دیجیتال برندینگ چیست

دیجیتال برندینگ چه ارتباطی با دیجیتال مارکتینگ دارد؟

دنیای پیرامون ما تحت احاطه دنیای دیجیتال و آنلاین درآمده است. در این دنیا شما باید بدانید که دیجیتال برندینگ چیست و به چه کار می آید.

دیجیتال برندینگ اصطلاحی است که کم و بیش مورد استفاده قرار می گیرد و اصطلاحی است که برای توصیف شخصیت برند در دنیای دیجیتال استفاده می‌شود. دیجیتال برندینگ شامل جنبه های مختلف بازاریابی آنلاین از جمله SEO ، تبلیغات آنلاین مثل گوگل ادوردز، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی و … است. به عنوان یک کسب و کار، به دست آوردن یک برند خیلی مهم است. در عصر ارتباطات آنلاین، عقل سلیم حکم می کند که باید برند خود را با دنیای آنلاین مرتبط کنید تا از رقبا جلو بزنید.

دیجیتال برندینگ

دیجیتال برندینگ چیست و ارتباطش با دیجیتال مارکتینگ

در حالی که شما ممکن است اغلب اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال برندینگ را بصورت مشترک بشنوید، ولی این دو عبارت کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. اگر بخواهیم تعریف کنیم که بازاریابی دیجیتالی چیست باید اشاره کنیم که بیشتر مربوط به سوق دادن یک محصول یا خدمات خاص بر اساس کیفیت آن است. در حالی که دیجیتال برندینگ کمی ظریف تر از این ماجرا است. به جای تمرکز بر روی یک محصول خاص، دیجیتال برندینگ بیشتر ارزشهای اصلی شرکت را برجسته می کنند.

حتی مدتها پس از اینکه از محصول شما استفاده کرده باشند و حتی جایگزینش کرده باشند، باز برند شما در ذهن مشتری ها باقی می ماند و اولین چیزی است که وقتی دوباره به خدمات شما نیاز دارند، به فکرش می افتند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ همین که یک بار از شما خرید کنند اتفاقی عالی است، اما دیجیتال برندیگ برای ایجاد روابط مادام العمر بین مشاغل و مشتریان است.

بنابراین، دیجیتال برندینگ یک استراتژی بازاریابی طولانی مدت است. تمام ساختارش در مورد ایجاد یک هویت کاری است که  از طریق استفاده از استراتژی و برنامه ریزی دیجیتال به وجود می آید. استراتژی دیجیتال برندینگ قوی منجر به برقراری ارتباط موثر در تجارب برند شما خواهد شد، جوری که مخاطب و مشتری شما هر چیزی که لازم باشد در مورد برند شما بداند، متوجهش خواهد شد.

در این مقاله بعد از اینکه فهمیدیم که دیجیتال مارکتینگ چیست، در ادامه مزایای یک استراتژی قوی برای دیجیتال برندینگ را بررسی خواهیم کرد و سراغ مزایای موضع می رویم تا بدانیم روندهای دیجیتال برندینگ چیست.

مزایای دیجیتال برندینگ چیست

اگر به طور خلاصه بگوییم که مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست با یک عالمه مورد مواجه می شویم. در اینجا چند مورد اصلی ذکر شده است:

چند کاناله بودن:

داشتن یک دیجیتال برندینگ قوی به مشاغل اجازه می دهد تا بر روی سیستم عامل های مختلف آنلاین پخش شوند. این موارد شامل کانالهایی مانند تبلیغات آنلاین، تبلیغات موتورهای جستجو ، سایتهای پیام رسان و رسانه های اجتماعی است. اینکه یک تجارت قابلیت تبلیغ در کانالهای متفاوتی را داشته باشد، سودآوری بزرگی برایش محسوب می شود چرا که می شود یک پیام تجاری با نام تجاری واحد را برای مشتریان مختلف ارسال شود ، اما در عین حال این پیام برای هر کسی، شخصی باشد.

