دلایل استعفای نیروهای ارزشمند

مهم ترین دلایل استعفای نیروهای ارزشمند چیست؟

همهٔ افراد در محل کار روز های خوب و بدی را تجربه می کنند؛ اما زمانی که یک کارمند روز های سخت زیادی را تجربه کند، ممکن است برای ترک آن شغل برنامه ریزی کند. اگر سخت تلاش کرده اید تا بهترین افراد ممکن را به عنوان کارمند خود استخدام کنید، قطعاً نمی خواهید آن ها را به هیچ وجه از دست بدهید. به این موضوع دقت کنید که آیا شرکت شما در خطر از دست دادن کارمندان کلیدی است یا خیر؟ و آیا شما دلایل استعفای نیروهای ارزشمند را می دانید؟ برای موفقیت در یک کسب و کار، ضروری است که کارمندان شایسته ای را استخدام کنید تا به حفظ کسب و کار کمک کنند و با کمک آن ها به اهداف خود برسید. کارمندان هنگام تصمیم گیری برای گرفتن شغل یا ماندن در آن به دنبال چیزی بیشتر از حقوق، مانند زندگی سالم، تعادل، مقدار قابل قبول ساعت کاری، مزایای خوب، محیط کاری مثبت و سیستم پاداش مشخص هستند. همهٔ این موارد به راضی نگه داشتن کارمندان کمک می کند.

دلایل استعفای نیروهای ارزشمند

دلایل استعفای نیروهای ارزشمند

  1. عدم تعادل در کار و زندگی

لیبی هاپ، یکی از کارمندان «واشنگتن پست» در روز دوم کاری خود می دانست که این کار را ترک خواهد کرد و دو ماه بعد این کار را کرد. چیزی که هوپ را به استعفا سوق داد، قوانین زمان بندی سفت و سخت در دفترش بود که به او اجازه نمی داد بتواند مسئولیت های خانوادگی اش را انجام دهد. مسئولیت های خانوادگی یا سایر مسئولیت ها به انعطاف پذیری نیاز دارد که کارفرما نمی تواند آن را انجام دهد یا مایل به انجام آن نیست. در این موارد، کارمندان گاهی ترک کار را آسان تر از تنظیم مجدد تعهدات خانوادگی خود می دانند. داشتن مشکل در برنامه ریزی برای داشتن تعطیلات نیز می تواند منجر به نارضایتی کارکنان شود.

  1. کار خیلی زیاد یا خیلی کم

کارمندان خوب اغلب قادرند بیش از آنچه در ابتدا به آن ها گفته شده است کار انجام دهند. این امر می تواند یک مشکل دشوار باشد. این سطح از توانایی می تواند منجر به این شود که از یک کارمند خواسته شود بیشتر از توانش کار کند. ساعات طولانی کاری و مشارکت در کار بیشتر از بقیهٔ اعضای تیم، در نهایت می تواند منجر به استعفای شغلی شود. از طرف دیگر، کارمندان توانمند ممکن است در صورتی که از آن ها درخواست شود تا اضافه کاری بیشتری انجام دهند، با عدم رضایت در کار مواجه شوند که این کار بیش از حد می تواند برای آن ها طاقت فرسا باشد.

  1. مسئلهٔ ترفیع

از دلایل استعفای نیروهای ارزشمند می توان به این اشاره کرد که بسیاری از کارمندان در صورت پیشرفت نکردن، کار خود را ترک می کنند. مهم نیست که چقدر سخت کار می کنند یا چقدر موفق می شوند. هیچ فرصتی برای پیشرفت در موقعیت های پردرآمد تر و سخت تر وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر، اگر یکی از اعضای تیم کمتر واجد شرایط ترفیع شود، کارمندان با عملکرد خوب ممکن است نا امید شوند، به خصوص اگر یک هم تیمی سابق مدیر شود.

  1. مدیریت ضعیف

متأسفانه، در بسیاری از شرکت ها، بدون توجه به مهارت های کارمندان، مدیر بودن به عنوان یک پله، در نردبان ترفیع شغلی در نظر گرفته می شود. مدیران به ارتباطات تخصصی و مهارت های بین فردی نیاز دارند؛ اما همهٔ مدیران این مهارت ها را ندارند یا آموزش لازم برای کسب این مهارت ها به آن ها داده نمی شود.

