ویژگی باید حساب Google search console خود را به google ads متصل کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله توضیح دادیم که Google Keyword Planner چیست، چه نقشی در تحقیق کلمات کلیدی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید.

نظرات کاربران