واقعیت ساده ماجرا اینجاست که در دنیای بازاریابی دیجیتال امروز، شما فقط با یک کانال و درگاه نمی توانید به همه مقاصد برسید. مردم در سراسر اینترنت پخش شده اند و شما با تمرکز فقط روی یک کانال، عملا خودتان را محدود کرده اید و آگاهی از برندتان را هم محدود کنید. اگر پیام و محتوای مورد نظرتان را در کل فضای اینترنت پخش کنید احتمال بیشتری دارد که به دست مخاطبتان برسد و به چشمش آشنا بیایید.

وایرال شدن:

در عصر دیجیتالی که زندگی می کنیم، وایرال شدن (متاسفانه وایرال معادل فارسی مشخصی ندارد ولی به معنی پخش گسترده شدن است) بسیار مهم است. وایرال شدن در اصل به معنای قرار گرفتن در معرض حداکثر بازدید در مدت زمان کوتاه است و می تواند سود بزرگی برای مشاغل باشد. وایرال شدن لزوماً چیزی نیست که برنامه ریزی شده باشد ، فقط به عنوان نتیجه پست و بازاریابی دیجیتال اتفاق می افتد. نکته جالب در مورد دیجیتال مارکتینگ این است که کسب و کارها به راحتی از طریق واکنش دیگران تبلیغ می شوند (یعنی لایک ، اشتراک ، بازخورد ، توصیه و غیره)

وایرال شدن به شانس خیلی بستگی دارد. ولی هر چقدر بیشتر پست بگذارید و هر چقدر بیشتر در فضای دیجیتال باشید احتمال اینکه این شانس در دامن شما بیفتد بیشتر می شود.

تعامل:

دیجیتال برندینگ به مشتریان شما اجازه می دهد تا درگیر شوند و یک تجربه منحصر به فرد داشته باشند. برخی از راه هایی که دیجیتال برندینگ به شرکتها اجازه می دهند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند شامل تبلیغات بنری در سایتهایی خاص است که به شکل عکس یا GIF برای تبلیغات عرضه می شود.

تافته جدا بافته می شوید:

الان رقابت در تمام مسائل بالاست و اگر چیزی دارید که شما را از بقیه مجزا می کند، برگ برنده شماست. دیجیتال برندینگ با جمع آوری تمام نقاط قوت و موفقیت کسب و کار شما این کار را انجام می دهند. این موضوع کمک خواهد کرد که یک تصور کلی از کارتان ایجاد کنید و شما را از رقبا متمایز می کند. هر چقدر بیشتر پیشرو این چشم انداز باشید، بیشتر به مشتریان هدفتان می رسید.

ارتباطات بهتر:

ایجاد یک دیجیتال برندینگ ارتباط با مخاطبان مورد نظر خود را برای شما آسانتر می کند. ارزش های برند در طول سال ها به گونه ای تولید شده است که مطابق با نسل جوان باشد و به صورت موازی هم دارای ارزش سنتی باشد که بتواند نسل قدیمی را در هم راضی نگه دارد.

علاوه بر این ، بسیاری از سیستم عامل های دیجیتال به سادگی برای افزایش سطح ارتباطات طراحی شده اند. این موضوع برای شبکه های اجتماعی که کاملا آشکار است، اما در سایر روشهای دیجیتال هم امکانات کافی برای کامنت، اشتراک و سایر ارتباطات وجود دارد.این راهها معمولاً برای حفظ ارتباط با مشتریان مناسب تر از بازاریابی سنتی هستند.

بهترین روندهای دیجیتال برندینگ چیست

برای کمک به شما در راه رسیدن به یک دیجیتال برندینگ عالی یک سری سرنخ وجود دارد که ما قسمتی از این موضوع را با شما در میان می گذاریم

بهینه سازی موبایل:

تقریباً همه این روزها تلفن همراه دارند و بنابراین بهینه سازی محتوای شما برای این رسانه ضروری است. تخمین زده می شود که در صورت عدم بهینه سازی یک سیستم عامل تلفن همراه ، تقریباً 40٪ از مصرف کنندگان صفحه سایتتان را ترک می کنند. بنابراین، آن دسته از شرکتهایی که سایتی متناسب با موبایل دارند، می توانند در ایجاد روابط قوی با مشتری و ایجاد یک برند به یاد ماندنی از وضعیت بهتری برخوردار باشند.

