بک لینک چیست

بک لینک چیست و چه نقشی در سئو دارد

در پاسخ به اینکه بک لینک چیست نکات زیادی را باید در نظر داشت اما می توان گفت بک لینک در واقع انتشار لینک سایت شما در سایت های دیگر است و اهمیت بسیار در بهینه سازی سئو سایت شما دارد. اما نکته ای مهم در بک لینک رتبه ی سایتی است که آن را منتشر می کند زیرا اگر لینک شما در یک سایت غیر مرتبط یا جریمه شده از نظر گوگل منتشر شود گوگل آن را به عنوان اسپم و یا اقدامی برای فریب الگوریتم هایش شناسایی کرده و در نهایت موجب آسیب رسیدن به سئو و رتبه ی سایت شما خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم راهکارهای درج بک لینک چیست.

بک لینک چیست

ارتباط  سئو و بک لینک چیست

در واقع بک لینک یکی از استراتژی های رایگان سئو است که می توانید با استفاده از آن سئوی سایت خود را بهبود ببخشید. بد نیست قبل از اینکه به ادامه ی پاسخ به سوال بک لینک چیست با بعضی از استراتژی های رایگان سئو آشنا شوید:

استراتژی های رایگان سئو درون صفحه ای

  • استفاده از عناوین اصلی مناسب
  • استفاده از عناوین فرعی استاندارد
  • ارائه ی توضیحات سایت در صفحه ی “درباره ما”
  • افزودن لینک های داخلی
  • تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی
  • طراحی UX و UI قابل اعتماد و کاربردی
  • افزایش سرعت سایت

استراتژی های رایگان سئو خارجی

  • استفاده موثر از شبکه اجتماعی
  • بک لینک
  • ارائه ی نقشه سایت به موتورهای جستجو

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها گاهی اوقات به عنوان عامل محبوبیت سایت شما در گوگل معیار قرار می گیرند اما اگر تعداد آنها زیاد باشد و یا در سایت های نامعتبر منتشر شده باشند به عنوان اسپم در نظر گرفته می شوند و نه تنها ارزشی ندارند بلکه ممکن است از اعتبار سایت شما نیز کم کنند. در واقع رتبه بندی سایت شما با نرخ جذب بک لینک هایی که دارید متناسب است و باید بدانیم که این تناسب آستانه ای دارد و در صورت عبور از آن می تواند برای سایت شما مخرب باشد. بنابراین علاوه بر تعداد بک لینک کیفیت پیوندها نیز مهم است.

بک لینک چیست

استراتژی بک لینک چیست

در پاسخ به سوال بک لینک چیست به مزایا و اهمیت آن اشاره کردیم و حالا قصد داریم نکاتی در مورد  استراتژی های مختلف گرفتن بک لینک های مفید بیان کنیم. شما به عنوان صاحب یک سایت که قصد اجرا فعالیت های بازاریابی مختلف را دارید باید از این استراتژی ها اطلاع داشته باشید و در فرایند بازاریابی از آن استفاده کنید زیرا تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب برای سایت و پیشرفت کسب و کار شما دارد.

  1. یک وبلاگ برای سایت خود بسازید

اگر بخواهیم بدانیم که اولین و ساده ترین راهکار برای درج بک لینک چیست باید از ساخت وبلاگ اسم ببریم. ساخت یک وبلاگ برای سایت اصلی یکی از بهترین استراتژی های گرفتن بک لینک است. شما می توانید یک وبلاگ مرتبط با حوزه ی فعالیت سایت خود بسازید و در آن با ارائه ی محتوای مفید و کاربردی مخاطب جذب کنید. پس از مدتی وبلاگ شما تبدیل به یک رسانه ی معتبر خواهد شد که می توانید با انتشار لینک سایت خود در آن موجب بهبود رتبه ی سایت شوید.

  1. از سایت ها و وبلاگ های دیگر بخواهید شما را نقد و بررسی کنند

اگر به محتوایی که ارائه می دهید اطمینان دارید می توانید از از سایت ها و وبلاگ های دیگر بخواهید خدمات یا محصولات سایت شما را بررسی، نقد و یا معرفی کنند و به همین راحتی موفق شدید در سایت های معتبر و مرتبط لینک خود را منتشر کنید.

  1. به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر شناخته شوید

یکی از مهمترین استراتژی هایی که شما می توانید بر اساس آن بک لینک دریافت کنید شناخته شدن به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر و موثق است. سعی کنید یک محتوای هدفمند، بروز و مفید تولید کنید تا سایت ها و وبلاگ های دیگر به شما به عنوان یک منبع اصلی لینک دهند در نتیجه خواهید دید با چه سرعتی لینک مطالب شما در سایت های دیگر منتشر می شود.

  1. تولید محتوا بر اساس سوالات رایج انجام دهید

همواره افرادی هستند که به دنبال نحوه ای استفاده از یک وسیله یا نحوه ی ثبت نام در یک دانشگاه سوالاتی دارند و شما می توانید بر اساس پاسخگویی به سوالات متداول اقدام به تولید محتوا کنید. محتوایی که بر اساس اطلاع رسانی و یا ارائه ی نحوه کار یک وسیله منتشر می شود معمولا تا مدت ها قادر به جذب مخاطب است و امکان انتشار و به اشتراک گذاری بیشتری دارد.

  1. رپورتاژ منتشر کنید

رپورتاژ آگهی یک روش خوب برای ارتباط گرفتن با مخاطب و انتشار لینک سایت خود در سایت های فعال در حوزه ی کاری شما است. رپورتاژ آگهی در واقع اطلاعیه ‌ای است با هدف اطلاع‌ رسانی اتفاقات یک کسب و کار به مردم در رسانه ‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌ شود. انتشار رپورتاژ علاوه بر اینکه مخاطبان جدیدی برای شما جذب می کند در سئو نیز تاثیرگذار است و بک لینک های مناسبی را برای سایت شما به همراه خواهد داشت و به طور کلی در افزایش رتبه ی سایت در موتورهای جستجو نقش چشمگیری دارد.

مقالات مرتبط:

 

 

نظرات کاربران