تجربه کاربری و سئو

ارتباط تجربه کاربری و سئو

 بهبود تجربه کاربری و سئو با پاسخگویی به نیاز های کاربران، بازاریابی را سرعت می بخشد و با ارتقاء وبسایت ها آن ها را در رتبه بندی موتور های جستجو قرار می دهد. الگوریتم گوگل برای رتبه بندی، به طور مداوم تجربه کاربری و سئو را بازبینی و بررسی می کند.

 

تجربه کاربری

Core Web Vitals (CWV) در گوگل، تجربه کاربری و تعداد بازدید کنندگان از یک سایت را اندازه گیری می کند. ناشران وب باید بهینه سازی صفحات را برای تجربه کاربری سریع و راحت انجام دهند، اما در عمل آن ها توسط سیستم های مدیریت محتوای وب محدود می شوند.

ارائه تجربه سریع کاربری تنها با داشتن یک سرور با سرعت بالا اتفاق نمی افتد. سرعت بارگذاری سایت زمانی برای بازدید کنندگان کاسته می شود که با تلفن همراه و از طریق شبکه بی سیم 4G دارای پهنای باند محدود از وبسایت ها بازدید می کنند؛‌ ولی با روش هایی مثل روش های زیر می توان تجربه کاربر را بهبود داد:

  1. محتوای خود را پاراگراف بندی کنید.
  2. از تگ ها یا برچسب های کلمات مترادف استفاده کنید و محتوای مورد نظر خود را به خوبی توصیف کنید.
  3. مطالب را در لیست های مرتب دسته بندی کنید.
  4. از تعداد تصاویر بیشتری در محتوا ها استفاده کنید.
  5. بهینه سازی تصاویر را انجام دهید.
  6. از حداقل تعداد کلمه در محتوای تولید شده استفاده کنید.
  7. استفاده از نمودار ها را فراموش نکنید.
  8. صفحات وب خود را در دستگاه های مختلف تلفن همراه تست کنید.
  9. URL های خود را از طریق ابزار PageSpeed Insights tool اجرا کنید و آن را بهبود ببخشید.

 

طراحی UX (User experience) یا تجربه کاربری در بهبود سئو چه نقشی دارد؟

طراحی UX (User experience) یا تجربه کاربری در بهبود سئو چه نقشی دارد؟

طراحی UX و سئو اهداف مشترکی را به اشتراک می گذارند و تمرکز آن ها بررسی تاثیر رفتار کاربر و استفاده از آن جهت ارتقاء کیفیت وبسایت است. در اینجا 6 استراتژی کاربردی وجود دارد که با استفاده از UX می توانید به بررسی سئو  بپردازید و تجربه کاربری و سئو را بهبود بخشید. این روش های کاربردی عبارتند از:

 

  1. پردازش زبان

کاربران هنگام جستجو در وبسایت ها از یک زبان خاص استفاده می کنند. اصطلاحاتی که معمولا در هر صنعتی برای توصیف و فروش خدمات و محصولات مشابه استفاده می شود. پیشرفت های تکنولوژی اخیر گوگل مانند RankBrain و Bert طراحی شده اند تا به گوگل کمک کنند که بتواند تشخیص دهد، کاربر کدام کلمات کلیدی را بیشتر در سطح وب جستجو می کند. با تحقیق درباره کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را در وبسایت ها دارند، می توانید تجربه کاربری و سئو را بهبود ببخشید.

پردازش زبان

  1. کاهش زمان بارگیری صفحه

با توجه به تحقیق سال 2018 توسط گوگل، بارگذاری و ترک یک صفحه وب 3 ثانیه طول می کشد. زمان بارگذاری آهسته می تواند بیش از نیمی از کاربران را کاهش دهد. خوشبختانه، راهنمایی های ثابت بسیاری برای UX طراحی شده است، که می تواند این موضوع را حل کند، از جمله:

. از فونت های مبهم استفاده نکنید.

. از شیوه accordions برای خواندن محتوا استفاده کنید.

. ازparallax scrolling  استفاده نکنید، به ویژه زمانی که صفحه وب را برای استفاده از تلفن همراه بهینه سازی می کنید.

