آموزش سئو رایگان

نکات مهم در آموزش سئو رایگان

یادگیری سئو ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما اگر قصد بهینه سازی سایت خود را دارید و مایلید رتبه سایت شما در موتورهای جستجو ارتقا پیدا کند چاره ای جز یادگیری آن ندارید. در گام اول بهتر است برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید اما اگر ترجیح می دهید از هزینه های خود در ابتدای راه کم کنید پیشنهاد ما آموزش سئو رایگان است.

سایت های زیادی هستند که آموزش سئو رایگان را ارائه می دهند. اگر این سوال برای شما مطرح است که چرا اینقدر اطلاعات در مورد سئو در اینترنت وجود دارد، باید گفت به این دلیل که ایجاد محتوا و رتبه بندی آن در گوگل همان کاری است که سئو کارها انجام می دهند.

اگر در آموزش سئو رایگان ابهام دارید که باید از کجا شروع کنید مطالعه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد زیرا قصد داریم گام به گام در مورد آموزش سئو رایگان و نحوه یادگیری آن شما را راهنمایی کنیم.

  1. درک اصول سئو

اصول سئو

اصول SEO را می توان در چند ساعت با جست  و جوی عبارات زیر فرا گرفت. محتوای این جستجوها به شما دانش بنیادی در مورد چگونگی جستجو می دهند و اجزای مختلف سئو را به شما معرفی می کنند.

نحوه کارکرد موتورهای جستجو

آشنایی با نحوه نمایه سازی و خزیدن وب توسط Googlebot

آموزش سئو رایگان برای مبتدیان

راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجوگر گوگل

  1. جستجوی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

اصلی ترین نکته ای که باید در آموزش سئو رایگان بیاموزید نحوه ی جستجو برای کلمات کلیدی است. جستجو کلمات کلیدی فرآیندی است که سئوکاران برای یافتن عباراتی که مصرف کنندگان در موتورهای جستجو برای یک موضوع مشخص استفاده می کنند، انجام می دهند. روش های مختلفی برای جست و جو در مورد کلمات کلیدی وجود دارد و براساس کسب و کار، بودجه و اهداف شما متفاوت خواهد بود.

در نهایت جست و جو کلمات کلیدی به شما کمک می کند مخاطبان خود را شناسایی کنید، با نیازهای آنها آشنا شوید و فعالیت های خود را بر اساس رفع نیازهای آنها هدفمند کنید.

  1. تحقیق در مورد رقبا

یکی از اصول مهم در آموزش سئو رایگان آشنایی با نحوه تحقیق در مورد رقبا است. انجام تحقیقات در مورد رقبا برای هرگونه فعالیت سئو بسیار مهم است. به دلایل زیر دانستن اینکه استراتژی جست و جوی رقبا چیست، بسیار مهم است:

چرا چرخ را دوباره اختراع کنیم؟ اگر می توانید مهندسی معکوس کنید و بفهمید که رقبا برای ارتقا رتبه بندی سایت خود چه کاری هایی انجام می دهند شما از پیش یک نقشه راه خوب برای موفقیت دارید.

شناخت رقبا به شما نشان می دهد که از چه چیزهایی غفلت می کنند و به شما امکان می دهد از نقاط ضعف آنها برای جذب مخاطب بیشتر استفاده کنید.

این کار به شما ایده های خوبی از منابعی خواهد داد که برای رتبه بندی سایت شما لازم است. شما می توانید با استفاده از دو ابزار Ahrefs و SimilarWeb تجزیه و تحلیل دقیق سایت رقبا را انجام دهید.

  1. سئو درون صفحه ای

سئو درون صفحه ای

یکی از مهمترین مهارت هایی که در آموزش سئو رایگان باید یاد بگیرید بهینه سازی سئو درون صفحه ای است. سئو درون صفحه ای به بهینه سازی عناصر درون صفحه وب اشاره دارد. این نکات شامل نحوه ساختار و کدگذاری یک وب سایت و همچنین محتوای آن است. به عنوان یک مدیر وب شما کنترل کاملی بر عناصر موجود در صفحه خود دارید، بنابراین صرف وقت برای بهینه سازی آنها بسیار مهم است. بهینه سازی سئو درون صفحه ای شامل موارد زیر است:

  • انتشار محتوای مفید و جدید
  • بهینه سازی عناوین صفحه و توضیحات متا
  • قالب بندی محتوا
  • بهینه سازی تصاویر سایت
  • بهینه سازی URL ها
  • استفاده از پیوندهای داخلی
  • افزایش سرعت بارگیری سایت
  • طراحی سایت برای مرورگرهای موبایل
  1. سئو خارجی

سئو خارجی

یکی دیگر از مهمترین مهارت هایی که در آموزش سئو رایگان باید یاد بگیرید بهینه سازی سئو خارجی است. بهبود سئو خارجی به استراتژی هایی گفته می شود که در خارج از سایت شما اجرا می شوند و می توانند برای بهبود رتبه بندی موتور جستجوی شما مفید باشند. وقتی کسی از سئو خارجی نام می برد معمولا به ایجاد پیوند یا تکنیک هایی اشاره می کند که سایت شما را به نوعی تحت پوشش خود یا در معرض دید مخاطبان دیگر قرار می دهد. عناصر مهم سئو برون صفحه ای عبارتند از:

بک لینک ها

استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی

ثبت نام در موتورهای جستجو

بازاریابی ویدئو

بازاریابی و تبلیغات در دیگر سایت ها

استفاده از تبلیغات پولی گوگل

  1. ابزارهای سئو

ابزارهای سئو

از مهم ترین مواردی که باید در آموزش سئو رایگان خود در نظر داشته باشید آشنایی با ابزارهای سئو است. آشنایی با این ابزارها می تواند در وقت شما صرفه جویی کرده و بینش ارزشمندی در مورد سایت خود و رقیب برای شما فراهم کند. ما در ادامه لیست کوتاه از ضروری ترین ابزارهای سئو برای شما جمع آوری کرده ایم که یادگیری نحوه استفاده از آنها نیز بسیار مهم است.

Google Analytics

این ابزار داده های جمع آوری شده از وب سایت شما را ردیابی و گزارش می کند.

Google Search Console

این ابزار سابقا با عنوان Google Webmaster Tools نیز شناخته می شد به شما این امکان را می دهد که وضعیت سایت خود را کنترل کنید.

Bing Webmaster Tools

این ابزار وب دقیقا مانند ابزارهای Webmaster Google است اما برای موتورهای جستجوی Bing و Yahoo استفاده می شود.

Pingdom Site Speed ​​Tool

این ابزار زمان بارگیری سایت شما را نشان می دهد و در تعیین چگونگی افزایش سرعت سایت به شما کمک می کند.

Screaming Frog

این ابزار وب سایت شما را بررسی کرده و عناصر اصلی سایت را تجزیه و تحلیل می کند.

Ahrefs

می تواند برای تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل بک لینک، کاوش محتوا، تجزیه و تحلیل رقبا و موارد دیگر استفاده شود. شما می توانید آکادمی Ahrefs را که اخیرا راه اندازی شده است بررسی کنید تا یاد بگیرید چگونه از Ahrefs بیشترین بهره را ببرید. همچنین می توانید به معیارهای سنجش SEO Ahrefs نیز برای نحوه اندازه گیری دشواری کلمات کلیدی نگاهی بیندازید.

نظرات کاربران