بردکرامب چیست

بردکرامب چیست ؟

وب سایت ها از عناصر مختلف و متعددی تشکیل شده اند. یکی از این عناصر که گوگل علاقه زیادی به آن دارد، بردکرامب است. در تمامی قوانینی که گوگل برای سئو سایت ها تعریف می کند و در تمامی الگورتیم های گوگل برای نحوه جستجو سایت های مختلف، اهمیت بردکرامب حس می شود.

دلیل این مسئله هم واضح است. همیشه بیان کرده ایم که برای گوگل، تجربه کاربر و این که آسایش کاربر بیشتر شود، از اهمیت بالاتری برخوردار بوده است. حال شاید پیش خود فکر کنید که بردکرامب چه تاثیری بر تجربه کاربر و آسایش او می گذارد و تاثیر بردکرامب چیست.

هنگامی که وب سایتی از عنصر بردکرامب استفاده کند، وقتی کاربران وارد این وب سایت می شوند، درون این وب سایت خیلی راحت تر می توانند بچرخند و در پیدا کردن بخش های مختلف وب سایتی که از بردکرامب استفاده می کند، دچار مشکل نمی شوند. حال شاید پیش خود فکر کنید که مزیت دیگر بردکرامب چیست. شرکت گوگل در راهنمایی که به سایت ها در رابطه با نحوه بهبود سئو خود می دهد، همیشه بر اهمیت بردکرامب تاکید می کند و این به دلیل تاثیر و کمکی است که بردکرامب ها بر روی ربات های موتور های جستجو می گذارند. در واقع زمانی که سایتی از عنصر بردکرامب استفاده می کند، موتور های جستجو می توانند ساختار آن وب سایت را بهتر درک کنند.

ممکن است با وجود این توضیحات، کاملا با مفهوم بردکرامب متوجه نشده باشید و نفهمیده باشید که بردکرامب چیست. حال در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد که بردکرامب چیست.

بردکرامب چیست

تعریف بردکرامب

هر سایتی بخش های مختلفی دارد که تنوع و تعداد این قسمت ها و بخش ها، برای هر وب سایت متفاوت است و به زمینه ای که آن وب سایت در آن فعالیت می کند، بستگی دارد.

معمولا در اکثر وب سایت ها، نواری در بالای وب سایت وجود دارد که این نوار همانند فهرستی از بخش های مختلف وب سایت، به شما در پیدا کردن بخش ها و قسمت های مختلف وب سایت، کمک می کند. اگر بخواهیم مثالی از بردکرامب در دنیای کامپیوتر پیدا کنیم، می توانیم مثال زیر را بزنیم.

فرض کنید وارد فضای کامپیوتر خود شده اید و بخش My Computer را که تمامی درایو ها در آن مشخص است را باز کرده اید. سپس وارد درایو E می شوید. بعد در این درایو،‌ وارد پوشه ای به نام پوشه «فیلم ها» می شوید. سپس در این پوشه وارد پوشه «فیلم های جدید» می شوید. نواری در بالای My Computer وجود دارد. در این نوار با نشان دادن فلش هایی، مسیری که رفته اید را مشخص می شود. در واقع پشت اولین فلش، درایو E است و سپس پشت فلش بعدی، پوشه «فیلم ها» و در آخر هم پوشه «فیلم های جدید». در واقع با این مسیر شما متوجه می شوید که پوشه «فیلم های جدید» در چه آدرسی و در چه بخشی از کامپیوتر شما قرار گرفته است.

نوار بردکرامب هم دقیقا به همین شکل است. در واقع نوار بردکرامب مسیری را نشان می دهد که چگونه بتوانید از صفحه فعلی به صفحه اصلی برگردید.

تعریف بردکرامب

انواع بردکرامب چیست؟

بردکرامب ها بسیار متنوع هستند و می توانند انواع مختلفی داشته باشند. البته بدیهی است که تمامی بردکرامب ها یک وظیفه را بر عهده دارند و تفاوت انواع آن بیشتر در ظاهر آن هاست. هدف اصلی بردکرامب هم این است که کاری کند که کاربر بتواند رابطه بین صفحه ای از وب سایت را که در آن قرار دارد را با دیگر صفحات وب سایت، پیدا کند.

حال در زیر لیستی از انواع بردکرامب را تهیه کرده ایم تا متوجه شوید که انواع بردکرامب چیست.

  1. بردکرامب بر اساس سلسله مراتب

مانند همان مثالی که در رابطه با کامپیوتر و فولدر ها و پوشه های یک کامپیوتر و آدرسی که در نوار بالای My Computer دیده می شود، نمونه ای از بردکرامب بر اساس سلسله مراتب است. بردکرامب بر اساس سلسله مراتب جزو ساده ترین بردکرامب ها به شمار می آیند. این نوع بردکرامب بیشتر از بقیه بردکرامب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. بردکرامب پویا یا دینامیک

بردکرامب پویا یا دینامیک، مبتنی بر ویژگی های آن صفحه ای که در آن قرار دارید است. بردکرامب پویا یا دینامیک در مواردی استفاده می شود که یک محصول ویژگی های زیادی دارد و نوار بردکرامب پویا یا دینامیک، این ویژگی ها را برای سهولت در حرکت و راحت تر شدن کار کاربران، نشان می دهد.

  1. بردکرامب بر اساس تاریخ

بردکرامب بر اساس تاریخ بر اساس صفحاتی است که کاربر به تازگی از آن ها بازدید کرده است. بردکرامب بر اساس تاریخ در بهبود سئو سایت شما چندان کمکی نمی کند و بین بقیه انواع بردکرامب ها، کمتر از همه مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل اهمیت بردکرامب چیست؟

اگر وب سایت شما به سئو اهمیت می دهد و علاقه دارید تا سئو سایت خود و رتبه سایت خود را در صفحه نتایج جستجو گوگل بالاتر ببرید، باید از بردکرامب ها استفاده کنید. در زیر به بررسی دلیل استفاده و اهمیت بردکرامب می پردازیم.

  1. بردکرامب ها باعث می شوند که کاربران راحت تر صفحات یک وب سایت را پیدا کنند.
  2. بردکرامب ها باعث می شوند که کاربران مشتاق شوند که قبل از آن که از سایتی خارج شوند، بر روی صفحات دیگری از وب سایت کلیک کرده و از آن ها بازدید کنند. در نتیجه نرخ پرش یا bounce rate وب سایت هایی که از بردکرامب استفاده می کنند، پایین تر می آید.
  3. بردکرامب ها در بهبود سئو سایت نقش موثری دارند.
دلیل اهمیت بردکرامب چیست

بردکرامب چه تاثیری بر سئو سایت می گذارد؟

دو عامل باعث می شود تا بردکرامب در سئو سایت تاثیرگذار باشد و باعث شود سئو سایت ها بهبود یابند و در نتیجه رتبه سایت ها در صفحه نتایج جستجو گوگل یا SERP بالاتر رود. در زیر لیستی از تاثیرات بردکرامب بر سئو را تهیه کرده ایم.

  1. آن ها در مرحله Crawl کردن و فهرست بندی کردن محتوا های سایت، به ربات های موتور های جستجو کمک می کنند تا با ساختار یک سایت آشنا شوند و محتوا هایی که در آن وجود دارد را پیدا کنند.
  2. گوگل در صفحه نتایج جستجو یا همان SERP، نوار بردکرامب را نمایش می دهد.

 

 

نظرات کاربران