آنالیز بک لینک رقبا چیست؟

آنالیز بک لینک رقبا چیست؟

در هر رقابتی که در هر زمینه ای انجام می دهید، باید به کارهایی که رقیبان شما انجام می دهند، چه باعث موفقیتشان می شود و چه باعث افتشان، دقت کنید زیرا می توانید از استراتژی ها و تاکتیک های رقبای، تجربه ارزشمندی برای خود بسازید. حال یکی از مسائلی که در سئو وب سایت ها بسیار تاثیرگذار است و نقشی مهمی در افزایش یا کاهش رتبه یک وب سایت در صفحه نتایج جستجو گوگل دارد، بک لینک ها و پیوندهای خارجی است. از این نظر تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا، از اهمیت بالایی برخوردار است.

تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا روشی است که شما با آن، بک لینک ها و پیوندهای خروجی وب سایت های رقیب خود را بررسی و مهندسی معکوس می کنید. هدف انجام این کار کاملا واضح است. اگر وب سایتی که به بررسی آن می پردازید، رتبه بالاتری نسبت به شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل داشته باشد، شما می توانید به بک لینک ها و پیوندهای خروجی آن وب سایت دقت کنید و سعی کنید پیوندها و بک لینک هایی شبیه به آن ایجاد کنید تا شما نیز رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل به دست آورید و ترافیک و بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. در نتیجه اگر برای ترافیک و بازدید وب سایت خود اهمیت قائل هستید، بسیار مهم است که با روش های تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا آشنا شوید.

دلیل تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا چیست؟

دلیل تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا چیست؟                              

وقتی شما بک لینک ها و پیوندهای وب سایت های رقیب خود را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنید، با وب سایت هایی که در صنعت شما قرار گرفته اند و مسائلی که آن ها را به وب سایتی موفق تبدیل کرده است، آشنا می شوید. در طول این تجزیه و تحلیل، شما عملکرد وب سایت رقیب خود، تعداد بک لینک ها و قدرت و authority کلی وب سایت رقیب خود را ارزیابی می کنید.

همچنین از دیگر مزیت های تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا این است که هنگامی که به تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک وب سایت های رقیب خود می پردازید، یک استراتژی و تاکتیک مناسب برای بهبود سئو وب سایت خود از طریق بالا بردن کیفیت بک لینک ها و پیوندها، تعیین کنید. ما در ادامه به دیگر مزیت های تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا می پردازیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

  • رقابت در صنعت خود را مورد بررسی قرار دهید:

زمانی که شما وب سایت های رقیب خود را در زمینه های مختلف بررسی می کنید، می توانید از این موضوع آگاه شوید که دلیل این که عملکرد وب سایت رقیب شما به این اندازه خوب است، چیست و چرا وب سایت رقیب شما در رتبه بالایی در صفحه نتایج جستجو گوگل قرار گرفته است. سپس متناسب با اطلاعاتی که به دست آورده اید می توانید دستور العمل هایی برای کارهایی که باید انجام دهید تا در رقابت با وب سایت های رقیب خود عقب نیافتید، تعیین کنید و آن ها را انجام دهید.

همچنین شما می توانید با مشاهده کارها و استراتژی های مشترک وب سایت های رقیبتان، متوجه شوید که استاندارد لازم برای قرار گرفتن در رقابت چیست. به طور مثال اگر اکثر وب سایت های رقیب شما از 50 بک لینک استفاده کرده اند، شما می توانید متوجه شوید که تعداد مورد نیاز بک لینک ها در یک وب سایت برای آن که وب سایت به رتبه قابل قبولی در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل قرار بگیرد، 50 بک لینک است. سپس اگر تعداد بک لینک های شما به این عدد نزدیک نبود، شما می توانید دستورالعمل هایی تعیین کنید که بک لینک ها و پیوندهای خروجی وب سایتتان به این عدد نزدیک شود.

  • می توانید متوجه شوید که چه چیزی به وب سایت های رقیب در صنعت شما کمک می کند رتبه خوبی داشته باشند:

زمانی که به تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا خود بپردازید، از تعداد و کیفیت سایت هایی که به رقبای خود لینک می دهند، آگاه می شوید. در نتیجه بر اساس این اطلاعاتی که به دست آوردید، متوجه می شوید که چرا وب سایت های رقیب رتبه خوب و قابل قبولی در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل به دست آورده اند. اگر وب سایت رقیب شما در صفحه اول جستجو ظاهر شده است، شما می توانید از بک لینک ها و پیوندهای خروجی که به آن وب سایت کمک کرده است که چنین رتبه ای کسب کنند، آگاه شوید.

  • متوجه شوید که چگونه می توانید استراتژی وب سایت خود در زمینه بک لینک را تقویت کنید:

هنگامی که بک لینک ها و پیوندهای خروجی که به سئو و رتبه بندی وب سایت رقیب شما کمک کرده است را تجزیه و تحلیل و آنالیز می کنید، می توانید از این اطلاعات برای توسعه و بهبود سئو و رتبه وب سایت خود در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل استفاده کنید.

ابزارهای تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا

ابزارهای تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا

ابزارهای مختلفی برای این کار طراحی شده است تا صاحبان وب سایت ها بتوانند به راحتی به تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک وب سایت های رقیب خود بپردازند. ابزارهایی که ما در این مقاله پیشنهاد می کنیم، از نظر سادگی و کیفیت و دقت در زمینه تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا، از شهرت بالایی برخوردارند.

  • Ahrefs
  • Majestic
  • Alexa

روش تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا

روش تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا

همانطور که گفتیم ابزارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا برای صاحبان وب سایت ها طراحی شده است. ما در این مقاله به روش تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا با استفاده از نرم افزار Ahrefs می پردازیم. در زیر مراحل تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا را بررسی می کنیم.

  1. وب سایت های رقیب خود را تعیین کنید.
  2. از پروفایل بک لینک ها و پیوندهای وب سایت رقیب خود با استفاده از Ahrefs خروجی بگیرید.
  3. از پروفایل بک لینک ها و پیوندهای وب سایت خود با استفاده از Ahrefs خروجی بگیرید.
  4. از داده های ترافیک وب سایت های رقیب خود خروجی بگیرید.
  5. از داده های ترافیک وب سایت خود خروجی بگیرید.
  6. فیلترهای خود را تنظیم کنید.
  7. از استراتژی به دست آمده از تجزیه و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا، خروجی بگیرید.

نظرات کاربران