کلمات کلیدی

کلمات کلیدی و نقش آن بر سئو

نقش کلمات کلیدی بر سئو

اگر صاحب وبلاگ یا وب سایتی باشید، مطمئنا به دنبال سئو شدن سایت خود هستید. لزوما برای موفق شدن و دیده شدن یک وب سایت تنها تولید محتوا اثری ندارد. درست است که تولید محتوا یکی از مهم ترین فاکتورهای دیده شدن در جستجوی گوگل است، اما عوامل دیگری نیز هستند که باعث می شوند وب سایت ما هر چه زودتر در نتایج جستجوهای گوگل دیده شود و در رتبه خوبی قرار بگیرد. سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل مجموعه کارهایی است که به ما کمک می کند تا  وب سایت و محتوایی که برای مخاطبان آماده کرده ایم دیده شود. سئو نیز به چندین بخش مختلف تقسیم میشود که با رعایت همه آنها می توان گفت که سایتی سئو شده داریم و حالا گوگل بهتر می تواند سایت ما را تشخیص داده و در نتایج جستجو برای بازدید کنندگان بالا بیاورد.یکی از عناصر کلیدی که در سئو سایت بسیار حائز اهمیت است کلمات کلیدی یا کی ورد هستند.

کلمات کلیدی همان عبارت هایی هستند که وقتی سوالی در ذهن شما شکل میگیرد، گوگل می کنید تا پاسخ سوال خود را بیابید. می توان گفت که کلمات کلیدی نقش به سزایی در دیده شدن وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل دارند. در واقع وقتی صحبت از سئوی کلمات کلیدی می شود، به این معنی است که باید با یک سری تحقیقات و تعیین یک کلمه کلیدی مناسب  بتوانیم محتوای مناسبی را برای مخاطبان آماده کنیم.  اما قبل از پرداختن به همه اینها باید معنای درست کلمه کلیدی را بفهمیم و اصلا بدانیم کلمه کلیدی چیست؟

"<yoastmark

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی، کلمه ایست که خبر از کلیت محتوایی که تولید شده، میدهد . درواقع می توان گفت کلمات کلیدی همان عباراتیست که توسط کاربران در گوگل جستجو می شوند. شما نیز در مورد آن محتوایی تولید کرده اید .اگر بخواهیم کمی ساده تر این بحث را برای شما موشکافی کنیم در این مطلب کلمات کلیدی و نقشی که در بهبود سئو دارد را مورد بررسی قرار میدهیم.

حالا عبارتی که به عنوان کلمه کلیدی در این مقاله در نظر گرفته ایم ” کلمات کلیدی” است . زمانی که این عبارت، کلمه کلیدی ما باشد، مطمئنا گوگل کاملا می تواند بفهمد که محتوای اصلی ما در چه مورد است و زمانی که یک کاربر در گوگل عبارت” کلمات کلیدی” را سرچ کند، گوگل محتوایی که تولید کرده ایم را به کاربر پیشنهاد می دهد! اینگونه هم کاربر می تواند زودتر به جواب پرسش خود برسد و هم سایت شما می تواند در رتبه قابل قبولی قرار بگیرد.

"<yoastmark

کلمات کلیدی از نگاه گوگل

با توجه به صحبت های بالا شاید با خودتان فکر کنید که استفاده از کلمات کلیدی خیلی آسان است و تا دلتان بخواهد می توانید از کلمه کلیدی در متن استفاده کنید و گوگل را گول بزنید. اما این افکار را کناز بزنید، چون گوگل در این سال ها خیلی باهوش شده است و زودتر می تواند مچ کسانی که دست به گول زدن میکند میگیرد.

درواقع گوگل در سال های اخیر چندین به روز رسانی الگوریتم انجام داده است . هدف از این به روز رسانی ها درک خواسته های کاربران و ارائه بهترین نتیجه ممکن به آنها بود.

در سال 2011 الگوریتم پاندا بوجود آمد و هدف آن تشخیص محتوای ضعیف و بی کیفیت بود. همچنین سایت هایی که مطالب کپی شده داشته باشند را شناسایی و جریمه می کند.

در سال 2012 الگوریتم پنگوئن بوجود آمد که نقش آن در تشخیص استفاده غیرطبیعی از کلمات کلیدی بود. وبسایت هایی که محتوایی ضعیف و پر از کلمه کلیدی دارند را شناسایی و جریمه می کند.

