مشتری بالقوه

مشتری بالقوه کیست و این دسته از مشتری را شناسایی کنید

در حالت کلی می توانید همه را بعنوان مشتری بالقوه خود ببینید. همچنین می توانید برای تأثیرگذاری بیشتر بر روی یک گروه خاص یا گروه متمرکز شوید.

گروه بندی مصرف کنندگان به شما امکان می دهد تشخیص دهید کدام گروه مناسب ترین هدف برای محصولات شما است. شما می توانید از بازاریابی محتوا برای درگیر کردن مشتری ها و تبدیل آنها به مشتریان خود استفاده کنید.

مشتری بالقوه

مشتری بالقوه کیست

طبق تعریف دقیق Dictionary.com مشتری بالقوه یعنی “شخصی که کالا یا خدمات را از دیگری خریداری می کند. خریدار احتمالی”.

بنابراین مشتری بالقوه کسی است که قبلا کالاها یا خدمات شما را خریداری کرده است و می تواند دوباره به مشتری شما تبدیل شود. البته واضح است که مشتری بالقوه عموما به کسی می گویند که هنوز مشتری شما نیست ولی احتمال زیادی دارد که کالا یا خدمات شما را خریداری کند.

همه افرادی که هنوز محصولات یا خدمات شما را خریداری نکرده اند مشتری بالقوه محصولات و یا خدمات یک کسب و کار هستند. محصولات شما ممکن است برای بعضی از افراد مناسب باشد، برای انواع دیگر کاملاً نامناسب و برای برخی دیگر ارزش متوسطی داشته ​​باشد.

بنابراین مشتری بالقوه شخصی است که توانایی تبدیل شدن به خریدار محصول و یا خدمات کسب و کار شما را دارد. با درک و شناسایی مشتریان بالقوه خود، می توانید بازار هدف خوبی برای خودتان دست و پا کنید.

گروه کلیدی مشتریان بالقوه به عنوان مخاطب هدف شما شناخته می شود ، گروهی از افراد یا سازمانهایی که به احتمال زیاد از کسب و کار شما خرید می کنند.

 

شناسایی مشتری بالقوه

ابتدا باید نحوه تقسیم بازار برای محصولی را که ارائه می دهید ، شناسایی کنید. برای شناسایی گروه های مختلف مشتری بالقوه ، به متغیرهای زیر فکر کنید:

 

موقعیت جغرافیایی: منطقه ، جمعیت ، آب و هوا

جمعیت شناسی: سن ، جنسیت ، درآمد ، تعداد خانوار ، چرخه عمر خانواده

روانشناسی: سبک زندگی ، شخصیت ، علایق ، عادت ها ، ارزش ها

رفتار: استفاده ، وفاداری ، آمادگی برای خرید ، نگرش نسبت به محصول ، تصمیم خرید

مزایا: موقعیت اجتماعی ، سلامتی ، احساسات

در مرحله بعد ، این بخشهای مختلف بازار و اهداف خود را ارزیابی کنید تا بفهمید مناسب ترین بخش برای محصول شما کدام است.

  • جذابیت کلی گروه مشتری

آیا بخش بالقوه بر اساس اندازه بازار ، پتانسیل رشد ، سودآوری ، مقیاس اقتصادی و ریسک جذاب است؟

  • اهداف و منابع شرکت

آیا با توجه به اهداف ، شایستگی ها و منابع کسب و کار شما، ارزش سرمایه گذاری در این گروه مشتری بالقوه را دارد؟

درباره آن فکر کنید

مشتری بالقوه

بخشهای مختلف مشتری

 

از نظر ظاهری ، ممکن است به نظر برسد که به همه مشتری ها باید خدمتی مشابه ارائه دهید. در واقع ، موقعیت هر مخاطب، متفاوت است. مشتری ها را به بخش های مختلفی تقسیم کنید و برای تأمین نیازها و خواسته های هر گروه ، پالت خدماتی متفاوتی را پیشنهاد دهید که برای همین دسته از مشتری های بالقوه مناسب و جذاب باشد.

 

 بهترین مشتری بالقوه خود را شناسایی کنید

 

اکنون که گروه های مختلف مشتریان بالقوه را در بازار شناسایی کرده اید ، باید بهترین مشتری جدید خود را انتخاب کنید. بهترین مشتری شما همان گروهی است که می توانید بهترین خدمات را به او ارائه دهید و کاملا درخور نیازهای این گروه از مشتری هستید.  پیشنهاد ویژه خود را برای هر یک از این گروه ها بسازید و رضایت مشتری را به دست بیاورید.

 

نکته

پیشنهاد ویژه برای مشتری بالقوه عرضه کنید

پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را توسعه دهید. وقتی مشتری بالقوه را شناختید با توجه به نیاز مشتری شروع به تولید محتوا کنید. مشتریان می خواهند بدانند “چه چیزی برای آنها مفید است” و شما باید در ادامه این پشنهاد ویژه مشتری را قانع کنید که محصولات شما کاملا متناسب با نیاز این مشتری است.

 

مشتری بالقوه

برای ارائه پیشنهاد فروش ویژه خود ، باید جنبه های زیر را بررسی کنید:

 

مزایای خاصی را که همراه محصول شماست بیان کنید. حواستان باشد که از مزایای عملکردی فراتر بروید و دقیقا خال نیاز مخاطب را هدف بگیرید.

به مشتری خود یک مزیتی از محصولتان را بگویید که دقیقا این ویژگی را رقیبان شما ندارند.

مزیتی که ارائه می دهید، معنی دار باشد و یک نیاز واقعی را برآورده کند، چه این نیاز در حال حاضر احساس شود چه نه.

 

 

با تیم بیزون می توانید تولید محتوای دقیقی داشته باشید که دقیقا مشتری بالقوه شما را قانع کند. اگر نیاز به رشد کسب و کارتان دارید با ما تماس بگیرید.

 

نظرات کاربران