آموزش سئو اینستاگرام

نکاتی پیرامون آموزش سئو اینستاگرام

آموزش سئو اینستاگرام و تقویت مهارت های فعالیت در اینستاگرام می تواند باعث افزایش جدی مخاطب جدید و تعامل شما در این شبکه اجتماعی شود. واقعیت این است که بسیاری از تکنیک هایی که شما برای بهینه سازی سئو سایت خود استفاده می کنید. می توانند برای بهبود محتوا و ارتقا صفحه شما در اینستاگرام قابل استفاده و مفید باشند.

در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم در مورد آموزش سئو اینستاگرام و نوع فعالیت در اینستاگرام از هشتگ گرفته تا alt text، نحوه ایجاد سئو در اینستاگرام و اینکه چرا سئو اینستاگرام می تواند به جذب مخاطب برای شما کمک کند نکاتی را بیان کنیم.  و این نکات برای کسانی که کار بازاریابی اینستاگرام می کنند می تواند خیلی مفید باشد.

سئو اینستاگرام چیست؟

در مبحث آموزش سئو اینستاگرام بد نیست بدانید اینستاگرام در سال جدید امکان “جستجوی کلمات کلیدی” را معرفی کرده است که در آن برای جستجو و پیدا کردن مطالب مورد نیاز، نیازی به هشتگ ندارید.

در اواسط ماه نوامبر اینستاگرام اعلام کرد که کاربران انگلیسی زبان در شش کشور از جمله ایالات متحده، انگلستان، ایرلند و کانادا که نوع فعالیت در اینستاگرام برای سئو برای این کاربران می تواند با استفاده از کلمات کلیدی و نه فقط هشتگ محتوای موجود در این سیستم عامل را جستجو کنند.

سئو اینستاگرام

سئو اینستاگرام در سایت بیزون

قبلا فقط می توانستید این کار را انجام دهید تا صفحات مختلف اینستاگرام را بر اساس کلمات کلیدی که در کپشن، نام کاربری یا بیوگرافی استفاده کرده اند پیدا کنید. اما اکنون اینستاگرام به افراد اجازه می دهد تا از کلمات کلیدی برای جستجوی پست ها نیز استفاده کنند.

اینستاگرام در توضیح الگوریتم جدید خود می گوید تعدادی از فاکتورهای رتبه بندی صفحات از جمله نوع محتوا، کپشن و زمان ارسال آن و موارد دیگر را برای نمایش نتایج مرتبط در نظر می گیرد. همچنین از هوش مصنوعی برای یافتن بالاترین کیفیت محتوای مربوط به شما استفاده می کند.

در واقع این نکات به این معناست که اساسا فرصت های بیشتری برای کشف محتوای شما در بخش جستجوی اینستاگرام وجود دارد. اگر می توانید پست های اینستاگرام خود را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید (با نوشتن زیرنویس های توصیفی از جمله alt text و غیره) ممکن است آنها در نتایج جستجوی کلمات کلیدی ظاهر شوند بنابراین باید گفت آموزش سئو اینستاگرام و بهینه سازی آن بیش از هر زمان دیگری مهم شده است.

چگونه بتوانیم در جستجوی اینستاگرام دیده شویم؟

بخاطر داشته باشید که اینستاگرام فقط نتایج جستجوی تعداد محدودی کلمات کلیدی را در حال حاضر ارائه می دهد. به عنوان مثال اگر “کاناپه” را جستجو کنید اینستاگرام گزینه های “کاناپه”، ” نیمکت”، “کاناپه اتاق نشیمن” و موارد دیگر ارائه می دهد.

اگر یکی از این توصیه ها را انجام دهید و آن را به جستجوی اینستاگرام متصل کنید می توانید حتی گزینه های دقیق تری را برای کاهش نتایج جستجوی خود پیدا کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که فعلاً فقط می توانید از این ویژگی برای جستجوی پست های این شبکه استفاده کنید نه قسمت Reels، story ها یا هر چیز دیگری.

این ویژگی جدید از اهمیت فزاینده آموزش سئو اینستاگرام  و نوع فعالیت در اینستاگرام برای بیهنه سازی آن خبر می دهد زیرا به شما کمک می کند که در نهایت محتوای خود را تا آنجا که ممکن است در بخش جستجوی اینستاگرام قابل مشاهده  و عرضه کنید.

