اصول سئو چیست

اصول سئو برای افزایش بازدید وب سایت چیست

بهینه سازی موتور جستجو یا به طور مخفف سئو ، سنگ بنای کسب و کار مدرن است. اگر کسب و کار اینترنتی دارید و در صفحه 6 گوگل گیر کرده باشید، نمی توانید مشتریان وفادار خود را افزایش دهید. اول از همه باید بدانید اصول سئو چیست و چطور به افزایش بازدید شما کمک می کند. ولی قبل از بررسی اصول سئو، از اهمیت زیاد سئو باخبر شویم.  بسیاری از مطالعات اهمیت SEO را نشان داده اند و در اینجا چند آمار برای اثبات این گفته آورده شده است:

 

  • تقریباً 93٪ از کل بازدیدها از یک موتور جستجو حاصل می شود.
  • 75٪ از کاربران هرگز از صفحه اول نتایج جستجو فراتر نمی روند.
  • بیش از 60٪ از بازاریابان می گویند بهبود سئو و افزایش حضور ارگانیک اصلی ترین اولویت بازاریابی ورودی آنها است.
  • اولین موقعیت در نتایج جستجوی ارگانیک Google در دسک تاپ 34٪ نرخ کلیک دارد.

با در نظر گرفتن همه این آمار و ارقام، این مسئله این نیست که آیا شما باید ببینید استراتژی و اصول سئو ی شما چیست، بلکه مهم این است که چگونه این اصول سئو را به بهترین شکل انجام دهید. در اینجا اصول اساسی سئو برای افزایش بازدید وب سایت در طولانی مدت آورده شده است. ادامه مطلب را با ما همراه باشید تا ببینید اصول سئو چیست.

اصول سئو چیست

اصول سئو چیست

بهینه سازی کلمات کلیدی

اگر سئو SEO لنگرگاه کسب و کار آنلاین باشد ، کلمات کلیدی عنصر اصلی سئو هستند. برای تأثیر بیشتر بر الگوریتم های موتور جستجوی گوگل ، هر صفحه در وب سایت شما باید از استراتژی کلمات کلیدی مرتبط و پربازدید پیروی کند.

به همین دلیل شما برای هر صفحه به یک کلمه کلیدی خاص نیاز دارید. در اینجا متداول ترین روش ها برای یافتن کلمات کلیدی برای موضوعات شما وجود دارد:

 

طوفان مغزی: اولین قدم نوشتن کلمات کلیدی است که می توانید به تنهایی فکر کنید.

تحیل رقبا: ببینید رقیب های شما از چه کلماتی بیشتر استفاده می کنند

جستجوهای گوگل:  همچنین می توانید صفحات مربوط به مشاغل را جستجو کرده و هنگام نوشتن س’sال ، پیشنهادهای Google را مشاهده کنید.

سایت های مرتبط با آنالیز کلمات: سایت های زیادی وجود دارد که کلمات کلیدی مرتبطی را برای شما در ازای پول استخراج می کنند.

 

اصول سئو برای عنوان ها چیست

برچسب های عنوان عنصر دوم سئو هستند که باید آنها را در نظر بگیرید چرا که الگوریتم های موتور جستجو عناوین شما را تجزیه و تحلیل می کنند تا موضوع را تشخیص دهند و آن را در میان پست های مشابه قرار دهند. کلمات کلیدی از این نظر نقش اصلی را ایفا می کنند.

اصول سئو برای عنوان چیست : عنوان باید حاوی کلمه کلیدی باشد، مخصوصا در شروع جمله. این موضوع، به گوگل اجازه می دهد ارتباط محتوای شما را تشخیص دهد. علاوه بر این ، می توانید نام کسب و کارتان را در عنوان قرار دهید چرا که این امر باعث می شود خوانندگان بالقوه بتوانند درک کنند که چه کسی در پشت پست پنهان شده است.