در سال 2013 با الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل به روز رسانی شد. هدف آن بررسی کلمات با مترادف آنها و شناسایی محتوایی که از کلمات کلیدی زیادی استفاده می کند . این نوع محتواها را شناسایی و آنهار ا جریمه کند.

 

از تکرار کلمات کلیدی پرهیز کنید!

"<yoastmark

انواع کلمات کلیدی

همانطور که در سطر های بالا گفتیم، گوگل حالا هوشیار تر از قبل در کمین محتوانویس هایی که تقلب می کند نشسته است. به محض شناسایی آنها ، وبسایتشان را جریمه می کند. البته منظور ما ترساندن شما نیست، در واقع مقصود ما از گفتن این جملات این است که شما باید کلمات کلیدی را خیلی دقیق و هوشیارانه به متن تزریق کنید. با این انتخاب هم سایت شما از نظر گوگل معتبر شناخته شود و هم بازدید کنندگان زیادی را جذب وب سایت خود کنید.

بیایید دقیق تر به کلمات کلیدی نگاهی بیاندازیم.در کل شامل سه دسته میشوند:

1_شورت تیل(کلمات کلیدی کوتاه)

2_مید تیل(کلمات کلیدی متوسط)

3_لانگ تیل(کلمات کلیدی بلند یا طولانی)

 شورت تیل یا کوتاه

این گلمات کوتاه شامل یک یا دو کلمه می شود. در واقع کلمه کلیدی کوتاه چندان هدف کاربر را مشخص نمی کند ولی دامنه سرچ زیادی را دارد.

اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم، فرض کنید مقاله ای داریم که کلمه کلیدی آن چاقی است. اگر بخواهیم چاقی را سرچ کنیم، چندان سرنخ مشخضی به گوگل نداده ایم. گوگل صفحه ای برایمان بالا می آورد که پر از محتواهای گوناگون در مورد چاقی می باشد. درست است که سرچ کلمه چاقی تا حدودی مبهم است اما مطمئنا  دامنه سرچ بالایی دارد.

کلمه کلیدی کوتاه به نسبت دو  نوع دیگر مهم تر است و باید تمرکز اصلی شما بر روی آن باشد .

 مید تیل یا متوسط

معمولا کلمات کلیدی متوسط جزئیات بیشتری نسبت به کلمه کلیدی کوتاه دارد. این کلمات تا حدودی مفهوم سوالی که در ذهن مان است را به گوگل می رساند. اما در واقع هدف اصلی و یا مدنظر کاربر نیست. اگر بخواهیم ساده تر به این موضوع بپردازیم. با توجه به مثال قبل، بجای سرچ “چاقی” یک یا دو کلمه دیگر اضافه کنیم مثلا “راه های چاقی” را سرچ می کنیم. هنوز هدف اصلی سوالمان را سرچ نکرده ایم. اما تا حدودی از مبهم بودن سوالمان کاسته ایم.

 لانگ تیل یا طولانی

این کلمات کلیدی در واقع به طور کامل هدف اصلی کاربر را مشخص می کند. نشان می دهد که سرچ کننده چه سوالی در ذهن خود دارد. معمولا این کلمه از سه تا پنج کلمه ادامه می یابد تا جزئیات بیشتری را بیان کند.

در ادامه ی مثال قبل بجای سرچ چاقی یا راه های چاقی، منظورمان را کمی روشن تر می کنیم . ” راه های اصولی چاقی صورت” را سرچ میکنیم.  در واقع حالا کاملا به گوگل می فهمانیم که سوال مدنظر ما چیست و چه مطالبی را باید نشان دهد.

با توضیحات بالا بهتر متوجه می شوید که کلمات کلیدی چگونه می توانند باعث جذب کاربر شوند. بهتر است که برای دیده شدن وبسایتتان از راه های اصولی استفاده کنید تا زودتر به نتیجه مورد نظر برسید. شاید تقلب و دور زدن گوگل تا مدت کوتاهی پاسخ دهد و باعث بالا آوردن وبسایت در یک رتبه خوبی شود. اما در دراز مدت چندان تاثیر مثبتی برای سایت ندارد وبرای سایت ریسک محسوب می شود.

 

مقالات مرتبط:

 

نظرات کاربران