  1. محیط کاری ناسالم

 یک محیط کار ایده آل،  شامل همکارانی است که حرفه ای رفتار می کنند؛ اما همهٔ افراد به این راحتی با هم سازگار نمی شوند. تعارضات بین فردی، شایعات اداری یا کم کاری کارمندان می تواند منجر به وجود یک محیط کاری ناسالم شود که ممکن است باعث شود یک کارمند توانا از کار کناره گیری کند. یک محل کار با تنش های رقابتی بین کارمندان ممکن است باعث شود که کارمندان احساس کنند نمی توانند از مزایای شغلی خود به خوبی استفاده کنند یا اگر بخواهند از مزایایی مانند مرخصی طولانی مدت استفاده کنند، مجبورند جریمه آن را بپردازند.

  1. سیستم حقوق دهی

اگر افزایش حقوق روند خوبی نداشته باشد، هیچ  خصوصیت خوب دیگری نمی تواند وفاداری شرکت را به کارمندان اثبات کند یا آن ها را تشویق کند که در آخر هفته ساعات بیشتری را کار کنند. وقتی کارمندان کار خوبی انجام می دهند، باید از نظر مالی حمایت شوند؛ در غیر این صورت ممکن است شغل خود را ترک کنند.

  1. مزایای پاداش دهی

یک پاداش سخاوتمندانه اغلب می تواند به اندازهٔ یک دستمزد سخاوتمندانه برای کارمندان جذاب باشد. بودجه برای توسعهٔ حرفه ای یا آموزش، بیمهٔ درمانی خوب، مرخصی سخاوتمندانه، ساعات کاری انعطاف پذیر، گزینه های دورکاری و مرخصی زایمان با حقوق همراه با زمان مرخصی زیاد انواع مزایایی هستند که می توانند به یک شرکت کمک کند تا کارمندان را حفظ کند. زمانی که چنین مزایایی به آن ها ارائه نشود، یک کارمند به دنبال یافتن مزایای بهتری در جای دیگری هدایت می شود. مزایا حتی لازم نیست زیاد باشد، مثلاً چیزی به ظاهر جزئی مانند وجود تنقلات در جلسات کاری، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و کارمندان را راضی نگه دارد. همچنین رویداد های اجتماعی برنامه ریزی شده می توانند برای به دست آوردن وفاداری کارکنان و جلوگیری از یک محیط کاری ناسالم، مفید باشند.

دلایل استعفای نیروهای ارزشمند

  1. تغییر اهداف شغلی

تغییر شغل چندین بار در طول زندگی افراد، به یک امر عادی تبدیل شده است. اگر زمینه های شغلی زیادی برای افراد مهیا نشود، برای اکثر کارمندان نسبتاً رایج است که مشاغل جدیدی را شروع کنند که با مسیری که در ابتدا در آن قدم گذاشته اند، ارتباطی ندارد. صحبت کردن با کارمندان در مورد راه هایی که آن ها می توانند در شغل خود بمانند و در عین حال به یادگیری و رشد ادامه دهند، ممکن است به شرکت ها کمک کند تا افراد با عملکرد بالا را حفظ کنند.

جمع بندی

دلایل استعفای نیروهای ارزشمند شامل موارد زیادی است؛ زیرا یک کارمند ممکن است به سبب وجود همین دلایل به سادگی شغل خود را ترک کند. پاداش دادن به اضافه کاری با حقوق زیاد، شناخت محیط کار و داشتن یک محیط کاری سالم، ترفیع شغلی و داشتن ساعات کاری مشخص و منظم، انعطاف پذیری در کار و داشتن تعادل مناسب بین کار و زندگی شرایطی را ایجاد می کند که به کارکنان اجازه می دهد متوجه این امر شوند که شرکت برایشان ارزش قائل است و از استعفا و تغییر شغل خود منصرف شوند.

نظرات کاربران