لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو

به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی باید بدانید برای اینکه گوگل شما را پیدا و رتبه بندی کند نیاز به  لینک سازی داخلی دارید. وقتی مطالب و پست های سایت خود را به وسیله ی لینک سازی داخلی با هم پیوند می دهید گوگل بسیار سریعتر و راحت تر می تواند شما را بیابد. علاوه بر این لینک های داخلی محتوای شما را بهم متصل می کند و به گوگل این امکان را می دهد که ساختار وب سایت شما را شناسایی کند. با کمک لینک های داخلی موتورهای جستجو می توانند یک سلسله مراتب در سایت شما ایجاد کنند و به شما این امکان را می دهند که به مهمترین صفحات و پست های خود با درج لینک ارزش بیشتری نسبت به سایر صفحات سایت بدهید. در نتیجه می توان گفت استراتژی لینک سازی داخلی اهمیت بسیاری در بهبود سئو سایت شما دارد.

لینک داخلی چیست؟

لینک داخلی به معنای لینک دادن به یک مطلب از سایت شما در یک مطلب دیگر در سایت شما است. هم کاربران و هم موتورهای جستجو از لینک ها برای یافتن محتوا در سایت ها استفاده می کنند. در واقع کاربران برای جستجو در سایت شما و یافتن محتوایی که به دنبال آن هستند از لینک استفاده می کنند و اگر لینک سازی داخلی را به درستی انجام ندهید در فرآیند جستجو توسط کاربران و موتورهای جستجو دیده نخواهید شد.

لینک داخلی انواع مختلفی دارد. علاوه بر لینک های موجود در صفحه اصلی، منو، فید پست و غیره می توانید لینک هایی را نیز در محتوای خود اضافه کنید که به آن لینک داخلی  یا پیوندهای متنی گفته می شود. این لینک ها کاربران شما را به سمت مطالب جالب و مرتبط در سایت راهنمایی می کنند. علاوه بر این لینک ها به موتورهای جستجو اجازه می دهند تا بفهمند چه محتوایی با چه کمیتی در سایت شما موجود است. هر چقدر یک صفحه لینک بیشتری دریافت کند برای موتورهای جستجو با ارزش تر خواهد بود.

تفاوت میان

لینک داخلی و لینک خارجی چیست؟

هر سایت دارای لینک های داخلی و خارجی است. لینک های داخلی صفحات و پست های شما را در سایت خود و لینک های خارجی صفحات شما را به سایت های دیگر متصل می کنند و هر دوی این لینک سازی ها تاثیر بسیار چشمگیری در بهبود سئو سایت و افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو خواهد داشت.

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی

چرا لینک سازی داخلی برای گوگل مهم است؟

گوگل و سایر موتورهای جستجو از لینک های مختلف برای کشف محتوا در سایت ها و رتبه بندی این محتوا در نتایج جستجو استفاده می کنند. اگر پست یا صفحه ای لینک های زیادی داشته باشد برای گوگل به این معنا است که محتوای آن مهم یا با ارزش است. شما به عنوان مالک سایت می تواند لینک های داخلی را کنترل کنید و با لینک سازی دقیق بیشتر در نتایج جستجوی دیده شوید. اولین کار برای لینک سازی داخلی برقراری ارتباط میان محتوای مرتبط سایت است.

استراتژی لینک سازی داخلی

ارزیابی و بهبود استراتژی لینک سازی داخلی به طور منظم برای سئو داخلی سایت شما بسیار مهم است. با افزودن لینک های داخلی مناسب می توانید اطمینان حاصل می کنید که گوگل شما را به کاربران خود پیشنهاد می کند. برای تنظیم استراتژی لینک داخلی موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند اما چگونگی انجام دقیق آن به سایت و اهداف شما بستگی دارد. اما به طور کلی رعایت نکات زیر می تواند تاثیر بسیاری در بهبود سئو سایت شما داشته باشد.

  1. ساختار ایده آل سایت خود را مشخص کنید

ما همیشه به دارندگان وب سایت توصیه می کنیم سایت خود را به شکل هرم تصور کنند. بالای آن صفحه اصلی شما قرار دارد و زیر آن برخی از بخش ها یا دسته ها و در پایین ترین قسمت پست ها و صفحات منفرد قرار می گیرند. اگر این تقسیم بندی را به خوبی انجام دهید منوی سایت شما باید این ساختار را منعکس کرده و نشان دهد.

  1. 2

    . محتوای مورد نظر خود را شناسایی کنید

برای انجام لینک سازی داخلی به شکل دقیق و هدفمند باید مشخص کنید قرار است در مورد چه موضوعاتی تولید محتوا انجام دهید. محتوای شما باید بیانگر حوزه ی کاری و تخصص شما باشد و از آنجایی که می خواهید به گوگل نشان بدهید که این محتوا معتبر و ارزشمند است باید از لینک های داخلی و خارجی در آن استفاده کنید.

  1. بین محتوای مختلف ارتباط برقرار کنید

گوگل با دنبال کردن لینک های داخلی و خارجی با استفاده Googlebot سایت های مختلف را جستجو می کند. زمانی که این ربات به صفحه اصلی یک سایت می رسد شروع به بررسی آن می کند و در ابتدا لینک های داخل آن را مورد بررسی قرار می دهد. ربات گوگل با دنبال کردن لینک های یک صفحه می تواند رابطه بین صفحات، پست ها و سایر مطالب مختلف یک سایت را درک کند. به این ترتیب گوگل می فهمد که کدام صفحات در سایت شما موضوعات مشابهی را پوشش می دهند.

  1. در لینک سازی داخلی سلسله بندی لینک ها را رعایت کنید

اگر صفحات سلسله مراتبی در سایت خود دارید بهتر است ابتدا صفحات مادر را به صفحات اصلی و بالعکس لینک دهید. همچنین فراموش نکنید که صفحات فرعی و دارای اطلاعات تکمیلی را نیز باید به یکدیگر لینک کنید. در یک سایت منظم این صفحات باید مرتبط باشند و لینک دادن آنها با یک ترتیب کاملا منطقی انجام می شود.

  1. به دسته بندی های مختلف لینک دهید

طبقه بندی های مختلف مانند دسته ها و برچسب ها به شما کمک می کنند که سایت خود را سازماندهی کنید و به کاربران و گوگل کمک می کنند تا محتوای شما را شناسایی و مورد استفاده قرار دهند. اگر وبلاگ یا سایتی دارید اضافه کردن لینک های داخلی و ارجاع به طبقه بندی هایی که پست متعلق به آن است می تواند مفید باشد. افزودن لینک های مربوط به دسته و برچسب ها به گوگل کمک می کند تا ساختار وبلاگ شما را بفهمد و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به راحتی میان پست های مرتبط پیمایش کنند.

 

نظرات کاربران