سازگاری با موبایل

چرا وب سایت شما باید سازگار با موبایل باشد؟

بیش از نیمی از کل ترافیک وب جهانی از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود به همین دلیل وب سایت شما باید سازگار با موبایل و به عبارتی موبایل فرندلی باشد. گوگل هنگام تعیین رتبه جستجوی وب سایت شما  سرعت بارگذاری صفحه تلفن همراه را به عنوان یک معیار کلیدی در اولویت قرار می دهد، از آنجایی که 94٪ از ترافیک جستجوی ارگانیک از گوگل است، پس شما هم باید حواستان به الگوریتم های گوگل باشد. گوگل ابزارهای آنلاین رایگانی را ارائه می دهد تا به شما در ارزیابی چگونگی مناسب بودن وب سایت شما با موبایل کمک کند و نکاتی را برای کمک به شما در بهینه سازی آن ارائه می دهد.

سازگار با موبایل

اهمیت داشتن یک سایت سازگار با موبایل

دیجیتال مارکتینگ برای همه مشاغل، کوچک و بزرگ، مورد توجه عمده ای قرار گرفته است. تعداد کمی از جنبه های بازاریابی دیجیتال به همان اندازه هدایت ترافیک به وب سایت و صفحات اصلی شما اهمیت دارد. با این اوصاف عناصر کمی از گرفتن کلیک های جدید رتبه بندی خوبی در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر مهم می گیرند. با بهینه سازی وب سایت ها و محتوا ، مشاغل می توانند صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) خود را بهبود ببخشند. این مورد به عنوان یک استراتژی جستجوی ارگانیک شناخته شده است و می تواند به ویژه مؤثر باشد.

از آنجا که ترافیک اینترنت به طور فزاینده ای از دستگاه های تلفن همراه تامین می شود، گوگل تمرکز خود را به بهینه سازی وب سایت برای هماهنگ بودن با موبایل یا موبایل فرندلی بودن تغییر داده است. عدم ایجاد یک وب سایت هماهنگ با موبایل یا موبایل فرندلی به این معنی است که همه تلاش های جستجوی ارگانیک دیگر شما می توانند بیهوده باشند.

چه چیزی وب سایت سازگار با موبایل را بسیار مهم می کند و چگونه می توانید رتبه خود را بهبود بخشید؟

رتبه بندی صفحه نتایج بهینه سازی موتور و بهینه سازی موبایل

از ژوئیه سال 2018 ، گوگل هنگام تعیین رتبه بندی نتایج جستجوی وب سایت، سرعت بارگذاری صفحه تلفن همراه را به عنوان یک معیار اصلی در اولویت قرار داده است. اگر وب سایت تلفن همراه شما کند یا بی پاسخ باشد، با یک مجازات سنگین به رتبه بندی کلی شما در تمام دستگاه ها می رسد. گوگل مسئولیت حدود 94٪ از کل ترافیک جستجوی ارگانیک در سرتاسر جهان را دارد، به این معنی که شما نمی توانید از تغییر آن به سمت بهینه سازی مناسب برای موبایل صرفنظر کنید. بنابراین ، سرمایه گذاری در بهینه سازی وب سایت باید شامل بهینه سازی موبایل باشد.

چگونه می توانید بگویید وب سایت شما سازگار با موبایل و موبایل فرندلی است یا نه؟

گوگل فرایند بررسی میزان بارگیری وب سایت شما بر روی دستگاه های تلفن همراه را با ابزاری در کنسول جستجوی گوگل انجام داده است. به سادگی URL وب سایت خود را وصل کنید – گوگل به شما می گوید که آیا این محصول تحت الگوریتم فعلی خود مطابق با موبایل محسوب می شود یا خیر. از طرف دیگر ، می توانید برای وب سایت خود کدی را ایجاد کنید تا آزمایش کند که آیا وب سایت جدید توسعه یافته قبل از سازگار با موبایل و موبایل فرندلی است.

شان بردی ، رئیس آمریكا در Emarsys گفت: “در حالی كه گوگل می گوید سایت های كندتر كه هنوز دارای محتوای عالی هستند هنوز رتبه بالایی دارند ، اما این فشار آشكاری برای شركت ها و توسعه دهندگان برای تأكید بر كارایی و تجربه كاربران در سیستم عامل های تلفن همراه است.” “شرکت ها باید فناوری صحیح را انتخاب کرده و از راهکارهای مناسب برای ارائه هر دو محتوای شخصی شده و عملکرد موبایل استفاده کنند.”

بهینه سازی موبایل و تجربه کاربر

بهینه سازی موبایل فقط برای رتبه بندی بهتر در SERP ها نیست بلکه برای گرفتن ترافیک نیز ضروری است. کاربران زیادی همیشه به وب سایت ها از طریق دستگاه های تلفن همراه دسترسی دارند. در حقیقت ، بیش از نیمی از کل ترافیک وب جهانی از طریق دستگاه های تلفن همراه صورت می گیرد ، سهمی که سالانه در حال رشد است. درست مانند وب سایت های دسک تاپ ، کاربران تلفن همراه که با وب سایت های کند و سخت دست و پنجه نرم می کنند ، به احتمال زیاد می توانند از آنجا دور شوند و دیگر برنگردند.

