کلمه کلیدی تکراری

کلمه کلیدی تکراری یا keyword stuffing چیست؟

وقتی می خواهید سایت خود را برای موتورهای جستجو از نظر سئو سایت بهینه کنید استفاده از میانبر ها وسوسه انگیز است. ممکن است بخواهید تاکتیک هایی را امتحان کنید که روند پیشرفت را تسریع کند و به شما کمک کند تا سریع تر رتبه بالاتری در گوگل به دست آورید. اما میانبر ها و روش های نامناسب مانند استفاده از keyword stuffing یا کلمه کلیدی تکراری به شما کمکی نخواهد کرد و حتی ممکن است به کیفیت سایت شما آسیب بزند. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد ترفند گول زننده keyword stuffing یا کلمه کلیدی تکراری اطلاعاتی به شما بدهیم تا با دوری از آن از آسیب های احتمالی به سایت خود جلوگیری کنید.

keyword stuffing یا کلمه کلیدی تکراری به چه معناست؟

کلمه کلیدی تکراری

در چند سال گذشته برخی افراد برای بهبود سئو و امید به بیشتر دیده شدن در موتورهای جستجو صفحه سایت خود را از یک کلمه کلیدی تکراری پر می کردند و در واقع چگالی کلمات کلیدی در یک صفحه باعث گمراه شدن گوگل می شد و سایت را با ارزشی بالاتر از آن چیزی که بود ارزیابی می کرد. این روش سال هاست که بی فایده شناخته شده است؛ اما همچنان کسانی هستند که تصور می کنند می توان از این طریق گوگل را فریب داد.

انواع keyword stuffing یا کلمه کلیدی تکراری:

  • تکرار بی مورد کلمات یا عبارات
  • افزودن کلماتی که با متن ارتباط ندارند
  • درج اشکال مختلف یک کلمه کلیدی
  • استفاده از کلمات کلیدی که مربوط به موضوع صفحه نیستند

به عنوان مثال فرض کنید صفحه ای سعی دارد با کلمه کلیدی “بهترین کیف لپ تاپ” رتبه بندی شود و ممکن است از متن زیر که دچار مشکل کلمه کلیدی تکراری است در سایت خود استفاده کند:

“اگر به دنبال بهترین کیف لپ تاپ هستید دیگر جستجو نکنید. ما بهترین کیف لپ تاپ را ارائه می دهیم که می توانید در محیط های مختلف ​​از آن استفاده کنید. این کیف لپ تاپ بهترین کیف لپ تاپ برای مسافرت یا مدرسه است. “

در این پاراگراف کلمه کلیدی بیش از مقدار پیشنهادی برای مطابقت با بهترین روش های سئو استفاده شده است و این متن دچار مشکل keyword stuffing یا کلمه کلیدی تکراری است.

تراکم کلمه کلیدی مناسب در سئو

تراکم کلمه کلیدی مناسب در سئو

تراکم کلمه کلیدی در سئو سایت به معنی تعداد دفعات استفاده از یک کلمه کلیدی در متن است که با فرمول زیر قابل اندازه گیری است.

تراکم کلمه کلیدی = (تعداد کل کلمات در متن) / (تعداد کلمه کلیدی)

اگرچه عدد دقیقی برای تراکم مناسب کلمات کلیدی وجود ندارد؛ اما بهترین روش این است که به تراکم یک تا دو درصد پایبند باشید تا دچار مشکل کلمه کلیدی تکراری نشوید.

چرا keyword stuffing یا کلمه کلیدی تکراری برای سئو سایت بد است؟

بعد از خواندن مثال بالا می توانید یکی از مهم ترین دلایل اشتباه بودن این تاکتیک را ببینید. این کار برای کاربران تجربه بدی ایجاد می کند. محتوای سایت باید با هدف آموزش یا ارائه خدمت و تعامل با مخاطبان منتشر شود؛ اما وقتی شما صفحات خود را با کلمات کلیدی تکراری پر کنید دیگر قادر به تحقق بخشیدن به این هدف نیستید. درواقع در چنین حالتی شما برای مخاطب نمی نویسید و مخاطب شما در متن صرفا موتور های جستجو هستند. این کار باعث می شود کاربران از متن شما استفاده نکنند و در نتیجه از صفحه شما دور می شوند، نرخ پرش سایت شما افزایش می یابد و مشتریان بالقوه خود را از دست می دهید.

