power bl چیست

پاسخ کامل و جامع به پرسش power bl چیست؟

پیش از اینکه آموزش را شروع کنیم باید ببینیم که power bl چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

هوش تجاری، یک روش بر اساس فناوری است که اطلاعات موجود را تجزیه و تحلیل می کند و به شما پیشنهاد متفاوتی می دهد که چگونه عمل کنید. این هوش برای کمک به افراد و به خصوص مدیران شرکت ها و مدیران کسب و کار ها طراحی شده است تا بتوانند در هر حال تصمیم هوشمندانه ای بگیرند.

ما در این مقاله به دنبال بیان پاسخ پرسش های power bl چیست؟ چگونه با آن کار کنیم؟ و چگونه از فواید آن بهره مند شویم؟ هستیم. بخش های مهمی که در این مقاله برای شما توضیح داده خواهد شد.

ما در این مقاله به دنبال بیان پاسخ پرسش های power bl چیست؟ چگونه با آن کار کنیم؟ و چگونه از فواید آن بهره مند شویم؟ هستیم. بخش های مهمی که در این مقاله برای شما توضیح داده خواهد شد.

power bI چیست؟

power bl چیست

پس از پاسخ به اولین سوال که bl چیست بود و در مقدمه مقاله توضیح داده شد به سوال دوم و اصلی؛ یعنی power bl چیست؟ می رسیم.

Power bl یک ابزار تجسم اطلاعات و هوش تجاری است که پس از دریافت و تجزیه و تحلیل داده ها، یک داشبورد تعاملی و گزارش هایی بر مبنای تحلیل را خروجی می دهد.

power bl بر اساس فناوری ابری پیش می رود و رابط کاربری ساده ای دارد و آن را برای کاربران ارائه می دهد تا افراد بتوانند به سادگی هر چه تمام تر داشبورد خود را در آن ایجاد کنند و از آن بهره ببرند.

Power bl برای اکثر سیستم عامل ها مانند نسخه دسکتاپ، برنامه های مبتنی بر سرویس (saas) و حتی پلتفرم تلفن های همراه عرضه شده است تا در همه گجت ها از آن بتوان استفاده کرد.

در این مقاله که بر آموزش power bl متمرکز است، تمامی مفاهیم مهم power bI شرح داده شده است و با مثال هایی همراه شده تا شما بتوانید به درک خوبی از پرسش power bl چیست برسید و به راحتی از تمام پتانسیل های نرم افزار برای بهره گیری و گسترش کسب و کار یا شرکت خود استفاده کنید.

چرا باید از power BI استفاده کنیم؟

چرا باید از power BI استفاده کنیم؟

در ابتدا برای اینکه بهتر درک کنید که چرا باید از power bl استفاده کنید، اصلی ترین دلایل آن را بیان می کنیم:

  • داشبورد ها و گزارش های از پیش ساخته شده و آماده استفاده برای SaaS Solutions را دارد.
  • این ابزار یعنی power bI می تواند به صورت زنده داشبورد را به روز رسانی کند.
  • اتصال ایمن و قابل اطمینان است و تمامی داده های شما به شدت در فضای ابری محافظت می شوند تا کوچک ترین مشکلی برای آن ها پیش نیاید.
  • power bl سریع است و با پیکربندی فراوان، محیط امنی دارد.
  • به راحتی می توانید در داده های موجود در آن با زبان ساده جست و جو کنید و فایل مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • این ابزار دارای ویژگی تجسم داشبورد است که پشتیبانی نرم افزاری برنامه، به طور منظم آن را به روز رسانی می کند.

حال که با این دلایل متوجه شدید power bl چیست؟ و چرا باید از آن استفاده کرد؟ بیایید ابزار های مختلف خود power bl را توضیح دهیم:

power bl نسخه دسکتاپ

power bl نسخه دسکتاپ

ابزار اصلی ای که power bl بر روی پیشرفت آن تمرکز دارد نسخه دسکتاپ این ابزار است. تیم توسعه دهنده و کاربرانی که قصد کمک به پیشرفت نرم افزار را دارند، همگی از نسخه دسکتاپ استفاده می کنند.

هزینه این ابزار برای استفاده در دسکتاپ کاملا رایگان است.

سرویس power bl

نرم افزار آنلاین این ابزار به عنوان یک سرویس (SaaS) برای مدل داده ها و گزارش ها و داشبورد های ابزار استفاده می شود. در این نسخه، امکان مدیریت فایل ها و اشتراک گذاری آن ها و همکاری با دیگر کاربران از طریق فضای ابری ممکن می شود.

اکانت پرمیوم این ابزار برای دسترسی به همه بخش های آن، ده دلار در ماه هزینه خواهد داشت.

Power BI Data Gateway

Power BI Data Gateway

حال این پرسش پیش می آید که Power BI Data Gateway چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ در حقیقت این نسخه از ابزار به عنوان یک پل ارتباطی عمل می کند. یک پل ارتباطی بین power bl و منابع داخلی admin bl این نسخه را توسعه داده است.

سرور ریپورت power bl

کاربران با این ابزار می توانند اشکالات و باگ هایی که در power bl دیده اند را گزارش دهند. تیم توسعه این ابزار هر چهار ماه یک بار آن را به روز رسانی می کند. شما می توانید با این ابزار سازندگان را از مشکلاتی که ممکن است در نرم افزار وجود داشته باشد مطلع کنید تا آن ها برای رفع مشکلات اقدام کنند.

تاریخچه power bl

تاریخچه power bl

نوبت به سوال بعدی می رسد. power bl چیست؟ و اصلا از کجا شروع به کار کرد؟

دو فرد با نام مستعار Ruler و Dhers Netz که هر دوی آن ها در قسمت SQL Server مایکروسافت بودند، power bl را پایه گذاری کردند.

پس از تولد، وست چادیک جورج ایده این پروژه را در سال 2010 طراحی کرد و نام پروژه را هلال گذاشت.

بعد از آن در سال 2011 SQL Server با کد Mount Mckinley لیک شد؛ زیرا تا پیش از این سعی کرده بودند، پروژه محرمانه باقی بماند.

سپس، مایکروسافت در سال 2014 به صورت رسمی از power bl رونمایی کرد و اعلام کرد که به زودی آن را منتشر خواهد کرد.

یک سال بعد از رونمایی از آن اولین نسخه از power bl در سال 2015 منتشر شد. این نسخه افزونه های ابتدایی و ساده ای مانند Power Query ،Pivot ،view و Map را داشت.

نظرات کاربران