کسب و کار کوچک

مراحل راه اندازی و رشد یک کسب و کار کوچک

خیلی از ما در مرحله ای از زندگی تصمیم گرفتیم که کسب و کار کوچک خودمان را راه بیندازیم. از دلایلی که این فکر به سرمان میافتد میتوان به داشتن یک ایده خوب، تمایل به داشتن شغلی غیر کارمندی و منعطف، استقلال مالی و سرمایه گذاری اشاره کرد. هر کدام از این دلیل ها به تنهایی کافیست تا دلمان بخواهد کسب و کار کوچکی را روی غلتک بیاندازیم و شروع به رشد کنیم.

اما هر کسب و کار کوچکی شانس موفقیت را ندارد. در حقیقت، حدود دو سوم کسب و کارهای کوچک حداقل دو سال زنده مانده و حدود نیمی از آنها فقط پنج سال زنده می مانند. بنابراین ممکن است شما تصمیم بگیرید که محکم پای تمام ریسکها و سختی ها بایستید و پیه این مشکلات را به تن بمالید و صاحب کسب و کار کوچک خودتان شوید.

در این مطلب از بیزون 10 مرحله برای یک شروع موفقیت آمیز در یک کسب و کار کوچک آورده شده است. این مراحل را طی کنید و عزمتان را برای به دست آوردن یک کسب و کار موفق جزم کنید.

کسب و کار کوچک

مرحله 1: در مورد جوانب کسب و کار کوچک مورد نظرتان تحقیق کنید

به احتمال زیاد برای شروع یک ایده کسب و کار عالی در ذهنتان دارید، در این مرحله زمانش رسیده که ایده خودتان را با کمی واقع گرانه کنید. آیا ایده شما توانایی موفقیت دارد؟ قبل از هرگونه پیش روی، باید ایده کاری خود را از طریق یک فرآیند اعتبار سنجی محک بزنید.

برای اینکه یک کسب و کار کوچک به موفقیت برسد، باید یک مشکل واقعی را حل کند، یک نیاز را برآورده کند یا چیزی را که بازار می خواهد ارائه دهد.

چندین روش برای شناسایی این نیاز وجود دارد، از جمله تحقیق، نظرسنجی و حتی آزمایش و خطا. در هنگام تحقیق در بازار، برخی از سؤالاتی که باید به آنها پاسخ دهید شامل موارد زیر است:

 

آیا به محصولات/ خدمات پیش بینی شده شما نیاز دارید؟

چه کسی به محصول و خدماتتان احتیاج دارد؟

آیا شرکتهای دیگری هم اکنون محصولات / خدمات مشابهی ارائه می دهند؟

رقابت چطور است؟

کسب و کار کوچک شما چگونه در بازار جای می گیرد؟

فراموش نکنید که قبل از شروع فعالیت، از خودتان سؤالاتی راجع به شروع یک کسب و کار بپرسید.

رشد کسب و کار کوچک

مرحله 2: برنامه ریزی کنید

شما به یک برنامه یا بیزینس پلن نیاز دارید تا ایده کاری خود را به واقعیت تبدیل کنید. طرح کسب و کار یا بیزینس پلن برنامه ای است که کسب و کار شما را از مرحله شروع تا ایجاد و در نهایت رشد کسب و کار راهنمایی می کند، و برای همه کسب و کارهای جدید یک نیاز ضروری است.

 

مرحله 3: امور مالی خود را برنامه ریزی کنید

شروع یک کسب و کار کوچک نیاز به پول زیادی ندارد، اما مقداری سرمایه گذاری اولیه و همچنین توانایی پوشش هزینه های اولیه قبل از تبدیل سود را دربر می گیرد. تمام هزینه های یک استارت آپ و کسب و کار کوچک را محاسبه کنید و جمع کنید.  برای حداقل یک سال تمام جزئیات هزینه را برآورد کنید و در نظر داشته باشد.

جمع این اعداد با هم هزینه های کسب و کار مورد نیاز شماست.

 

حالا که به این هزینه واقف شدید و اگر رقم بالایی دیدید نگران نباشید. می توانید برای یک کسب و کار کوچک از راه های زیر نامین سرمایه کنید:

وام های کاری کوچک

کمک های مالی کوچک

خیرین فعال در زمینه کسب و کار

پیدا کردن اسپانسر و سرمایه گذار

همچنین می توانید با استفاده از کمترین سرمایه در شروع فعالیت خود، کسب و کار خود را راه اندازي کنید. ممکن است ترکیبی از راه های بالا را امتحان کنید. با این وجود، هدف این است که بهرحال تامین مالی را در نظر بگیرید تا بتوانید کسب و کار کوچک خود را از رشد بدهید.

