کلمات کلیدی long tail

کلمات کلیدی long tail چیست؟

به کلمات و عبارات کلیدی که طولانی تر و خاص تر از کلمات و عبارات کلیدی معمولی هستند، کلمات کلیدی long tail می گویند. زمانی که بازدید کنندگان از جستجوی صوتی استفاده می کنند، بیشتر از عبارات کلیدی long tail استفاده می کنند. اکثر کلمات کلیدی بلند، حجم جستجوی کمتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه دارند. آنها در ابتدا کمی اشتباه به نظر می رسند، اما اگر بدانید چگونه از آنها استفاده کنید، می توانند بسیار ارزشمند باشند.

کلمات کلیدی long tail چگونه کار می کنند؟

کلمات کلیدی long tail

بعضی از عبارت ها به دلیل این که موضوعی جامع هستند، کلمات کلیدی و عبارتی سخت برای رقابت محسوب می شوند. به طور مثال اگر شما شرکتی دارید که فروش مبلمان کلاسیک انجام می دهد و شما سعی کنید که روی کلمه کلیدی «مبلمان» کار کنید و سعی کنید که در این کلمه کلیدی رتبه خوبی در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل به دست آورید، احتمال این که موفق به چنین کاری شوید تا حد زیادی غیرممکن است. این مسئله زمانی بیشتر به چشم می آید که شما شرکتی کوچک یا یک استارتاپ باشید.

حال اگر مثلا در مبلمان هنر دکو معاصر تخصص دارید، کلمه کلیدی «سالن نیم دایره ای تحت تاثیر هنر دکو معاصر» به طور قابل اعتماد آن دسته از مصرف کنندگان و بازدید کنندگانی را به سمت وب سایت شما می کشاند که دقیقا به دنبال آن محصول هستند. همچنین احتمال این که در صفحه نتایج جستجوی این عبارت، رتبه بالایی داشته باشید بسیار زیاد است. زیرا رقابت برای کلمات و عبارت های کلیدی long tail بسیار کم رنگ است.

بدیهی است که با یک کلمه کلیدی long tail ترافیک کمتری نسبت به یک کلمه کلیدی رایج تر جذب خواهید کرد. به همین دلیل خیلی از افرادی که وظیفه سئوی محتوای وب سایت بر عهده آن هاست، از استفاده از عبارت های کلیدی long tail خودداری می کنند. در ادامه، معمولا چنین افرادی در تلاش برای جذب ترافیک برای کلمات و عبارت های کلیدی معتبر و معروف ناکام می شوند و پس از صرف زمان و بودجه زیاد بر روی این کلمات، سرخورده می شوند. مسئله ای که این افراد در رابطه با کلمات کلیدی long tail به آن دقت نمی کنند، این است که ترافیکی که از طریق این نوع عبارت های کلیدی جذب می شود، ترافیک متمرکزتر و متعهد تر و وفادارتری نسبت به ترافیکی که از کلمات کلیدی معروف به دست می آید، خواهد بود.

قانون 80/20 در کلمات کلیدی بلند

کلمات کلیدی long tail

عبارت long tail یک استعاری بصری برای شکل یک نمودار توزیع است. فرض کنید که قرار بود نموداری از محبوبیت کلمه کلیدی در سراسر وب ایجاد کنیم. بدیهی است که چند کلمه و عبارت تعداد زیادی جستجو را به همراه خواهد داشت.

اما نکته شگفت انگیز اینجاست: آن عباراتی که تعداد زیادی جستجو به آن ها اختصاص داده شده است، در واقع نزدیک به 10 تا 15 درصد از کل جستجوها را تشکیل می دهند. 15 تا 20 درصد از دیگر جستجوها از کلمات کلیدی با طول متوسط انجام می شود. به این معنی که تقریبا 70 درصد از بازدید های صفحه نتایج موتور جستجو گوگل، کلمات کلیدی طولانی یا long tail است.

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی long tail

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی long tail

ابزارهای مختلفی وجود دارند که می توانند به تولید کنندگان محتوا در زمینه پیدا کدن کلمات کلیدی long tail کمک کنند. یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی، نرم افزار WordStream است. از مزیت های این نرم افزار، رایگان بودن آن است.

برای کار با این نرم افزار رایگان، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که کلمه مورد نظر را برای تحقیق وارد کنید. سپس این نرم افزار 10 کلمه کلیدی محبوب که بین کاربران اینترنتی به دفعات جستجو می شوند را به شما نمایش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ایمیل خود را در نرم افزار وارد کنید تا لیست کامل عبارت های کلیدی طولانی را به صورت رایگان دریافت کنید.

پیدا کردن مشتریان بالقوه با استفاده از کلمات کلیدی طولانی

رقابت برای کلمات کلیدی کوتاه تر و معروف تر بسیار شدیدتر و سخت تر است. همین مسئله موجب می شود که بازدید های شما پراکنده تر و بازگشت سرمایه شما یا همان ROI کمتر شود. با اجرای هوشمند کلمات کلیدی طولانی، ممکن است ترافیک کمتری را جذب کید اما بازده سرمایه شما به نسبت بسیار بالاتر خواهد بود. همچنین دیگر مزیت کلمات کلیدی طولانی این است که مخاطبان و مشتریانی که جذب می کند وفادارتر و متعهد تر خواهند بود.

نظرات کاربران