ترافیک ارگانیک چیست

ترافیک ارگانیک چیست ؟

بهینه سازی موتور جستجو وسئو تاثیر به سزایی برای بهتر شدن ترافیک ارگانیک یک وب سایت دارد. در ادامه به تعریف ترافیک ارگانیک، راه های افزایش آن و تفاوت آن با ترافیک مستقیم می‌پردازیم.

 

ترافیک ارگانیک چیست؟

به کاربرانی که از طریق صفحه نتایج  در موتورهای جستجو و به صورت رایگان وارد سایت شما شده اند را ترافیک ارگانیک می‌گویند. این ترافیک درست در مقابل و متضاد عبارت ترافیک پولی است، که در آن کاربران به وسیله تبلیغات وارد سایت می شوند البته باید در نظر داشت که اینگونه ترافیک شامل هزینه تبلیغات است.

این گونه از کاربران تنها و فقط از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل وارد سایت شما شده اند و  افرادی که از بک لینک ها در سایت های دیگر وارد شده اند را شامل نمی‌شود.

ترافیک ارگانیک چیست؟

راحت ترین راه برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک چیست؟

یکی از آسان ترین روش ها برای دستیابی به این ترافیک، انتشار مقالات با کیفیت و مرتبط با کسب و کارتان در وبلاگ است. با این حال این مورد تنها یکی از روش هایی است که می توان به این ترافیک دست پیدا کرد.

این نوع ترافیک از نمایش صفحات سایت شما در موتورهای جستجو به دست می آید، که این ترافیک رایگان است و به همین دلیل مورد توجه اکثر صاحبان سایت ها قرار گرفته است.

 

ترافیک ارگانیک چیست و چگونه آن را در گوگل آنالیتیکس مشاهده کنیم

سئو، یکی دیگر از راه هایی است که به وسیله ی آن می توانید این ترافیک را ایجاد کنید ، که اطلاعات و جزئیات کامل آن را می توانید در گوگل آنالیتیکس در بخش  channel grouping report با کلیک کردن بر روی قسمت acquisition/all traffic/ channels مشاهده کنید.

با این کار شما می توانید تمام ترافیک های ورودی به سایت تان را از هر منبعی مشاهده کنید که گوگل آنالیتیکس آنها را با جزئیات کامل در اختیار شما قرار می دهد. قسمت گزارشات گوگل آنالیتیکس یکی از مهم ترین بخش هایی است که به وسیله آن می توانید میزان کارآمدی استراتژی سئو خود را اندازه گیری کنید. گوگل آنالیتیکس اطلاعات پیچیده و سطح بالاتری را مانند لندینگ پیج ها و کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک ارگانیک را به سمت خود جذب کرده اند را به شما ارائه می دهد.

آنالیتیکس یک ابزار رایگان است، که توسط گوگل ارائه شده است و به وسیله آن می توانید تمامی رخدادهایی که برای وبسایت شما اتفاق می‌افتد را به صورت آنلاین بررسی کنید.

ترافیک ارگانیک چیست و چگونه آن را در گوگل آنالیتیکس مشاهده کنیم

معمولاً اکثر صاحبان سایت ها از این ابزار برای مشاهده ترافیک کلی سایت، میزان زمانی که کاربران بر روی سایت سپری کرده اند،  صفحاتی که مشاهده کردند، مبدا ورودی شان به علاوه کلمات کلیدی که در آنها رتبه گرفته‌اند، استفاده می کنند.

گوگل آنالیتیکس ابزاری است که برای بررسی لحظه به لحظه های کمپین های تبلیغاتی، کیفیت ترافیک ورودی، منابع ورودی ترافیک و تحلیل دیتا ها به کار می‌رود.

کلمات کلیدی ترافیک ارگانیک چیست ؟

به کلمات کلیدی که سایت ما به وسیله آن ها از موتورهای جستجو مانند گوگل ترافیک جذب کرده است کلمات کلیدی ترافیک ارگانیک می‌گویند. به وسیله ابزار هایی مثل گوگل آنالیتیکس میتوان به بهره وری این کلمات کلیدی پی برد. یکی از مهمترین فاکتورهای آن بررسی نرخ تبدیل است؛ یعنی چه تعداد از کاربران وارد شده به سایت به مشتری تبدیل شده‌اند و کالا یا خدمات شما را سفارش داده‌ اند، پس از مهم‌ترین فاکتور ها این موارد  محسوب می‌شوند:

میزان زمانی که کاربران بر روی سایت شما گذرانده‌اند. تعداد صفحاتی که کاربران از آنها دیدن کرده‌اند.

