سئوی داخلی

سئو داخلی یا سئو on-page چیست؟

هر استراتژی سئو، روی رتبه بندی هرچه بالاتر در موتورهای جستجو متمرکز است. برای انجام این کار، همه ما سعی می کنیم وب سایتی را طراحی کنیم که الگوریتم مخفی گوگل با آن ارتباط برقرار کند و باب میلش باشد. عوامل موجود در الگوریتم گوگل را می توان به دو دسته تقسیم کرد که رتبه بندی وب سایت شما را تعیین می کند: عوامل سئو on-page و عوامل off-page. به عبارتی بهینه سازی سایت شما به عوامل سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم بندی می شود.

سئو داخلی جزوی از سئوی کلی سایت محسوب می شود. به سئو on-page هم باید درست مثل سئوی خارجی یا سئو off-page توجه شود تا سایت بتواند در نتیجه موتورهای جست و جو رتبه بالاتری به دست بیاورد. سئو داخلی بر روی بهینه سازی عناصر وب سایت شما مانند سرعت صفحه و تراکم کلمات کلیدی، در مقابل عوامل خارجی وب سایت شما، مانند لینک دادن، تمرکز دارد.

سئو داخلی - سئو on-page

 

سئو  on-page و سئوی داخلی چیست؟

سئو داخلی به هر بهینه سازی ای گفته می‌شود که از داخل وب سایت شما شروع می‌شود. با بهینه سازی های موجود در صفحه، شما وب سایت خود را برای کاربران قابل استفاده و با ارزش تر می‌کنید تا رتبه بندی یا دید شما را در نتایج جستجو در Google ، Bing و سایر موتورهای جستجو بهبود ببخشد.

 

چرا سئو داخلی انجام می شود؟

سئو داخلی به رتبه بندی بالاتر جستجو، افزایش بازدید به سایت شما و نرخ تبدیل بیشتر منجر می‌شود. نتایج سئو داخلی و سئو on-page زمان بر است، اما همین که استراتژی سئو داخلی شما شروع به رشد کند، می تواند رتبه بندی و فروش آنلاین شما را به اوج برساند.

سئو داخلی شامل همه عناصر سئو است که می‌توانید به بهترین وجه کنترل کنید. اگر یک وب سایت دارید، می توانید مسائل فنی و کیفیت محتوای خود را کنترل کنید. تمام مشکلات on-page باید حل شود. اگر یک وب سایت عالی ایجاد کنید ، قطعاً شروع به رتبه بندی می کند. تمرکز بر روی سئو داخلی نیز احتمال موفقیت استراتژی سئو سایت خارج از صفحه شما را افزایش می دهد. ایجاد لینک با یک سایت گنگ کار بسیار سختی است. هیچ کس نمی خواهد به مقالاتی که بد یا خسته کننده نوشته شده اند پیوند دهد.

سئو داخلی - سئو on-page

چه فاکتورهای رتبه بندی سئو داخلی را ارتقا می‌دهد؟

با سئو داخلی، چندین فاکتور مختلف رتبه بندی دارید. شما باید همه این عوامل را بهینه کنید. اختصاص دادن زمان برای بهینه سازی سایت هر یک از این عوامل باعث بهبود رتبه بندی شما در نتایج جستجو می شود و وب سایت شما را در رقابت بالاتر می برد.

 

 

فاکتورهای اساسی سئو در صفحه ضروری است

سه فاکتور عمده در سئو داخلی وجود دارد. این سه رکن همان مواردی است که باید روی آنها تمرکز کنید:

 

برتری فنی

کیفیت کد شما باید بالا باشد. برای این کنترل فنی بررسی کنید آیا سایت شما توسط خزنده­های گوگل به درستی شناسایی و خزیده می‌شود؟  برای رفع این موارد می­تواند از وردپرس و افزونه­های مرتبط با وردپرس استفاده کنید.  در هر صورت باید کدهای سایت خود را بررسی کنید تا تمام جنبه های سئو داخلی در آن مشخص شود.

 

 

محتوای عالی

چرا مردم از سایت شما بازدید می کنند؟ به احتمال زیاد برای اینکه حاوی اطلاعاتی است که آنها به دنبالش هستند. بنابراین شما باید محتوای عالی بنویسید. موتورهای جستجویی مانند گوگل متن شما را می خواند. تولید محتوا پایه و اساس هر نوع بهینه‌سازی محسوب می‌شود. تا زمانی که محتوایی درخور مخاطبتان نداشته باشید، تمام زحمات شما بی نتیجه خواهد ماند.  باید محتوای خود را در چهارچوب سئو در بیاورید و علاوه بر موضوع درست، کلمه کلیدی مناسبی انتخاب کنید.

 

UX و تجربه کاربری بی عیب و نقص

مورد دیگری که برای سئوی داخلی مهم است،  User eXperience یا تجربه کاربری خوب است. کاربران باید وب سایت شما را به راحتی درک کنند. مخاطبتان باید بتواند هرچیزی که می خواهد را در جریان وب سایت شما پیدا کند. آنها باید بدانند که کجا کلیک کنند و چه مسیری را طی کنند. تمام این روند باید سریع باشد! اینکه وب سایت شما طراحی زیبایی داشته باشد، نکته مثبت و مهمی است، اما قطعاً باید اولویت اصلی شما ایجاد یک وب سایت کاربر پسند باشد. اگر کاربر در وب سایت شما راهش را گم کند و به مقصد مورد نظرتان نرسد تمام تلاشهای شما بی نتیجه می شود. بررسی تجربه کاربری جزو موارد سئوی داخلی محسوب می‌شود.

 

از دیگر عوامل سئوی داخلی که باید روی آنها تمرکز کنید عبارتند از:

 

  • آدرس اینترنتی
  • برچسب عنوان
  • توضیحات متا
  • عنوان ها
  • برچسب های Alt تصاویر
  • کلید واژه ها
  • سرعت
  • پیوند داخلی
  • تصاویر
  • سازگاری با موبایل

 

برخی از موارد اقدام بهینه سازی سئو داخلی و on-page شامل موارد زیر است:

 

بهینه سازی برچسب های عنوان و توضیحات متا

بررسی کد سایت

ساده سازی پیمایش سایت

سرعت وب سایت

نظرات کاربران