. پیش از ارسال تصاویر از کیفیت بالا و اندازه مناسب آن ها اطمینان حاصل کنید.

 

  1. طراحی ساده تر صفحه وب

به گفته پیتر مورول و لوئیس روزنفلد، دو کارشناس طراحی UX، سه حلقه وجود دارد که طراحی اطلاعات وب را تشکیل می دهند: کاربر، محتوا و زمینه استفاده.

کار یک طراح UX برای سازماندهی جریان وبسایت و محتوای آن بر اساس برنامه ریزی و تحقیقات است. هدف نهایی این است که یک طراحی وب ایده آل و ساده ارائه دهیم که اهداف وبسایت را با اهداف و خواسته های کاربر مطابقت دهد.

 

  1. ایجاد محتوای مناسب

تولید محتوا برای تجربه کاربری و سئو تاثیر عمیقی بر نحوه برنامه ریزی وب دارد. تمرکز بر تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی مناسب، تجربه کاربران را تغییر می دهد و بهبود می بخشد.

برای این کار ابتدا مهم است که بین 1 تا 3 کلمه کلیدی برتر در نتایج جستجو را بیابید و محتوای خود را بر اساس آن ها تولید کنید. با جستجوی کلمه کلیدی پر کاربرد و تحقیق درباره جستجوی برتر در وب در گذر زمان به یک الگوی مشخص دست پیدا می کنید که با کمک آن می توانید محتواهای پر بازدید تولید کنید و تجربه کاربری و سئو را ارتقاء دهید.

پیشتر برای جستجوی کلمات کلیدی پر کاربرد با تحقیق در سایت های برتر و استخراج این کلمات و نوشتن محتوا با استفاده از آن، تجربه کاربری و سئو را بهبود می بخشیدند اما امروزه با تحقیق در سایت های برتر رتبه بندی شده، سوال های پنهانی که کاربران در صفحات وب می پرسند را پیدا می کنند، بهترین پاسخ را به آن ها می دهند و به این ترتیب محتوای کاربردی تر و خواندنی تری تولید می کنند.

ایجاد محتوای مناسب

  1. ترغیب کاربران به کلیک کردن

ارتقا سئو کاربران را به وبسایت شما سرازیر می کند. با ایجاد طراحی UX توجه کاربران را به محتوای وب خود جلب کنید و در رتبه بندی موتور های جستجو قرار بگیرید تا تجربه کاربری و سئو شما بهبود یابد.

 

  1. انجام تحقیقات مستمر

همه کلمات کلیدی که در طول تحقیقات نشان داده می شوند الزما اثر خوبی بر تجربه کاربری ندارند و گاهی معنای مورد نظر کاربر را در بر نمی گیرند. به همین دلیل است که شما نیاز به تحقیق هر چه بیشتر دارید. مخاطبین وبسایت خود را بشناسید و تحقیق کنید آن ها با جست و جوی چه کلماتی به صفحه شما بر می خورند و بازدید ها و رفتار آن ها را در وبسایت خود به دقت بررسی کنید.

انجام تحقیقات مستمر

کلام آخر

گوگل همچنین تمایل دارد تا صفحات وب محبوبی را که کاربران انتظار دارند بیشتر ببینند رتبه بندی کند، زیرا هدف برآورده کردن نیاز کاربران است. ایجاد یک سایت که مردم از آن لذت می برند یکی از راه های اساسی ایجاد محبوبیت و بهبود تجربه کاربری است.

یکی راهکارهای بهبود تجربه کاربری و سئو در بازاریابی آنلاین انجام فرآیند های ذکر شده در این مقاله است. انجام فرآیند بهبود سئو و UX رویکردی است که با تحقیق شروع می شود، با طراحی و پیاده سازی ادامه می یابد و همواره با تجزیه و تحلیل همراه است.

پیاده سازی سئو و استراتژی های UX در طراحی وبسایت شما نیاز به زمان دارد، بنابراین با شکیبایی و انجام روش ها و راهکار های ذکر شده نظیر جذب لینک ها و بک لینک ها، بهبود محتوای تولید شده و تحقیقات کلمه کلیدی و… تجربه کاربری و سئو وبسایت خود را بهبود ببخشید.

 

نظرات کاربران