اصالت:

زمانه عوض شده و مردم نسبت به سی سال پیش خیلی ریزبین تر شده اند. چیزی که قبلا یک برند خوب محسوب می شد احتمالا الان چیزی ازش باقی نمانده است. مشتری ها تعهدی به صاحبان کسب و کارها ندارند فقط می خواهند که بهترین خدمات و محصول را داشته باشند. باید بتوانید این اعتماد و آرامش خاطر را به مشتری بدهید که همچنان پای محصولات شما بماند.

خوشبختانه استراتژی های دیجیتال برندینگ راهی عالی برای برقراری ارتباط با این صراحت و صحت است. بسترهای دیجیتالی، با تنوع روشهایی که دارد به شما امکان می دهد تا مصرف کنندگان شما اظهار نظر کنند، کامنت بگذارند و تعامل کنند، دنیای دیجیتال به گونه ای باز و شفاف طراحی شده اند. بستر دیجیتال به مشتریان شما اجازه می دهند تا با شما ارتباط بگیرند و این مساله باعث می شود تا اصالت تجاری در سراسر برند شما ایجاد شود.

رسانه های اجتماعی:

هیچ راهی برای فرار از رسانه های اجتماعی ندارید. در حال حاضر رسانه های اجتماعی بسیار زیادی وجود دارد که مخاطبان زیادی هم دارد. رسانه های اجتماعی اغلب یکی از اولین راه هایی است که مورد بحث است. اما مراقب باشید برای کدام سیستم عامل بروید. در حالی که برخی سیستم عامل ها مانند LinkedIn و اینستاگرام به طور پیوسته در حال رشد هستند، بعضی از رسانه ها مثل فیس بوک و توییتر خیلی جای رشد نیستند.

اجتماع:

ایجاد اجتماع و تشکیل جامعه ابزاری عالی برای دیجیتال برندینگ است. افرادی که در یک جامعه درگیر هستند، بیشتر احتمال دارد که با تجارت شما سر و کار داشته باشند و ارتباطات مثبتی بگیرند. اگر داخل همین جامعه باشند وقت خرید به فکر کسب و کار و برند شما میفتند و احتمالا خرید می کنند. خوشبختانه، سیستم عامل های دیجیتال روش های زیادی برای ایجاد و نگهداری از یک اجتماع را ارائه می دهند.

بسیاری از شرکت ها از طریق ابزاری مانند گروه های تلگرامی در ساختن جامعه موفق بوده اند. با ایجاد گروهی که مشتریان موجود و مشتریان بالقوه بتوانند با یکدیگر در تعامل باشند، داستان ها و نکاتی را در مورد محصولات خود به اشتراک بگذارید ، و تجربیاتی که با برند شما داشته اند، به آنها انگیزه می دهید تا به انتخاب خودشان همچنان در ارتباط با برند شما باشند. این موضوع یک روش مفید برای ایجاد وفاداری نسبت به برند است و اگر گروه شما مورد توجه قرار بگیرد، بصورت ارگانیک رشد می کند.

ویدیو:

امسال دور دور شرکتهایی است که محتوای ویدیویی ایجاد می کنند که بلافاصله قابل آپلود و اشتراک گذاری هستند. ویدئو در بین نسل جوان گزینه بسیار محبوبی است و روشی خارق العاده برای تبلیغ عمومی و تبلیغ برند شما است. ایجاد و اشتراک گذاری ویدیو از این روزها راحت تر از قبل است، بنابراین داشتن ویدئویی که مردم مایل به تماشای آن هستند و به اشتراک می گذارند می تواند برای رشد برند شما بسیار مهم باشد.