فراتر از آن، وب سایت تلفن همراه شما نیز باید به راحتی حرکت کند. اگر تاکنون با وب سایتی روبرو شده اید که به وضوح با دستگاه های تلفن همراه طراحی نشده است ، می دانید که این تجربه چقدر ناامید کننده است. طراحی یک طرح به طور خاص برای تلفن همراه (به تعداد زیادی دکمه پیمایش عمودی و فشار آسان فشار دهید) این اطمینان را می دهد که وقتی کاربران روی صفحه شما فرود می آیند ، در صفحه شما باقی می مانند. بسیاری از پیمایش های افقی ، جعبه های چک کوچک و منوهای کشویی احتمالاً کاربر تلفن همراه را ناامید می کنند.

چگونه وب سایت خود را به سازگار با موبایل و به عبارتی موبایل فرندلی کنید

بسته به اینکه کار وب سایت شما واقعاً سازگار با موبایل است یا نه ، ممکن است بخواهید یک توسعه دهنده وب استخدام کنید. با این حال ، برخی از مراحل وجود دارد که می توانید خودتان انجام دهید. گوگل روشهای زیر را برای بهبود پاسخگویی سایت و تجربه کاربر در دستگاه های تلفن همراه پیشنهاد می کند:

روش های پیشنهادی گوگل برای سازگاری با موبایل

از راهنمای گوگل به سایتهای سازگار با موبایل و موبایل فرندلی بازدید کنید. در این صفحه روش های مختلفی برای جذاب تر کردن سایت شما برای موبایل وجود دارد، مانند انتخاب یک طراحی وب سازگار با موبایل که به طور خودکار صفحه نمایش را متناسب با اندازه های مختلف صفحه نمایش تنظیم می کند.

از google-Mobile Friendly Test استفاده کنید تا ببینید وب سایت شما برای مشاهده و استفاده موبایل چقدر بهینه شده است. می توانید یک صفحه را در سایت یا چندین صفحه وب آزمایش کنید و ببینید که گوگل دقیقاً چگونه صفحات را هنگام تعیین نتایج جستجو نشان می دهد.

از ابزارهای Webmaster برای تولید گزارش قابلیت سازگاری با تلفن همراه استفاده کنید که به شما کمک می کند تا هنگام مشاهده بر روی دستگاه تلفن همراه، هرگونه مشکلی را در وب سایت خود داشته باشید.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از طریق تلفن همراه، Palazzo به مشاغل کوچک توصیه می کند از حافظه پنهان مرورگر ، کوچک کردن JavaScript و CSS ، فشرده سازی تصاویر برای کاهش اندازه پرونده و صفحات AMP گوگل استفاده کنند و حواسشان باشد که کلیه برنامه های لازم در سایتشان وجود دارند.

اپلیکیشن

هنگامی که نسخه تلفن همراه وب سایت شما کامل است و به عبارتی سایت شما سازگار با موبایل باشد، باید کاملاً متناسب با اندازه صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه ، خواه از تلفن همراه یا تبلت باشد. طراحی سایت باید متناسب با فعالیت معمولی کاربر در آن دستگاه باشد، که معمولاً نیاز به استفاده از یک طراحی جداگانه از نسخه دسکتاپ شما دارد.

همچنین می توانید پیشنهاد یک اپلیکیشن موبایل را در نظر بگیرید. اگر کالاها یا خدمات شغلی شما کارآیی خوبی دارند و پر طرفدار هستند، یک اپلیکیشن برای تلفن همراه برای تعامل با نام تجاری شما ارائه می دهد و فرصت های جدیدی را برای جذب بازدید کنندگان موبایل ایجاد می کند.

تأثیر دستگاههای تلفن همراه بر پیشرفت

نباید قدرت سازگاری موبایل برای سایتتان را دست کم بگیرید. بهینه سازی وب سایت برای دستگاه تلفن همراه جنبه مهم یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ است، اما از دیدها پنهان است. مهم است که یک پیام تجاری منسجم در رسانه های اجتماعی و کانال های ایمیلی ایجاد کنید و متناسب با محتوای خود، مخاطبان خود را تنظیم کنید تا مخاطبان شما  در آنجا فعالیت کنند. ایجاد یک استراتژی جامع دیجیتال مارکتینگ همچنین می تواند به شما کمک کند تا مشتریانی را که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند به مشتریانه وفادار تبدیل شوند و از سایت شما پا پس نکشند.

بردی گفت: “تمرکز گوگل بر روی موبایل به طور مستقیم بر استراتژی های بازاریابی همه کسب و کارهای تجاری  تأثیر می گذارد، خصوصاً هنگام تعامل با یک برند، مخاطبها به مقدار زیادی از موبایل استفاده می کنند و توسعه دهندگان را وادار می کنند تا همچنان بر روی تجربه تلفن همراه متمرکز شوند.” “در صنعت تجارت الکترونیکی رقابتی، بازاریابان باید همچنان به ارائه مطالب سازگار با موبایل بپردازند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها متناسب ساخته شده است تا هرچه سریع تر و کارآمد اجرا شود.”

نتیجه

بهینه سازی موبایل برای حفظ یا افزایش رتبه SERP بسیار مهم است. مدت زمان بارگیری، طراحی، اندازه فونت، اپلیکیشن تلفن همراه و تولید محتوای متنی مفیدی که سئوی خوبی دارد، همه در تقویت رتبه شما نقش دارند. علاوه بر این، وب سایت بهینه سازی شده برای دستگاه های تلفن همراه می تواند شما راه به استراتژی بزرگتر دیجیتال مارکتینگ شما به نتیجه برسد و از تلاشهای بازاریابی شما پشتیبانی کند.

نظرات کاربران