آگاهی از برند چیست

آگاهی از برند چیست و برای کسب و کارها چه مزیتی دارد

آگاهی از برند چیست : آگاهی از برند اصطلاحی در بازاریابی است که میزان شناخت مشتری از محصول را با نام آن توصیف می کند. ایجاد آگاهی از برند گامی اساسی برای تبلیغ کالای جدید یا احیای نام تجاری قدیمی است. در حالت ایده آل ، آگاهی از برند و نام تجاری ممکن است شامل ویژگی هایی باشد که محصول را از رقبا متمایز می کند. آگاهی از برند در واقع، احتمال آشنایی مصرف کنندگان با قدمت و در دسترس بودن محصول است.

 

روشهای کلیدی آگاهی از برند چیست

  • آگاهی از برند به آشنایی مصرف کنندگان با یک محصول یا خدمات خاص اشاره دارد.
  • یک کمپین آگاهی از برند در تلاش است تا مردم را با یک محصول جدید یا تغییر یافته آشنا کند و این محصول را در رقابت متمایز کند.
  • رسانه های اجتماعی به ابزاری مهم و مهم در بازاریابی آگاهی از برند تبدیل شده اند.

 

چگونه آگاهی از برند داشته باشیم

محصولات و خدماتی که سطح بالایی از آگاهی از برند را حفظ می کنند ، احتمالاً فروش بیشتری ایجاد می کنند. مصرف کنندگان در مواجهه با گزینه ها به سادگی بیشتر از یک محصول ناآشنا کالا و خدمات لازم را خریداری می کنند.

صنعت نوشابه را در نظر بگیرید. بسیاری از مارک ها نوشابه آمده اند و رفته اند و کارخانه های زیادی در این راه ناموفق عمل کرده اند. چرا که مردم به غول های این صنعت ، کوکاکولا و پپسی ، به دلیل آگاهی از برند اعتماد می کنند. در طول سال ها ، این شرکت ها از استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی استفاده کرده اند که باعث افزایش آگاهی از برند در بین مصرف کنندگان شده و این رویکردشان مستقیماً به فروش بالاتر تبدیل شده است.

 

این میزان بالاتر آگاهی از برند برای مارک های غالب در یک گروه می تواند به عنوان یک چاله اقتصادی عمل کند که از کسب سهم اضافی بازار از رقبا جلوگیری می کند.

 

ملاحظات ویژه در مورد آگاهی از برند چیست

از سال 2019 ، کاربران اینترنت تقریباً 38 دقیقه در روز در فیس بوک ، 26 دقیقه در Snapchat و 27 دقیقه در Instagram به سر می برند. در ایران تلگرام و اینستاگرام سهم ویژه ای از این دنیای ارتباطات را به خود اختصاص داده اند.

جای تعجب نیست که کسب و کار ها در حال حاضر انرژی زیادی را صرف ارتقای سطح آگاهی از برند در این شبکه های مجازی می کنند. بازاریابی اینستاگرام سهم موثری در آگاهی از برند دارد. این امر منجر به شکل های جدیدی از تبلیغات شده است که در آن مصرف کنندگان خود بحث هایی را درباره محصولات و خدماتی که دوست دارند و استفاده می کنند ، ایجاد می کنند. تبلیغات هدفمند در فیس بوک و اینستاگرام برای اکثریت تاکتیک های آگاهی از برند ، استفاده می شود.

به ناچار ، مصرف کنندگان نیز تجارب نامطلوبی را به اشتراک می گذارند و بازاریابان با این واقعیت سازگار می شوند. این برای یک شرکت بسیار مهم شده است که به نظرات منفی پاسخ دهد و یک راه حل برای مشکل مشتری در زمان واقعی ارائه دهد.

با مشاهده و تعامل مشتریان با پست ها و به روزرسانی های شبکه های اجتماعی ، آگاهی از برند افزایش می یابد. برای اینکه آگاهی از برند بیشترین بهره وری را داشته باشد ، مصرف کنندگان باید بتوانند از بستر رسانه های اجتماعی به طور یکپارچه به وب سایت شرکت متصل شوند.

مهم ترین قسمت آگاهی از برند داشتن یک وبلاگ کسب وکار است که به طور مرتب به روز شود. با در نظر داشتن خدمات سئو این مسیر را می توانید به طور بهتری طی کنید و آگاهی از برند با کیفیتی عرضه کنید.

 

راه های دیگر ایجاد آگاهی از برند چیست

رسانه های چاپی نیرویی نیستند که در عصر دیجیتال پر قدرت باشند ، اما هنوز مصرف کنندگان هستند که روزنامه و مجله می خوانند. تبلیغاتی که بصورت استراتژیک قرار داده می شود ، مانند مکانهای هدفمند در بخش مناسب روزنامه یا نشریات تخصصی ، می تواند توجه بیننده را جلب کرده و آگاهی از برند را ایجاد کند.

تبلیغات در مکان های فیزیکی مانند داخل فروشگاه ها نیز برای ایجاد آگاهی از برند استفاده می شود. شرکتی که یک نوار آب نبات جدید بازاریابی می کند ممکن است محصول را در غرفه های نمایشگاهی قرار دهد تا آگاهی از برند را ایجاد کند.

 

حمایت مالی و اسپانسر شدن از رویدادها یکی دیگر از روشهای موثر در ایجاد آگاهی از برند است. رویدادهای خیریه ، رویدادهای ورزشی و جمع آوری کمک های مالی امکان دیده شدن برجسته نام و نشان شرکت را فراهم می کند.

 

به عنوان مثال ، یک شرکت بیمه سلامت ممکن است بسته های درمانی که لوگوی کسب و کار را دارد به صورت رایگان را در یک مسابقه خیریه توزیع کند. این کار لوگو را با یک حسن نیت و احساس جامعه مرتبط می کند. آگاهی از این برند افزایش یافته و به افزایش فروش کمک می کند.

نظرات کاربران