 

عناوین مطالب همچنین باید جذاب باشند ، به این معنی که باید علاقه و کنجکاوی کاربران را برانگیزد. عنوان خوب به عنوان یک دکمه فراخوان عمل کند.

اصول سئو چیست

توضیحات متا

اگرچه کلمات کلیدی متا دیگر در دنیای جستجوگرها تاثیری نمی گذارند، اما برای اینکه به مخاطب کمک کند و روی سایت شما کلیلک کند تاثیر بسزایی دارد. توضیحات متا همان توضیحاتی است که وقتی یک مطلبی در گوگل بالا می آید به عنوان توضیحات زیر عنوان نوشته می شود و به مخاطب در مورد کلیات مطلب یک سرنخ خوب می دهد.  به همین دلیل اگر توضیحات متای خوبی داشته باشید، می توانید اقدام به عمل خوبی برای مخاطبتان ایجاد کنید.

 

محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید

اینکه می خواهید بدانید اصول سئو چیست یک بخش از قضیه است و اینکه چزور با استفاده از این اصول سئو یک محتوای خوب ارائه دهید، یک بخش دیگر قضیه است. می توانید تک تک ترفندهای جستجوگرها را در دنیا بیاموزید و به کار ببرید ، اما تا زمانی که محتوای با کیفیت بالا را در وب سایت خود منتشر نکنید، این تولید محتوا به شما در جذب بازدید کمک نمی کند. شما فقط باید پست های مرتبط ایجاد کنید، برای دغدغه ها راهکار دهید و مشکلات کاربران را حل کنید.

به همین دلیل باید طوری پست بنویسید که دیگر شک  وشبهه ای در ذهن مخاطب باقی نماند. طبق تحقیق ، طول ایده آل پست وبلاگ در حال حاضر حدود 1000 کلمه است.

برای جذابیت بیشتر مطالب خود برای یک کاربر متوسط ، از محتوای چندرسانه ای بهره ببرید. عکس های خوبی برای پست های خود انتخاب کنید و برای تمام عکس ها و محتوای چند رسانه ای خودتان از ویژگی Alt استفاده کنید. با این کار علاوه بر اینکه جذابیت مطلب را برای مخاطبتان بالا می برید، باعث بالا رفتن رتبه خود در گوگل هم می شوید.

اصول سئو چیست

حسابرسی SEO

اگر بخواهید در دراز مدت همان سطح بهره وری از وب سایت را حفظ کنید ، یک حسابرسی منظم سئو اجباری است. هر چند وقت یک بار باید کل وب سایت را بررسی کنید و نقاط ضعیفی را پیدا کنید که سرعت شما را کند می کنند. این مجموعه ای از روش های مختلف است:

 

هر صفحه را از نظر عنوان و توضیحات بررسی کنید.

بهینه سازی کلمات کلیدی را برای هر پست بررسی کنید.

ساختار URL مقالات خود را تجزیه و تحلیل کنید.

برچسب های ALT را روی تصاویر بررسی کنید.

حواستان باشد که سایتتان سازگار با موبایل باشد و مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی برای استفاده از تلفن های هوشمند بهینه شده است.

تمام این مراحل به شما کمک می کند تا ببینید اصول سئو چیست و چقدر در وب سایت شما رعایت شده است.  نقاط ضعفتان را پیدا کنید و برای ارتقای سئوی وب سایت خودتان تلاش کنید. اگر نصفه نیمه به این کار بپردازید از دایره رقابت حذف می شوید.

 

نتیجه

سئو مهمترین استراتژی در کسب و کار آنلاین است. این مجموعه اصول کاملی را شامل می شود که وب سایت شما را برای جستجوگران گوگل بیشتر نمایان و جذاب می کند. اگر از این موضوع و اصول سئو غافل شوید، نمی توانید برای رشد مشتری اقدام کنید. اگر برای داشتن بهترین خدمات سئو مشتاق هستید، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.

نظرات کاربران