مراحل بهینه سازی سئو اینستاگرام

نمایه اینستاگرام خود را برای جستجو بهینه کنید

به عنوان بخشی از آموزش سئو اینستاگرام  باید گفت فرآیند جستجوی نمایه یا صفحه ی شما راهنمای هر فعالیتی در اینستاگرام است. درست مانند اینکه شما یک عبارت جستجو را در گوگل تایپ می کنید می توانید از نوار جستجو در بالای صفحه اکسپلور برای یافتن و کشف حساب ها، هشتگ ها و مکان ها استفاده کنید.

مراحل بهینه سازی سئو اینستاگرام

مراحل بهینه سازی سئو اینستاگرام در سایت بیزون

اما واقعا الگوریتم جستجوی اینستاگرام چیست و اینستاگرام چگونه تصمیم می گیرد که کدام نتایج جستجو را نمایش دهد؟

طبق الگوریتم اینستاگرام نتایج جستجوی مشاهده شده بر اساس عوامل مختلفی دسته بندی می شوند از جمله افرادی که دنبال می کنید و یا اینکه چه عکس ها و فیلم هایی را در اینستاگرام دوست دارید. اما این پیشنهادها همچنین بر اساس کلمات کلیدی نیز هستند.

دقیقا مانند گوگل وقتی کلمه کلیدی را در اینستاگرام جستجو می کنید اینستاگرام میلیون ها حساب را مرتب می کند تا مفیدترین نتایج را برای آنچه می خواهید پیدا کند.

بنابراین کاملاً امکان پذیر است که برای جستجوی کلمات کلیدی خاص در جستجوی اینستاگرام برای کاربران و مخاطبان خود ظاهر شوید. در واقع شما فقط باید صفحه ی خود را برای آن کلمات کلیدی بهینه کنید.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در اینستاگرام

اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی مانند “شمع” رتبه بندی شوید بهتر است آن کلمه کلیدی را در نام و نام کاربری خود وارد کنید. خوشبختانه قسمت نام در بیوگرافی اینستاگرام شما نیز قابل جستجو است و کاملا قابل تنظیم و جدا از نام کاربری شما است.

بنابراین می توانید با توجه به نوع فعالیت در اینستاگرام خود آن را به کلماتی تغییر دهید که نمایه یا شغل شما در اینستاگرام را برجسته می کند.

اگر کسی کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو کند این یک روش عالی برای بهبود شانس شما برای حضور در نتایج برتر است.

از هشتگ ها استفاده کنید برای فعالیت در اینستاگرام

پست های اینستاگرام فقط از طریق هشتگ ها و برچسب های مکان قابل جستجو هستند اما روش های دیگری نیز برای افزایش قابلیت کشف محتوای شما در صفحه اکسپلور اینستاگرام وجود دارد و آن استفاده از هشتگ های مرتبط با تصویر و کپشن در زیر پست ها است.

 اینستاگرام برای این کار از هوش مصنوعی استفاده می کند و بر اساس هشتگ های مورد علاقه، پست های مرتبط به مخاطبان نشان می دهد. در واقع یکی از مهمترین نکات در آموزش سئو اینستاگرام این است که شما باید با هشتگ ها مانند کلمات کلیدی رفتار کنید.

استفاده از هشتگ های مرتبط و هدفمند در پست ها و استوری های شما هنوز هم یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطبان جدید در اینستاگرام است. این قابلیت می تواند برای شما تعامل بیشتر، دنبال کنندگان بیشتر و مشتریان بیشتر به ارمغان بیاورد.

قابلیت Instagram alt text را جدی بگیرید

یکی از مواردی که در آموزش سئو اینستاگرام مهم است استفاده از قابلیت جدید Instagram alt text است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که متن جایگزین سفارشی بنویسید تا بتوانید توضیحات کامل تری به عکس های خود اضافه کنید.

 اگرچه این ویژگی عمدتا برای کاربران اینستاگرام که دارای نقص بینایی هستند طراحی شده است اما همچنین می تواند برای سئو نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این ویژگی از فناوری تشخیص اشیا برای تولید شرح عکس برای ربات های صفحه خوان استفاده می کند تا بتوانید هنگام مرور برنامه لیستی از مواردی که عکس ها ممکن است نمایش دهند را مشاهده کنید.

Instagram alt text

Instagram alt text

 اما می توانید هنگام بارگذاری عکس متن جایگزین سفارشی ایجاد کنید تا توضیح واضح تری از آنچه در مورد پست شماست ایجاد کنید و به این صورت بیشتر برای مخاطب مورد نظر خود پیشنهاد شوید.

نظرات کاربران

پونه
20.فروردین.1400

ممنون از مطلب جامعتون