رقص گوگل چیست

رقص گوگل چیست؟ هرآنچه نیاز است تا کاربران و مدیران سایت‌ها درباره این پدیده بدانند

هنگامی که در گوگل مشغول پیداکردن محتوای مناسب برای نتیجه جست ‌وجو هستیم می‌بینیم که در صفحه نتایج تعدادی محتوا در هر سایت متناسب با پاسخ و نتیجه سرچ ما نمایش داده می‌شود. این نتایج جست‌وجو که گوگل و هر موتور جست‌وجو دیگری به ما نشان می‌دهند، دائماً در حال تغییر هستند زیرا هر روزه وبسایت‌های تازه‌ای شروع به فعالیت و محتواهای تازه و جدیدی در فضای مجازی منتشر شده و بر روی سایت‌ها قرار می‌گیرند. در هر حال، برای مدیران سایت بسیار اهمیت دارد که یک سایت همیشه در صفحه اول نتایج جست‌وجو گوگل قرار بگیرد. برای یافتن جواب سوال رقص گوگل چیست؟ با ما همراه باشید.

رقص گوگل چیست؟

رقص گوگل یا Google dance اصطلاحی است  که معمولاً در بین توسعه دهندگان وب و دیجیتال مارکتینگی ها شناخته شده است. با توجه به پیداش هرروزه وبسایت‌ها، وبلاگ‌ها و انتشار مقالات و پست‌های جدید، نتایج جست‌وجو گوگل دائماً در حال تغییر است و باعث افزوده شدن صفحات جدید برای نتایج یک جست‌وجو می‌شوند. در واقع  پاسخ رقص گوگل چیست، به همین پدیده افزایش وبسایت ها و به ‌روزرسانی نتایج جست ‌و جو مربوط می‌شود. وقتی یک صفحه اضافه شود، گوگل دوباره صفحات را ارزیابی و رتبه‌بندی نتایج جست‌وجو را انجام می‌دهد. گوگل‌ دنس به‌عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی تصادفی نتایج در موتور جست‌وجو گوگل شناخته می‌شود و حتی اگر تغییراتی در محتواها به‌وجود نیاید هم ممکن است نتایج رتبه‌بندی تغییر کنند.

رقص گوگل هر چند وقت یک بار اتفاق می‌افتد؟

رقص گوگل چیست

رقص گوگل هر 36 روز یک بار یا به طور واضح ‌تر 10 بار در سال رخ می‌دهد. تغییرات کل فهرست جست‌ و جو چند روز ممکن است طول بکشد و با تغییرات قابل توجه در نتایج جست‌ و جو و به‌روزرسانی حافظه پنهان گوگل در تمام صفحات نمایه شده، به ‌راحتی تشخیص داده می‌شود. الگوریتم گوگل مرتباً رتبه ‌بندی صفحات سایت خود را تغییر می‌دهد. مرور صفحات، به‌روزرسانی و ارزیابی ارزش و ارتباط هر صفحه، افزودن صفحات وب سایت جدید و حذف صفحات قدیمی یا از بین بردن آن‌ها، منجر به نوسانات و تغییراتی در نحوه نمایش نتایج این موتور جست‌وجو می‌شود.

تغییرات رقص گوگل چیست؟

نام “Google Dance” یا “رقص گوگل” در گذشته برای توصیف دوره ای بود که به‌ روزرسانی اصلی موتور جست‌ و جوی گوگل در حال اجرا بود. از آگوست 2003، رقص گوگل معروف دیگر وجود ندارد یا بهتر بگویم کمتر شده است. اکنون گوگل هر هفته و حتی روزانه به‌روزرسانی می‌شود و بیشترین به روزرسانی در روزهای دوشنبه رخ می‌دهد. این به‌روزرسانی‌های مداوم عمدتاً دارای الگوریتم های جزئی و به‌روزرسانی های شاخص و تغییر رتبه‌بندی  هستند.

