گوگل ادز ، شلیک لحظه ای ارتقای فروش شما

گوگل ادز

در حال حاضر هزاران راه و ایده مختلف برای بهبود وضعیت کسب و کار ها وجود دارد. گام برداشتن در راستای هر کدام از این راه ها و ترفند ها به شرایط و انتخاب شخصی شما بر می گردد. در بسیاری از موارد هم انتخاب چند راه در کنار هم سبب گسترش کسب و کار شما و افزایش درآمد می شود. اگر به دنبال نتیجه گرفتن در سریع ترین زمان ممکن هستید، پیشنهاد ما به شما گوگل ادز است. کافی است تا ترفند هایی را بدانید و یا به یک مجموعه متخصص در این زمینه، برای همکاری اعتماد کنید. در این مطلب از بیزون همراه ما باشید تا گوگل ادز را بهتر بشناسید.

ترفند های سود بیشتر با Adwords PPC

گوگل ادز

پرداخت به ازای هر کلیک را PPC می گویند. بهترین پلتفرم برای PPC، گوگل ادز است. در این بخش از مطلب، 13 ترفند مختلف برای دو برابر کردن فروش و سود با کمپین های Adwords PPC را برای شما بیان خواهیم کرد.

  1. با گروه های تبلیغاتی تک کلمه کلیدی، اثربخشی را افزایش دهید.

انتخاب کلمات کلیدی اولین قدم شما به سوی موفقیت است. اگر می خواهید کمپین های PPC  گوگل ادز خود را به یک ماشین درآمدزای قدرتمند تبدیل کنید، باید با گروه های تبلیغاتی تک کلمه کلیدی و نحوه عملکرد آن ها آشنا شوید.

آنچه بسیار اهمیت دارد، یادگیری نحوه استفاده از گروه های تبلیغاتی تک کلمه کلیدی است؛ زیرا این امکان را برای شما فراهم می کنند که تبلیغات و کلمه کلیدی خود را بهتر مدیریت کنید. استفاده از گروه های تبلیغاتی با کلمات کلیدی متعدد مانع از اثربخشی تبلیغ شما می شود و نرخ کلیک را کاهش می دهد. استفاده از تنها یک کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی، کمپین PPC شما را مرتبط تر می کند. هزینه های تبدیل را کاهش می دهد و منجر به فروش و سود بیشتر می شود.

گوگل ادز

2. بهینه سازی برای فروش را هدف قرار دهید.

چندین کلمه کلیدی را برای به حداکثر رساندن نرخ فروش آزمایش کنید، نه نرخ تبدیل خود را. شما می توانید از یافته های خود برای پیدا کردن کلمات کلیدی ای که بیشترین درآمد را به همراه دارند استفاده کنید و برای بهینه سازی فروش برنامه ریزی کنید.

هنگامی که کلمات کلیدی را انتخاب می کنید و از آن ها استفاده می کنید، به تجزیه و تحلیل داده های خود ادامه دهید تا کمپین خود را بیشتر بهینه کنید. هر بیت داده مانند مکان های جغرافیایی، دستگاه های مورد استفاده و جمعیت شناسی را می توان مورد استفاده قرار داد. یافتن بهترین مخاطبان خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ها به شما این امکان را می دهد که تبلیغات قدرتمند تری ایجاد کنید که به نیاز کسب و کارتان پاسخ دهد و در نتیجه نتایج بهتری نیز به دست آورید!

3. روی درآمد هر کلیک تمرکز کنید.

به جای اینکه به صورت مداوم بر روی این موضوع تمرکز کنید که بابت هر کلیک چقدر هزینه کرده اید، بر روی میزان درآمدی که از هر کلیک کسب می کنید تمرکز کنید. این موضوع سبب می شود تا به مرور به بهینه سازی کمپین گوگل ادز و تبلیغات خود توجه بیشتری کنید و در نتیجه سود بیشتری هم دریافت کنید. ابتدا میانگین درآمد خود را برای هر کلیک بر روی تبلیغات تعیین کنید و سپس هزینه به ازای هر کلیک را در نظر بگیرید.

گوگل ادز

4. حواستان به کلمات کلیدی کوتاه (Short Tail Keywords) باشد.

کلمات کلیدی کوتاه سبب می شوند تا شما کلمات کلیدی طولانی تر و خاص تر را از دست بدهید. فرض کنید که کلمه کلیدی هدف شما «سئو» است. در چنین حالتی امتیاز هدف قرار دادن کلمه کلیدی طولانی تر و خاص تری (long tail)  مانند «سئو سایت در گوگل» را از دست می دهید. برای اینکه کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید، کلمات را به خوبی بررسی کنید و مطابقت آن ها با عبارات سرچ شده توسط کاربران را در نظر بگیرید و در نهایت مراقب کلمات کلیدی کوتاه باشید!

برای اطمینان بیشتر از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید. کلمات کلیدی منفی کلماتی هستند که شما نمی خواهید برای آن ها نمایش داده شوید.

5. به عواملی که سبب کلیک می شوند توجه کنید.

