دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه شروع به کار کنم؟

بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی آنلاین ، تبلیغات اینترنتی و… هرچیزی که اسمش را می گذارید، اما در نهایت چیزی که ما اسمش را دیجیتال مارکتینگ می گذاریم فعالیتی است که به صورت آنلاین انجام می شود. از این گذشته، استفاده از اینترنت طی یک دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید مردم و تعامل با مشاغل تأثیر گسترده ای داشته است.

بنابراین ، سوال اصلی اینجاست که دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی مانند هر نوع بازاریابی دیگری است، یعنی پیدا کردن راهی برای ارتباط با مشتریان حال حاضر و مشتریان بالقوه شما. تفاوت واقعی دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی سنتی این است که شما به صورت آنلاین به مشتریان وصل می شوید و تأثیر می پذیرید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست

اصولاً دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به هرگونه تلاش درآمدزا در بازاریابی آنلاین اشاره دارد. بازاریابی ایمیل، تبلیغات به ازای هر کلیک، بازاریابی در رسانه های اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی نمونه های بسیار خوبی از بازاریابی دیجیتال هستند. این موارد به معرفی افراد به شرکت شما کمک می کنند و آنها را ترغیب به خرید می کنند.

در اینجا برخی از رایج ترین استراتژی و دارایی های دیجیتال مارکتینگ برای استفاده از افراد برای دسترسی آنلاین به مردم، آورده شده است.

دارایی های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست

تقریباً هر چیزی می تواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد. دارایی دیجیتال مارکتینگ به عبارت ساده تر همان ابزاری است که برای بازاریابی و مارکتینگ از آن استفاده می کنید. بسیاری از مردم متوجه نیستند که چه تعداد دارایی دیجیتال مارکتینگ در اختیارشان است. در اینجا فقط چند مثال از دارایی های دیجیتال مارکتینگ آوردیم:

  • وبسایت شما
  • دارایی های دارای لوگو (آرم ، نماد ، کلمات اختصاری و غیره)
  • محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدیویی ، نمایش محصول و غیره)
  • تصاویر (اینفوگرافیک ، عکس محصول، عکس شرکت و غیره)
  • محتوای متنی و نوشتاری (پست های وبلاگ ، کتابهای الکترونیکی ، توضیحات محصول ، توصیفات ، و غیره)
  • محصولات یا ابزارهای آنلاین ( اپلیکیشن ها، ماشین حساب، محتوای تعاملی و غیره)
  • بازخوردها
  • صفحات رسانه های اجتماعی

همانطور که احتمالاً می دانید، این لیست فقط موارد سطحی دیجیتال مارکتینگ را شامل شده است. بازاریابان باهوش دائماً روشهای جدیدی برای دستیابی به مشتریان اینترنتی پیدا می کنند. به همین دلیل لیست این دارایی های دیجیتال مارکتینگ در حال رشد است.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ چیست

لیست استراتژی های بازاریابی دیجیتال نیز به طور مداوم در حال تحول است، اما در اینجا برخی از استراتژی هایی که اکثر مشاغل از آنها استفاده می کنند آورده شده است:

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک(PPC) واقع یک اصطلاح گسترده است که شامل هر نوع بازاریابی دیجیتالی می شود که می توانید به ازای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک می کند هزینه ای پرداخت کنید. به عنوان مثال ، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC است به نام “تبلیغات جستجوی پرداختی”. تبلیغات فیس بوک شکل دیگری از تبلیغات PPC است به نام “تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی”

تیم بیزون برای بالا بردن سایت شما از طریق استراتژی PPC راهکاری حرفه ای در نظر دارد. اگر مایل به انجام این استراتژی کارآمد هستید با تیم بیرون در تماس باشید.

تبلیغات جستجوی پرداختی

Google ، Bing و Yahoo به شما این امکان را می دهند که تبلیغات متنی تان را در صفحات نتایج موتور جستجو خود بالا ببرید. تبلیغات جستجوی پرداختی یکی از بهترین راهها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه است که به طور فعالی در جستجوی یک محصول یا خدماتی مانند خدمات شما هستند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

اگر نمی خواهید برای حضور در موتورهای جست و جو پولی پرداخت کنید، می توانید از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هم استفاده کنید تا صفحات یا پست های وبلاگ را به صورت ارگانیک در سایت خود بهبود دهید و در نتیجه گوگل بالا بیایند. لازم نیست که برای هر کلیک مستقیم پولی پرداخت کنید، اما گرفتن یک صفحه برای رتبه بندی معمولاً زمان و انرژی زیادی از شما می گیرد.

تبلیغات رسانه ای پرداختی

اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، لینکدین ، ​​پینترست و اسنپ چت به شما امکان می دهند تبلیغات خود را در سایت آنها اجرا کنید. تبلیغات در رسانه های اجتماعی پرداخت شده برای ایجاد آگاهی با مخاطبان بسیار مناسب است که ممکن است از وجود تجارت ، محصول یا خدمات شما آگاه باشند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

مانند SEO ، بازاریابی در رسانه های اجتماعی راهی آزاد و ارگانیک برای استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر برای دیجیتال مارکتینگ شما است. و درست مثل سئو، بازاریابی ارگانیک در کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی زمان و تلاش زیادی را می طلبد، اما در دراز مدت می تواند نتایج بسیار ارزانتری به شما ارائه دهد.