شاید فکر کنید استفاده از کلمه کلیدی تکراری باعث می شود موتور های جستجو کاربران بیشتری را به سایت شما راهنمایی کنند؛ اما در واقع این تصویر کاملا غلط است. keyword stuffing یا کلمه کلیدی تکراری باعث می شود گوگل و سایر موتور های جستجو صفحات سایت شما را غیرواقعی و فاقد ارزش شناسایی کنند. به عبارت دیگر اگر صفحه خود را با کلمات کلیدی بی مورد پر کنید شانس شما برای بهبود رتبه بندی کمتر می شود و ممکن است در صورت استمرار این کار سایت شما از لیست نتایج جستجو حذف شود.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی به روش صحیح

نحوه استفاده از کلمات کلیدی به روش صحیح

برای کمک به رتبه بندی یک صفحه وب برای یک کلمه کلیدی خاص به جای استفاده از روش کلمه کلیدی تکراری بهتر است روی بهینه سازی کلمات کلیدی خود تمرکز کنید. هدفمند رفتار کنید و همانطور که در دستورالعمل های گوگل توضیح داده شده است “بر ایجاد محتوای مفید و غنی از اطلاعات که در آن از کلمات کلیدی به طور مناسب و بهینه استفاده شده است تمرکز کنید.”

  1. برای هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی در نظر بگیرید

برای پرهیز از keyword stuffing یا کلمه کلیدی تکراری ابتدا یک کلمه کلیدی هدف انتخاب کنید. عبارت اصلی باید مربوط به موضوع باشد. این اصطلاح همچنین باید یک کلمه کلیدی کم رقابت و محبوب برای بهبود شانس شما در رتبه بندی صفحات جستجو برای این اصطلاح باشد. اگر می خواهید صفحه شما در میان صفحات برتر گوگل قرار بگیرد، باید از یک کلمه کلیدی خاص، محبوب و کم رقابت استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

  1. بیش از 300 کلمه بنویسید

برای ترغیب موتور های جستجو به رتبه بندی یک صفحه برای یک کلمه کلیدی هدف، نیاز است که محتوای شما بیش از 300 کلمه داشته باشد. موتور های جستجو قصد دارند مرتبط ترین و مفید ترین اطلاعات موجود را در اختیار کاربران قرار دهند و برای بسیاری از کلمات کلیدی، محتوای باکیفیت شما را به کاربران خود پیشنهاد می کنند.

  1. به تراکم کلمات کلیدی در متن دقت کنید

هنگام نوشتن از کلمه کلیدی هدف خود در کل مطالب استفاده کنید. بیش از حد از آن استفاده نکنید و فقط در جایی از آن استفاده کنید که طبیعی و مرتبط با متن شما باشد. بهتر است تراکم کلمه کلیدی خود را زیر دو درصد نگه دارید.

  1. از کلمات کلیدی ثانویه و مترادف ها استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی ثانویه و مترادف ها روش دیگری است برای اینکه به موتورهای جستجو بگویید صفحه شما با کلمه کلیدی اصلی آن مرتبط است. در واقع برای جلوگیری از مشکل کلمه کلیدی تکراری می توانید از واژگان مختلف و مترادف ها استفاده کنید؛ زیرا هر کاربر با زبان و ادبیات خود در گوگل اقدام به جستجو می کند و ممکن است کلمه کلیدی اصلی شما کلمه مورد نظر او نباشد.

جمع بندی

بعضی افراد فکر می کنند با پر کردن صفحه خود از کلمات کلیدی، می توانند گوگل را فریب دهند و در صفحات اول جستجو قرار بگیرند. درحالیکه این روش نتیجه عکس خواهد داشت و ممکن است سایت آن ها را مشمول پنالتی گوگل کند. ما در این مقاله توضیح دادیم که کلمات کلیدی تکراری چه مشکلاتی برای سئو سایت شما به وجود می آورد. در پایان راهنمایی کردیم که چگونه می توانید در متن خود از کلمات کلیدی درست استفاده کنید.

نظرات کاربران