فیلم به سادگی می تواند احساسات را برانگیزد و در بسیاری از موارد پیام برند و کسب و کار را بهتر از تصاویر منتقل می کند. بنابراین سرمایه گذاری در فیلم با کیفیت بالا می تواند یک استراتژی عالی برای بازاریابی و برندسازی باشد که در دنیای دیجیتال برندینگ اتفاق می افتد.

رتبه بندی:

دیجیتال برندینگ همانطور که باعث می شود مشتریان با برند شما در ارتباط باشند و کسب و کارتان را بهتر بشناسند، از طرف دیگر باعث بالا رفتن رتبه شما در گوگل و سایر موتورهای جست و جو می شود. گوگل این اعتماد را از مشتریان می گیرد و در رتبه بندی سایت شما اعمال می کند. در همین راستا، اگر رتبه بندی بالایی هم داشته باشید بیشتر در معرض دید خواهید بود و روی مشتریان شما تاثیر می گذارد.

بنابراین SEO موثر در استراتژی دیجیتال برندینگ شما بسیار مهم است. موتورهای جستجو روشی کلیدی برای کسانی است که از گوگل سوال دارند و جوابشان به کسب و کار شما وصل می شود.

رباتهای چت:

از این لحاظ ممنون هوش مصنوعی هستیم که چنین قابلیتی را در دنیای دیجیتال تعریف کرده اند. این رباتهای چت باعث شده که براحتی بتوانید در تموم طول روز جواب مشتری های خود را بدهید. می توانید حتی محتوای این چت باتها را شخصی سازی کنید. این گزینه  یک فرصت عالی برای در تعامل ماندن با مشتریان است و همینطور می توانید سوالات و چالشهای ذهنی مخاطب را به صورت دقیق و به موقع جواب دهید.

طراحی:

چه طراحی وب سایت، طراحی محتوا برای رسانه های اجتماعی و چه طراحی یک اپلیکیشن باشد، باید این نکته را بدانید که طراحی تاثیر زیادی روی قضاوت ذهنی مخاطب دارد. طراحی فرصت های بسیاری را برای شما به وجود می آورد تا بتوانید خلاقیت، نوآوری و یا به سادگی ایجاد چیزی که بصری است و به نظر می رسد خوب باشد.

طراحی مداوم می تواند کار بزرگی در انتقال برند شما به طور مداوم در چندین سیستم عامل دیجیتال انجام دهد. فرصتی برای خلاق بودن و ایستادگی خود در آنجا وجود دارد.

تجربه کاربر:

با اینترنت فزاینده و سریع ، فرصتی فراهم می شود تا تعامل آنلاین خود را به روشی که قبلاً نمی توانستید ساده تر کنید. شما می توانید هر تعامل UX را کنترل و بهینه کنید تا مصرف کننده در حین استفاده از وب سایت / برنامه شما کاملاً راحت و آگاه باشد.

نتیجه

دیجیتال برندینگ یک گام اساسی در ایجاد هر کسب و کار موفق است. به همین دلیل، مهم است که قبل از شروع کار یک استراتژی محکم برای دیجیتال برندینگ داشته باشید. این امر نه تنها به شما این امکان را می دهد تا محبوبیت شرکت خود را افزایش دهید بلکه به شما این امکان را می دهد تا با مشتری خود رابطه بسیار قوی تری برقرار کنید.

راه های زیادی برای عرضه برند شما در دنیای دیجیتال وجود دارد و شما باید کاملا به موضوع کسب و کار خودتان اشراف داشته باشید و ببینید که بهترین راه دیجیتال مارکتینگ چیست و در همه زمینه ها به صورت موازی برای رشد کسب و کار خود اقدام کنید.

بعد از اینکه متوجه شدید دیجیتال برندینگ چیست و چطور به شما در دنیای دیجیتال کمک می کند، باید بگوییم که تیم بیزون به شما در راه دیجیتال برندینگ کمک می کند و سایت شما را چه از طریق تولید محتوای متنی، سئو و کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز برای حضور در دنیای دیجیتال آماده می کند.

نظرات کاربران