تاثیر سئو بر برندسازی چیست

تاثیر سئو بر برندسازی چیست ؟

مزایای استفاده از استراتژی سئو فقط به دیده شدن در صفحه اول گوگل ختم نمی‌شود. به عنوان مثال، اگر در صدد تقویت نام تجاری شرکت خود هستید، می‌توانید از تاثیر سئو بر برندسازی استفاده کنید. به عبارت دیگر، تاثیر سئو بر برندسازی، بسیار بیشتر از یک کلیک ساده است. دیده شدن برند شما در صفحه اول گوگل، باعث افزایش اعتبار، مشارکت و شناخته شدن بیشتر شما در بازار کار است. بنابراین اگر در پی این هستید که بدانید چه رابطه‌ای میان سئو و شناخته شدن برند وجود دارد و چطور می‌توان این روند را ارزیابی کرد، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

رابطه برند و سئو

رابطه برند و سئو

برند یک شرکت در واقع شناسنامه یک شرکت است. چیزی که شرکت با آن شناخته می‌شود و در ذهن مصرف‌کنندگان هم جایگاه ویژه ای پیدا می‌کند. اما در میان مجموعه‌ای از استراتژی ‌های بازاریابی مانند رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات پولی و… سئو، یکی از قدرتمندترین امکانات است.

سئو، شامل بهینه‌سازی وب سایت‌ها با هدف بهبود موقعیت آنها در نتایج موتورهای جستجو است. حال تصور کنید که نام تجاری شرکت شما به کرات، در صفحه اول گوگل دیده شود. اگر معرفی جامع و دقیقی از برند خود داشته باشید، این نام به تدریج در خاطر مردم ثبت می‌شود. به علاوه تاثیر سئو بر برندسازی یک رابطه دو‌ سویه است، یعنی همان‌طور که بهینه‌سازی بهتر، باعث دیده شدن بیشتر برند می‌شود، دیده شدن بیشتر برند هم آن را به موضوعی تبدیل می کند که بیشتر در گوگل جستجو می‌شود و موتورهای جستجو به آن اهمیت زیادی می دهند. به علاوه تجربه نشان می‌دهد که به لحاظ روان‌شناسی هم تصور اغلب مردم این است که برند‌های بزرگ، محتوای قابل اطمینان‌تری ارائه می‌دهند.

آنچه در ادامه می‌آید مهم‌ترین مزایای تاثیر سئو بر برندسازی است.

  • سئو یک استراتژی سازمانی رایگان است و در مقایسه با انواع بازاریابی‌های دیجیتال و آفلاین، بسیار سودمند‌تر است.
  • سئو قدرت زیادی در افزایش دامنه برندها دارد و میزان دسترسی به برند را افزایش می‌دهد.
  • بودن در جایگاه‌های برتر جستجوی گوگل، باعث افزایش میزان اعتبار در بازار خواهد بود.
  • تاثیر سئو بر برندسازی با داشتن یک محتوای ارزشمند و مفید، خود را نشان می‌دهد و باعث تقویت نام تجاری شرکت می‌شود.
  • تجربه یک مرور آسان و مفید در وب سایت با نام تجاری شرکت پیوند می‌خورد.

 

چگونه می‌توان یک استراتژی سئو با تمرکز بر نام برند ایجاد کرد؟

تاثیر سئو بر برندسازی چیست

اگر هدف شما از سئو، تمرکز بر نام تجاری است، این نکات را در نظر داشته باشید.

  • برای برقراری ارتباط بهتر با مردم، محتوا را شخصی سازی کنید.
  • برای ایجاد یک محتوای متمایز، از تجربه خود استفاده کنید. مثلا درباره شکست‌ها و موفقیت‌های خود صادقانه صحبت کنید.
  • با سرعت بارگذاری خوب، پاسخ‌گویی به موقع، امنیت سایت و ایجاد پیوندهای معتبر، بهترین تجربه کاربرپسند را برای مخاطبان خود رقم بزنید.
  • برای نشان دادن هویت برند خود، کمی بیشتر به طراحی سایت دقت کنید. از جذابیت‌های بصری استفاده کنید و ترکیب رنگ‌ها، تصاویر و ساختار متن را با هم هماهنگ کنید.
  • در راستای اهداف و ارزش‌های خود به دنبال شرکایی باشید که بتوانید با آن‌ها تبادل لینک انجام دهید و در این کار به ارزش‌ها و هدف برند شرکای احتمالی توجه کنید.
  • برای جستجوهای بدون کلیک و جستجوهایی با دامنه محلی بهینه‌سازی کنید. نکته مهم این است که نام خود را در SERP داشته باشید.
  • در تاثیر سئو بر برندسازی از نظرات مشتریان غافل نشوید. هرچه نظرات مثبت بیشتری دریافت کنید‌، امتیاز بیشتری در SEO محلی کسب می‌کنید.

 

چگونه می‌توان آگاهی از نام تجاری را در سئو ارزیابی کرد؟

علاوه بر تاثیر سئو بر برندسازی، استراتژی‌های بازاریابی دیگری هم وجود دارند که به برندسازی کمک می‌کنند، بنابراین بهتر است از زمان آغاز بکارگیری سئو برای شناخته شدن برند، میزان این پیشرفت را با موارد زیر کنترل کنید.

تاثیر سئو بر برندسازی چیست

جستجوی برند

جستجوهای برند جستجوهایی هستند که شامل نام تجاری شما هستند، یعنی از کلمات کلیدی به اضافه برند استفاده می‌کنند. آنها می‌توانند در جستجوی Google به عنوان یک میانبر برای دسترسی به وب‌سایت شما استفاده شوند. صرف‌نظر از هدف جستجو‌، جستجوهای برند، نشان می‌دهد که نام تجاری شما در ذهن مردم است و باعث ایجاد علاقه می‌شود.

در Google Analytics می‌توانید لیست کلمات کلیدی که باعث ایجاد ترافیک می‌شوند را زیر نظر داشته باشید و میزان رشد آنها را مشخص کنید.

ترافیک مستقیم

ترافیک مستقیم نشان‌دهنده بازدیدکنندگانی است که با تایپ نشانی اینترنتی مستقیم در نوار مرورگر یا از طریق یک نشانک ذخیره شده به سایت شما می‌آیند. ترافیک مستقیم نشان می‌دهد که کاربران به طور فعال برند شما را می‌شناسند و به خاطر دارند.

گزارش‌های ترافیک در Google Analytics نیز این اطلاعات را ارائه می‌دهد.

اشاره به نام برند

ذکر نام تجاری در وب و شبکه‌های اجتماعی، با پیوند یا بدون آن، نشان می‌دهد که این موضوع بخشی از مکالمات افراد است.

شما می‌توانید از طریق Google Alerts در وب نظارت کنید و هر زمان که نام تجاری شما ذکر می‌شود، اعلان دریافت کنید. همچنین می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی از ابزارهای نظارتی برای شناسایی میزان اشاره‌ها به نام برند و احساسات مرتبط با آنها (مثبت، خنثی یا منفی) استفاده کنید. در این مطلب درباره تاثیر سئو بر برندسازی و چگونگی ارزیابی آن سخن گفتیم. امیدواریم اطلاعات این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

نظرات کاربران