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

بهینه سازی نرخ تبدیل هنر و دانش ارتقایی است که به واسطه تجربه کاربر آنلاین شما است. در بیشتر مواقع ، مشاغل از CRO استفاده می کنند تا از ترافیک وب سایت فعلی خود، تعداد بیشتری نرخ تبدیل (که شامل ترافیک، چت ، تماس ، فروش و غیره) دریافت کنند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی دیگر از اصطلاحات گسترده دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی محتوا شامل همه تلاشهای دیجیتال مارکتینگ است که از دارایی های محتوا (پست های وبلاگ ، اینفوگرافی ، کتابهای الکترونیکی ، فیلم ها و غیره) برای ایجاد آگاهی از کسب و کار یا ایجاد کلیک، ترافیک یا فروش استفاده می کند.

تبلیغات بومی

تا به حال شده به انتهای یک مقاله رسیده باشید و لیستی از مقالات پیشنهادی را به شما ارائه دهد؟ این همان مفهوم تبلیغات بومی است. بیشتر تبلیغات بومی تحت تاثیر بازاریابی محتوا قرار دارد چرا که از محتوا برای جذب کلیک استفاده می کند. عموما تبلیغات بومی راه سختی در پیش دارد، چرا که معمولاً بدون هزینه کردن و با تلاش باید به این نقطه برسید.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی قدیمی ترین شکل بازاریابی آنلاین است و هنوز هم یک استراتژی قوی است. بیشتر بازاریاب های دیجیتال از مارکتینگ ایمیل برای تبلیغ معاملات ویژه، بالا بردن محتوا (اغلب به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا) یا تبلیغ یک رویداد استفاده می کنند.

آیا دیجیتال مارکتینگ به درد می خورد؟

آیا دیجیتال مارکتینگ به درد می خورد

بعد از اینکه فهمیدید دیجیتال مارکتینگ چیست باید ببینید که آیا به درد کسب و کارتان می خورد یا نه. باید اذعان کنیم که دیجیتال مارکتینگ گزینه ای عالی برای تمام مشاغل است. در تیم بیزون از این دیجیتال مارکتینگ می توانیم برای انواع مشاغل استفاده کنیم.

چگونه می توانم شروع کنم؟

خبر خوبی که می توانم به شما بدهم این است که شروع به کار با دیجیتال مارکتینگ خیلی راحت است. اکثر سیستم عامل های تبلیغاتی آنلاین اولین کمپین شما را به راحتی ثبت نام و تولید می کنند (البته که در ادامه از این راه درآمد کسب می کنند). در نهایت باید بدانیم که دیجیتال مارکتینگ کاری تخصص است و برای اینکه از نتیجه دادن این راهکار مطمئن شوید، به یک تیم حرفه ای کار را بپسپارید.

آیا دیجیتال مارکتینگ با موبایل متفاوت است؟

آیا دیجیتال مارکتینگ با موبایل متفاوت است

همانطور که احتمالاً می دانید، بازاریابی دیجیتال روی موبایل با بازاریابی دیجیتال روی دسکتاپ بسیار متفاوت است. این روزها این اختلافات از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که تلفن های هوشمند  در حال حاضر اصلی ترین وسیله مردم هستند که عموما برای تعامل با اینترنت از آن استفاده می کنند.

با 60٪ فعالیت اینترنت در دستگاه های تلفن همراه، تغییر از دسکتاپ به موبایل تأثیر عمیقی بر روند دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال داشته است.

سال گذشته Google Ads از تبلیغات نوار کناری در صفحات نتایج خود خلاص شد تا یک تجربه مداوم بین موبایل و دسکتاپ ایجاد کند. تبلیغات فیس بوک هنوز آگهی های نوار کناری را در دسک تاپ نشان می دهد، اما فقط تبلیغات داخلی را از طریق تلفن همراه نشان می دهد. پست های وبلاگ کوتاهتر در موبایل بهتر نمایش داده می شوند و هزار تفاوت دیگری که به این واسطه ایجاد شده است.

راستش را بخواهید، در دنیای بازاریابی دیجیتال امروز، بهترین کار این است که فکر کنید دارید برای موبایل تولید محتوا می کنید، بعد به این فکر کنید حالا اگر شد و کسی از دسکتاپ استفاده کرد چه تغییراتی را در نظر می گیرید.

علاوه بر بهینه سازی تبلیغات خود برای موبایل، به این فکر کنید سایتتان در موبایل به چه شکلی دیده می شود و صفحات مرتب جلو می روند یا نه.  اگر طی حرکت در موبایل مطالب به هم بریزد، در نتیجه درصد قابل توجهی از ترافیک وب خود را از بین می برید. حداقل باید یک وب سایت مناسب برای شرایط موبایل داشته باشید.

نتیجه گیری

بازاریابی دیجیتال بازاریابی آینده است. علاوه بر تمام مزایایی که در طول این مقاله بحث کردیم ، می توانید نتایج تلاش های دیجیتال مارکتینگ خود را بعد از مدت کوتاهی رصد کنید. به این معنی که به راحتی می توان فهمید که کدام استراتژی ها نتایج سودآوری ایجاد می کنند و کدام استراتژی پیش زمینه هایی احتیاج دارد.

اگر احتمالا این مطلب باعث شده که در مورد اینکه دیجیتال مارکتینگ چیست و چه تاثیر بسزایی دارد متقاعد شده باشید و به فکر یک سری استراتژی برای کسب و کار خودتان افتادید، با ما تماس بگیرید. ما برای کمک به رشد مشاغل کاملا مشتاق هستیم.

نظرات کاربران

حسنی
04.تیر.1401

به نکات خوبی در مورددیجیتال مارکتینگ شاره کرده بودین