هدف از تبلیغ و استفاده از خدمات گوگل ادز این است که کاربران اینترنت بر روی تبلیغ کلیک کنند! پس تبلیغات باید برجسته باشد و توجه کاربران را به خود جلب کند تا آن ها مشتاق به کلیک کردن شوند. در ادامه چند عامل مهم که می توانند کلیک را در پی داشته باشند، نام برده ایم:

  • کنجکاوی
  • نفع شخصی
  • شوکه شدن
  • ترس
  • سود مستقیم
  • سود ضمنی

google ads

6. CPA را فراموش نکنید.

CPA که مخفف عبارت (Cost Per Acquisition) است به معنای هزینه ای است که تبلیغ کنندگان به ازای به دست آوردن هر مشتری می پردازند. این عدد بر اساس تقسیم کل هزینه های نرخ تبدیل به تعداد تبدیل هایی که حاصل شده است به دست می آید. گوگل به صورت خودکار حداکثر CPA را بر اساس مقداری که شما هدف قرار داده اید ایجاد می کند. البته شما می توانید CPA هدف را به عنوان گزینه پیشنهادی در نظر بگیرید. CPA هدف از میانگین مبلغی که می ‌خواهید برای یک تبدیل بپردازید به دست می‌ آید.

7. همه تبدیل ها یکسان نیستند.

همه تبدیل ها به یک اندازه سود ایجاد نمی کنند. ممکن است که برخی از تبدیل ها به هیچ چیز منجر نشوند و در مقابل، برخی دیگر مشتریان مادام العمری را به همراه بیاورند. با توجه به این مطلب، مهم است که بدانید هر تبدیل تبلیغاتی ای کجاست و روی تبدیل هایی تمرکز کنید که بهترین نتایج را به همراه دارند.

در مجموع، چه در حال استفاده از AdWords برای تجارت الکترونیک هستید و چه در حال استقرار SAAS یا نسل پیشرو، هر تبدیل، احتمالات و ریسک های زیادی را در پی دارد. هدف این است که از داده‌ های خود برای بهینه‌ سازی اهداف CPA خود استفاده کنید.

google ads

8. به AdWords پیشنهادی بدهید که نتواند رد کند.

فیلم پدرخوانده را دیده اید؟! درست مثل پدرخوانده، به گوگل ادز پیشنهادی بدهید که نتواند رد کند! ابتدا اطمینان پیدا کنید که تبلیغات شما ارزش تشویق به تبدیل را دارد. در مرحله بعد، بهترین راه برای بهینه سازی تبدیل ها استفاده از یک فراخوان CTA است. باید تعیین کنید که سرنخ های سرد (Cold Leads) را جذب می کنید یا سرنخ های داغ (Warm Leads) را؟ سرنخ های داغ، سرنخ های مشتریان بالقوه آماده خرید است. در حالی که سرنخ های سرد، سرنخ های مشتریانی است که در حال مرور هستند. به زبان و کلمات کلیدی توجه کنید؛ زیرا جذاب ‌ترین سرنخ‌ ها را جذب می‌ کنند و به شما کمک می ‌کنند تا تبدیل‌ هایتان را بهینه کنید.

9. هدف بازدیدکننده PPC را درک کنید.

AdWords این فرصت را برای شما به وجود می آورد که انواع مختلفی از بازدیدکنندگان را جذب کنید. این یک موقعیت عالی است، اگر از آن به درستی استفاده کنید. با این حال، اگر کمپین PPC  شما آنطور که باید عمل نمی کند، ممکن است به این دلیل باشد که کسب و کار شما با سرنخ ها مطابقت ندارد. AdWords خود را تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کنید تا CTA ای را ارائه دهید که با سرنخ های شما مطابقت داشته باشد. تغییر منابع ترافیک شما یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش عملکرد AdWords است.

گوگل ادز

10. روی سرنخ های تلفنی تمرکز کنید.

بسته به کسب و کار شما، سرنخ های تلفنی معمولا بسیار موثر تر از سرنخ های ایمیلی هستند. تماس با کسب و کار شما از طریق تلفن باعث ایجاد ارتباط با نام تجاری می شود و در های فروش را برای کسب و کار شما باز می کند. تماس‌ های تلفنی نرخ‌ بالا تری را نسبت به سایر سرنخ‌ ها ارائه می ‌دهند. سرنخ ‌های تماس تلفنی 3 برابر مؤثر تر از نوع سرنخ اصلی هستند. سرنخ های تلفن همچنین می توانند به شما کمک کنند تا افراد بدون قصد فروش را حذف کنید و تلاش بهینه تری داشته باشید.

11. صفحات فرود خود را بهینه کنید.

هدف تبلیغات گوگل ادز جذب افراد بیشتری به صفحه فرود (landing page) شماست. اگر صفحه فرود شما بهینه نشده باشد، تبدیل کمتر با هزینه بالا تری پیش روی شماست. از این موضوع می توانید نتیجه بگیرید که به اندازه زمانی که در حساب AdWords خود وقت صرف می کنید، در صفحات فرود خود وقت بگذارید. صفحه فرود خود را آزمایش کنید و بهبود دهید و بهترین شیوه های صفحه فرود را دنبال کنید.