 

  بانس ریت یا نرخ پرش

افرادی که منبع ترافیک یک سایت را تجزیه و تحلیل می‌کنند  وقتی عبارت not provided را میبینند برای شان به این معنی است که ترافیک ارگانیک آنها در حال افزایش است. چون کلیه ترافیک ورودی از این قسمت سایت در صفحه نتایج جستجو بر اساس یک کلمه کلیدی به دست می آید.

در هجدهم اکتبر ۲۰۱۱ گوگل رسماً اعلام کرد که  قصد دارد نتایج معتبر تری به کاربران خود ارائه دهد تا بدین وسیله بتواند از آنها محافظت کند.

Not provided در ترافیک ارگانیک چیست ؟

حتی اگر ترافیک ورودی شما از قسمت not provided از ۸۵ درصد هم بیشتر باشد باز هم می‌توانید ببینید که بابت کدام کلمات کلیدی ترافیک به دست آورده اید. اگر شما سرچ کنسول تان را به گوگل آنالیتیکس تان وصل کرده باشید می توانید اطلاعات سرچ کنسول تان را در آنالیتیکس نیز ببینید.

همچنین شما می توانید بفهمید که از کدام کلمات کلیدی بیشتر ورودی گرفته‌اید و تمرکز کردن روی کدام یک از آنها می‌توانند برای شما ترافیک بیشتر و فروش بیشتر به ارمغان آورد.

 

ترافیک مستقیم چیست؟

ترافیک مستقیم یعنی کاربران مستقیماً آدرس سایت شما را در قسمت جستجوی مرورگرشان وارد کردند و از آن طریق وارد سایتتان شده‌اند، و این ها حتی شامل افرادی که سایت شما را در قسمت مورد علاقه هایشان ذخیره کرده اند و روی آن کلیک می‌کنند تا وارد سایت شما نیز بشوند را شامل می‌شوند.

معمولاً ترافیک مستقیم زیاد با ارزش نیست چون افرادی مانند کارکنان، همکاران و مشتری های قبلی که می خواهند به حساب کاربری شان وارد شوند از این راه استفاده می کنند.

جذب کاربران جدید ضروری است اما حفظ آن ها حتی از این هم مهمتر است چون بازدید کنندگان وابسته هستند و ترافیک مستقیم سایت یکی از نشانه‌های سلامت آن است.

 

تفاوت بین ترافیک مستقیم و ترافیک ارگانیک چیست ؟

ما از یک طرف ترافیک مستقیم و از یک طرف ترافیک ارگانیک را داریم که هر دوی آن ها از دو مبدا کاملا متفاوت هستند. اما وقتی که کسی در گوگل به دنبال آدرس خاصی می گردد، این ترافیک جستجوی برند نامیده می شود. ترافیک برند یعنی افراد کسب و کار شما را می‌شناسند و نام برند شما را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند تا بتوانند وارد سایت شما شوند.

تفاوت بین ترافیک مستقیم و ترافیک ارگانیک چیست ؟

اهمیت ترافیک ارگانیک چیست ؟

ترافیک ورودی به یک سایت یکی از واحد های اندازه گیری موفقیت یک وب‌سایت است. هدف غایت و نهایی هر وب‌سایتی جذب ترافیک ورودی به خودش است.  هر چقدر که ترافیک ورودی به یک سایت بیشتر باشد تعداد مشتری های احتمالی آن کسب و کار نیز افزایش می‌یابد و این مشتری ها هستند که باعث درآمدزایی آن کسب و کار می‌شوند. بنابراین مهم است که بدانیم مشتریان بالقوه ما از کدام مبدا وارد سایت می شوند و چه قسمت هایی مشتریان را به خود جذب میکند.

راههای افزایش ترافیک ارگانیک چیست ؟

همه ما دوست داریم تا ترافیک ارگانیک بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنیم. وقتی که صحبت از سایتهای فروشگاهی و یا خدماتی می شود، افزایش ترافیک ورودی به معنی سفارشات بیشتر و درآمد بیشتر است.

نقش سئو در ترافیک ارگانیک چیست ؟

سئو را جدی بگیرید. مزیت اصلی سئو، نتایج دائمی در موتورهای جستجو است. در کنار تلاش برای تبلیغات در اینترنت، بهتر است که سایت خود را برای رباتهای موتورهای جستجو بهینه کنید.

مهم ترین مساله در ترافیک ارگانیک چیست ؟

یکی از حیاتی ترین بخش ها برای جذب این ترافیک انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. در حقیقت شما باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که ورودی و میزان سرچ بالایی در یک ماه داشته باشند. کلمات کلیدی مناسب به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رشد کنید، و یک تعادل بین کلمات کلیدی پر سرچ و کم رقابت برقرار کنید.

نظرات کاربران