المان های موثر در تولید محتوا

المان های موثر در تولید محتوا را بشناسید و خاص عمل کنید

تولید محتوا یکی از مهم ترین راهکار ها برای جذب مخاطبان در کسب و کار شماست. المان های موثر زیادی وجود دارد که می تواند تولید محتوای شما را منحصر به فرد کند و مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کند. با تولید محتوای باکیفیت، تاثیری بر دنیای وب می گذارید که تا سال ها بعد نیز ادامه دارد. به همین دلیل لازم است که با المان های موثر در تولید محتوا آشنا شوید و آن ها را برای رشد کسب و کار خود در نظر بگیرید.

1) یک استراتژی محتوا تنظیم کنید که متناسب با روند فروش شما باشد

تا زمانی که شما یک فروشنده فعال و موفق باشید که محصولات یا خدمات خود را به چندین مشتری می فروشد، می توانید به راحتی استراتژی محتوای خود را تنظیم کنید. در این صورت شما مطالب اصلی را برای تهیه یک استراتژی محتوا در اختیار دارید که به نیازهای مشتری هدف شما پاسخ می دهد. برای به دست آوردن پایه و اساس یک استراتژی موثر، با مسئول فروش خود صحبت کنید. از راه های دیگر برای به دست آوردن استراتژی محتوا، صحبت با خود مشتری است. تحقیق کردن و سوال پرسیدن از مشتری مهم ترین قسمت در هر استراتژی محتوایی است. در بسیاری از موارد بهتر است خارج از محل کسب و کارتان از مشتری سوال کنید تا نظرات بی طرفانه و دقیق باشد.

المان های موثر در تولید محتوا

2) نوع محتوای خود را انتخاب کنید

بازدیدکننده با خواندن محتوای وبلاگ شما هم با محتوا درگیر می شود و هم از قسمت های دیگر سایت شما بازدید می کند. جستجوی ارگانیک بهترین راه برای افرادی است که به محصولات شما نیاز دارند؛ به همین دلیل لازم است که محتوا هایی در حوزه صنعت خود منتشر کنید. وبلاگ یکی از انواع محتوا های متنی است که مخاطبان بالایی دارد. هر قالبی که انتخاب می کنید، آن را در یک رسانه اجتماعی به اشتراک بگذارید تا بازدید مخاطب از سایت شما بیشتر شود. تولید محتوای متنی برای وبلاگ پایه و اساس یک وبلاگ است که بیشترین تاثیر را در موتورهای جست و جو دارد. ویدئو یکی از جذاب ترین انواع محتوای متنی است که می توانید به عنوان یکی از المان های موثر در نظر داشته باشید. اینفوگرافیک ها هم با توجه به مختصر و مفید بودن، ترافیک بالایی جذب می کنند.

3) سعی کنید تولید محتوای شما متنوع باشد

المان های موثر زیادی در مورد “نحوه انجام” تولید محتوا وجود دارد. برای مثال می توانید با یک عضو تأثیرگذار صنعت خود مصاحبه کنید و آن مصاحبه را در قالب ویدئو، پادکست یا متن به اشتراک بگذارید. ارتباط با یک رهبر فکری، به کسب و کار شما اعتبار قابل قبولی می دهد. لازم است که فقط بر روی تولید محتوای متنی تمرکز نکنید و دیگر انواع تولید محتوا را نیز در نظر بگیرید. نوع محتوای خود را براساس علاقه مخاطبان انتخاب کنید.

انواع تولید محتوا

4) محتوای خود را در چندین پلتفرم و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

از المان های موثر در تولید محتوا شبکه های اجتماعی است. بازاریابی شبکه های اجتماعی تکنیک های جدیدی برای پیدا کردن بازار هدف است. در فضای اینستاگرام، فیس بوک و توییتر می تواند مطالبتان را به اشترک بگذارید.

 می توانید از روش های تبلیغات پولی برای قرار گرفتن در معرض خریداران احتمالی، استفاده کنید. تبلیغات instagram ، Facebook و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز نمونه های بسیار خوبی هستند. تولید محتوایی که انجام می دهید برای جلب توجه در این رسانه ها بسیار مهم است.

5) نتایج اقدامات خود را بسنجید و مشکلات احتمالی را برطرف کنید

اینترنت انبوهی از محتوا دارد که به طور مداوم در حال انتشار هستند. پس تا زمانی که تجزیه و تحلیل بعد از انتشار محتوا را انجام نداده اید، نمی توانید بفهمید که چقدر برای جذب مخاطب خوب عمل کرده اید. شما باید در این تجزیه و تحلیل رفتار مخاطب را براساس ابزار هایی مانند گوگل آنالیتیکس بررسی کنید تا متوجه شوید اقدامات شما موثر بوده است یا ن. از المان های موثر برای پیشرفت در تولید محتوا همین تجزیه و تحلیل است که راه را برای برطرف کردن موانع هموار می کند و شما را در مسیر بهتری برای جذب مخاطب قرار می دهد.

تولید محتوا

6) مطمئن باشید که محتوا کاربر را درگیر می کند

متخصصان بازاریابی همیشه گفته اند: “به همان اندازه که برای نوشتن خود مطالب وقت می گذارید، وقت خود را صرف نوشتن عنوان کنید!” اگر همه تلاش خود را کرده باشید، ولی مخاطب روی مقاله شما کلیک نکند، همه ساعت ها تلاش شما به هدر می رود. شما می توانید با عنوان نویسی در تولید محتوا مخاطب را کنجکاو کنید تا متن شما را بخواند.

7) کار خود را به دقت بررسی کنید

حتی باتجربه ترین افراد هم در هنگام انجام یک کار دچار اشتباه می شوند و بعضی جزئیات را فراموش می کنند. از المان های موثر در تولید محتوا این است که صحت محتوای خود را از نظر علمی و نگارشی بررسی کنید.  یک لیست از اقدامات لازم را بنویسید و در هنگام انجام کار همه این موارد را در نظر داشته باشید. یک محتوای خوب، خوانندگان را به انجام یک کار در ادامه ترغیب می کند. مردم باید بدانند که وقتی به انتهای مطلب رسیدند چه کار باید بکنند.

جمع بندی

تولید محتوا راهی پر از چالش است و به همین دلیل برای انجام آن باید برنامه ریزی کنید. بهتر است که در هنگام انجام این کار با متخصصان این حوزه مشورت کنید و سپس اقدام کنید. اگر برای تولید محتوای متنی خود نیاز به راهکار و محتوایی اصولی دارید که این المان های موثر را در خود داشته باشد، با تیم بیزون تماس بگیرید.

نظرات کاربران