گوگل ادوردز

12. از کلمات کلیدی تکراری خودداری کنید.

کلمات کلیدی تکراری برای حساب گوگل ادوردز شما مضر هستند؛ زیرا آن ها عملکرد را به هم می ریزند و مانع از بروز توانایی شما در کنترل کامل عبارت های جستجو می شوند. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید قیمت CPC را برای یکی از کلمات کلیدی کاهش دهید، گوگل ادز ممکن است ترافیک را به کلمه کلیدی تکراری اشتباهی اختصاص دهد؛ زیرا قیمت پیشنهادی بالا تری دارد. کلمات کلیدی تکراری یا آن هایی که همپوشانی دارند را در حساب خود حذف کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

13. افزودن محدودیت فرکانس

محدودیت فرکانس به معنای ایجاد محدودیت در تعداد دفعات به نمایش درآمدن یک تبلیغ برای یک فرد است. بدون محدودیت فرکانس، کمپین ‌ها می‌ توانند باعث عصبانیت کاربران شوند و آن ها را اذیت کنند. بیش از حد قرار گرفتن در معرض تبلیغ، باعث «کوری بنر» می شود. کمپین های بدون محدودیت فرکانس از کاهش CTR رنج می برند. این CTR پایین عملکرد را مختل می کند.

مزایای گوگل ادز

گوگل ادوردز

1. دسترسی گسترده گوگل

امروزه گوگل فرا تر از انتظارات ظاهر شده است. در حقیقت، افراد هر پرسشی که در سرشان دارند به گوگل هجوم می آورند. برای مثال آیا می خواهید بدانید که چه راه حلی برای کمردردی که تا به حال داشته اید وجود دارد؟ گوگلش کنید! در این میان، افرادی به دنبال راه حل هایی برای مشکلاتشان هستند که کسب و کار شما می تواند آن راه حل ها را ارائه دهد. اگر بتوانید به آن ها کمک کنید تا پاسخ پرسش هایشان را پیدا کنند، حتی اگر با یک تبلیغ باشد، احتمال اینکه شما را انتخاب کنند بیشتر از رقیبان می شود.

2. حفظ کنترل کامل کمپین های خود

برای اجرای کمپین های تبلیغاتی مجبور هستید که از برخی موانع عبور کنید. شروع و پایان دادن به این کمپین ها به زمان و منابعی نیاز دارد. از سوی دیگر، خرید فضای تبلیغاتی با نرم افزار که به عنوان «تبلیغات برنامه ای» نیز شناخته می شود برای فردی که آموزش درستی دیده باشد، آسان است. با مقداری آموزش می‌ توان کمپین ‌های گوگل ادز را شروع و متوقف کرد و با قیمت مناسب به افراد مناسب دسترسی پیدا کرد.

3. می توانید هر بودجه ای را روی میز بیاورید.

یک کلیک بیشتر ممکن است صد ها دلار برای برخی مشاغل هزینه داشته باشد. دسترسی به برخی کلمات کلیدی لانگ تیل در برخی حوزه ها معمولا بسیار هزینه دارد؛ اما بیشتر کلمات کلیدی معمولا هزینه ای ندارند. حتی اگر هزینه برخی کلمات زیاد شود، باز هم مزیت استفاده از تبلیغات می تواند محدودیت هایی را بر روی بودجه روزانه، به وجود آورد؛ بنابراین مطمئن شوید که هرگز بیش از آنچه می خواهید خرج نخواهید کرد.

4. نتایج سریع تری نسبت به سئو کسب می کنید.

بهینه سازی برای موتور های جستجو یا همان سئو هنوز هم ستون فقرات بسیاری از سایت ها است. پست ها و صفحاتی که در صفحه یک می بینید فقط با کلمات کلیدی ای که به دقت تحقیق شده اند به رتبه خوب نرسیده اند. ممکن است سال‌ ها طول بکشد تا بتوانید یکی از صفحات خود را در رتبه اول برای جست و جوی کلمه کلیدی ببینید. گوگل ادز به شما کمک می کند تا مسیر رشد را سریع تر بپیمایید.

google ads 10

نتیجه گیری

سوال اساسی اینجاست که اصلا تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کار شما مناسب است یا نه؟ به احتمال زیاد جواب این سوال بله است.  تبلیغات در گوگل برای هر شرکتی با استراتژی مناسب می تواند مفید و موثر باشد. گوگل ادوردز گزینه های تبلیغاتی زیادی دارد و همین موضوع احتمالا ماجرا را پیچیده می کند. بسیاری از تبلیغ کنندگان برای اینکه از نتیجه کار خیالشان جمع باشد، از طریق جست و جوی پولی یا نمایش تبلیغات در صفحه، تبلیغ می کنند. علاوه بر لزوم تخصص، تحریم ایران و مشکلاتی که بر سر راه پرداخت وجود دارد، از عواملی است که باعث می شود شما کار گوگل ادوردز را به تیم های متخصص این کار محول کنید. تیم بیزون با شناختی که از خدمات گوگل ادز دارد می تواند در این راه کنار شما باشد.