چرا “رقص گوگل” اهمیت دارد؟

رقص گوگل و به‌ روزرسانی‌های موتور جست‌ و جو گوگل بیشتر از به ‌روزرسانی‌ های دیگر موتور های جست‌ و جو اهمیت دارد، زیرا به دلیل دسترسی و استفاده زیاد از این موتور جست‌ و جو اهمیت به‌روزرسانی آن زیاد است در نتیجه برای کاربران آن مهم است که بدانند در 24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته، گوگل نتایج معتبر و به‌روز را به آنان ارائه می دهد.

اهمیت رقص گوگل برای مدیران سایت

رقص گوگل مهم است زیرا می تواند بر نحوه رتبه‌ بندی وبسایت شما تأثیر بگذارد و در نتیجه از طریق جست ‌و جو در گوگل، تعداد بازدید صفحات وب سایت شما بیشتر یا کمتر شود. نکته مهم در مورد رقص گوگل این است که اغلب تغییرات موقتی هستند، در حالی که گوگل صفحات را بازخوانی و رتبه ‌بندی می‌کند‌، وبسایت شما ممکن است تغییرات کوچکی در موقعیت های جست‌وجوی گوگل ایجاد کند. این تغییرات طبیعی است و نباید باعث وحشت شود. اگر بلافاصله سعی کنید وب سایت خود را به دلیل تغییر جزئی در هنگام رقص گوگل تغییر دهید، ممکن است وضعیت بدتر شده و بر رتبه سایت در گوگل تأثیر منفی بگذارد.

رقص گوگل و سئو (SEO)

رقص گوگل و سئو (SEO)

اگر وب سایت شما توسط متخصصان سئو بهینه شده است، گوگل متوجه تغییرات شده و گاهی اوقات بعد از تشخیص شیوه‌های سئو توسط گوگل، به طور موقت تأثیر منفی بر وب سایت شما می‌گذارد و رتبه آن در رتبه پایین‌تری در نتایج جست‌وجو قرار می‌گیرد.

طبق الگوریتم گوگل، رتبه یک متن ممکن است در ابتدا به دلیل تغییر مثبت در اطلاعات پیوند (لینک) داده شده، کاهش یابد و پس از مدتی، ممکن است رتبه آن متن به مقدار هدف جدید افزایش یابد. در نتیجه یک تغییر مثبت لزوماً منجر به افزایش فوری رتبه نمی‌شود و در واقع ممکن است برعکس باشد. در نمودار زیر که تغییرات رتبه بر حسب زمان را نشان می‌دهد، می‌توان متوجه شد که چگونه ایجاد لینک مثبت می تواند باعث کاهش رتبه گوگل و سپس افزایش مداوم آن شود.

رقص گوگل و سئو (SEO)

در اینجا نکته مهم صبر و شکیبایی است اگر به گوگل وقت بدهید، برای بهبود سئو زمان صرف کنید و اجازه ندهید رقص گوگل استراتژی های سئو شما را تضعیف کند، اقدامات خوب سئو به ‌آرامی نتیجه داده و رتبه گوگل بالا آمده و دیده می‌شوید. اگر در نتایج موتور جست‌وجوی گوگل بیش از حد به یک جهش منفی رتبه واکنش نشان دهید، ممکن است گوگل فعالیت شما را پرچم گذاری کند زیرا می‌داند که شما در تلاش برای فریب سیستم برای رسیدن به صفحه اول هستید.

گوگل دارای چندین مرکز داده است و بیش از 10000 سرور را در سراسر دنیا به اشتراک می‌گذارد. در طول بازه زمانی رقص گوگل، ربات گوگل همه وب سایت‌ها را بازبینی کرده و مشخص می کند که چند سایت به آن پیوند داده شده و خود وب سایت به چه سایت‌های دیگری پیوند داده می‌شود و این پیوندها چقدر باارزش هستند. بنابراین پاسخ به این سوال که رقص گوگل چیست و  چگونه به  به ‌روز رسانی ‌های گوگل و کاربران کمک می‌کند تا محتوای یک وب سایت دیده شود برای شما بسیار مهم و ضروری است.

نظرات کاربران