رشد کسب و کار کوچک

مرحله 4: یک ساختار کاری را انتخاب کنید

کسب و کار کوچک شما می تواند یک مالکیت شخصی، شراکتی یا یک شرکت با مسئولیت محدود باشد. نهاد کاری شما انتخاب می کنید بسیاری از عوامل از نام کسب و کار شما ، به مسئولیت شما ، در نحوه ارائه مالیات خود تأثیر می گذارد.

شما ممکن است یک ساختار شغلی اولیه را انتخاب کنید و با رشد کسب و کار و نیاز به تغییر، ساختار خود را دوباره ارزیابی کنید و تغییر دهید.

بسته به پیچیدگی شغلی شما، شاید لازم باشد برای برنامه ریزی ساختار کاری خود از یک وکیل کمک بگیرید.

 

مرحله 5: اسم کسب و کار خود را انتخاب و ثبت کنید

نام کسب و کار شما تقریبا در هر جنبه ای از مشاغل شما نقش ایفا می کند، بنابراین باید حواستان باشد که اسم خوبی برای کسب و کارتان انتخاب کنید. وقتی گزینه های خود را جستجو می کنید و نام کسب و کار خود را انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که از تمام دلایل احتمالی خود فکر می کنید.

پس از انتخاب اسم برای کسب و کار خود، باید بررسی کنید که از این اسم قبلا استفاده نشده باشد. بعد از تحقیق در این مورد، باید این اسم را ثبت کنید.

فراموش نکنید که پس از انتخاب نام کاری خود، نام دامنه خود را ثبت کنید. از سایت hwhois.domaintools.com میتوانید مالکیت سایتها را چک کنید. اگر نام دامنه ایده آل شما گرفته شده است، یا گزینه دیگری امتحان کنید یا دنبال خرید همین دامنه باشید.

رشد کسب و کار کوچک

مرحله ششم: دریافت مجوزها

وقتی کار خود را شروع می کنید بخشی از روند کار، گرفتن مجوز است.

انواع مجوزهای كسب و كار كوچك وجود دارد كه بسته به نوع شغلی كه شروع به كار می كنید و جایی که هستید، ممكن است به وضعیت شما اعمال شود. شما باید درمورد پروسه راه اندازی مجوزهای مربوط به کسب و کار کوچکتان تحقیق کنید.

 

مرحله 7: سیستم حسابداری خود را انتخاب کنید

یکی از مهمترین سیستم ها برای یک کسب و کار کوچک، سیستم حسابداری است.

سیستم حسابداری به منظور ایجاد و مدیریت بودجه شما، تعیین نرخ و قیمت های خود ، انجام کار با دیگران و تشکیل پرونده های مالیاتی ضروری است. می توانید سیستم حسابداری خود را خودتان تنظیم کنید یا یک حسابدار استخدام کنید تا برخی از مشکلات را از بین ببرد.

 

مرحله 8: موقعیت مکانی کسب و کار کوچک خود را مشخص کنید

راه‌اندازی محل کار برای عملکرد همه کسب و کارها مهم است، خواه یک دفتر خانگی داشته باشید یا یک فضای اداری مشترک یا خصوصی یا یک دفتر اجاره ای.

شما باید در مورد مکان، تجهیزات و راه اندازی کلی خود فکر کنید و مطمئن شوید که محل کسب و کار شما برای نوع شغلی که می خواهید انجام دهید مناسب است. در مورد اینکه فضای کاری را اجاره می کنید یا می خرید، تصمیم بگیرید و جای مناسبی پیدا کنید.

 

مرحله 9: تیم خود را آماده کنید

اگر تصمیم به استخدام کارمند گرفتید، حالا زمان شروع روند کار است. کاملا بررسی کنید که برای چه موقعیتی نیاز به کارمند دارید و چه تخصصی احتیاج دارید. اولین کارکنان یک کسب و کار کوچک برای روند موفقیتش خیلی حیاتی هستند. اگر مایل به استخدام کارمند نیستید، بلکه درعوض کارها را به فریلنسرها برون سپاری می کنید، حالا زمان آن است که از یک وکیل مشورت بخواهید تا قراردادی بنویسید و دنبال فریلنسر مورد نظرتان بگردید.

حواستان باشد که خیلی هم در این جاده خودتان را تنها نگذارید. حتی اگر کسی از دوستان یا خانواده باشد که به عنوان مشاور یا الهام بخش بتواند در کنارتان باشد، نقش مهمی در شروع یک کسب و کار کوچک دارد.

.

 

مرحله 10: کسب و کار کوچک خود را ارتقا دهید

پس از اتمام مراحل، باید جذب مشتری را شروع کنید. می توانید از ایده های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. یک سایت بسازید و برای تولید محتوای متنی به فکر باشید. کارتان را به هر طریقی که می توانید گسترش دهید و شانس موفقیت خود را بالا ببرید.

نظرات کاربران