نظرسنجی پیامکی

آموزش نظرسنجی پیامکی برای مشتریان

نظرسنجی متنی که معمولا به عنوان نظرسنجی پیامکی از آن یاد می‌ شود، روشی برای جمع‌ آوری بازخورد مصرف ‌کننده از طریق پاسخ دادن به دستگاه‌ های تلفن همراهش است. این نوع نظرسنجی به صاحبان مشاغل و محققان بازار انعطاف پذیری بسیاری را برای استفاده از انواع سوالات مختلف به منظور جمع آوری داده ها به شیوه ای مقرون به صرفه، ارائه می دهد. با توجه به این مزایا و موارد دیگر، نظرسنجی های پیامکی امروزه به عنوان ابزاری موثر برای دریافت بازخورد مشتریان، محبوبیت بسیاری یافته اند. اگر به دنبال ارسال نظرسنجی از طریق پیامک هستید، در ادامه این مقاله مراحل و خدمات لازم برای کمک به شما در شروع کار آورده شده است.

مراحل ساخت نظرسنجی پیامکی

نظرسنجی پیامکی
  • نوع نظرسنجی را تعیین کنید.

ابتدا درمورد نوع نظرسنجی ای که برای سوال خاص شما یا کمکی که از مخاطبان خود می خواهید، مناسب است، تصمیم گیری کنید.

  • فهرستی از شرکت ‌کنندگان را بسازید.

شماره تلفن یا داده‌ های پیامکی را از افرادی که برای دریافت اعلان های پیام متنی از شرکت شما شرکت کرده‌ اند، جمع ‌آوری کنید. می‌ توانید با گنجاندن یک ویژگی در صفحات خرید تاییدیه شرکت تان، مخاطبین خود را افزایش و به مشتریان امکان دهید تا شماره تلفن خود را اضافه کنند و برای دریافت پیام ‌های متنی آماده شوند. علاوه بر این، می توانید مخاطبین را از حامل های نرم افزار نظرسنجی پیامکی پیدا کنید. این مرحله شامل تصمیم گیری درمورد مخاطبان مورد نظر شما برای نظرسنجی می شود. خواه مخاطبین حال حاضر شما باشند یا کسانی که می توانید از منابع دیگر به دست آورید. درک مخاطبان در تعیین جریان نظرسنجی بسیار حائز اهمیت است.

  • نظرسنجی را توسعه دهید.

عبارت و ساختار دقیق نظرسنجی را در نرم افزار نظرسنجی پیامکی خود یادداشت کنید. حتی می ‌توانید یک مدل از نظرسنجی را ایجاد کنید و آن را روی دستگاه تلفن همراه خود آزمایش کنید و ببینید برای یک کاربر معمولی چگونه به نظر می‌ رسد.

  • پلتفرم خود را انتخاب کنید.

یک پلتفرم نظرسنجی را انتخاب کنید. درمورد نرم افزار یا برنامه کاربردی نظرسنجی متنی که برای توزیع نظرسنجی خود از آن استفاده خواهید کرد، تصمیم گیری کنید. نرم افزار مناسب برای کمپین های کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده ها مفید خواهد بود.

  • نظرسنجی را اجرا کنید.

نظرسنجی را عمومی کنید. آن را تبلیغ کنید و قبل از ارسال آن، گزینه شرکت در نظرسنجی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهید. نظرسنجی متنی خود را اجرا کنید. از نرم افزار نظرسنجی پیامکی انتخابی خود برای توزیع آن بهره ببرید.

  • نتایج را بررسی کنید.

از تجزیه و تحلیل داخلی نرم افزار برای ردیابی تعداد پیام های ارسال شده، پاسخ های دریافتی و نرخ بازدید برای ارزیابی موفقیت نظرسنجی خود بهره ببرید. پس از آن، پاسخ ها را تجزیه و تحلیل کنید. این تجزیه و تحلیل ها به شما در اتخاذ تصمیمات تجاری آگاهانه کمک می کنند.

انواع پلتفرم ارائه دهنده نظرسنجی پیامکی

انواع پلتفرم ارائه دهنده نظرسنجی پیامکی
  • گوگل

گوگل پلتفرمی به نام Google Forms فراهم می کند که در آن می توانید یک فرم رایگان برای سوالات یا نظرسنجی های چند گزینه ای و باز ایجاد کنید.

  • SurveyMonkey

این ابزار نظرسنجی آنلاین یک ارتقای اختیاری به ابزار هایی ارائه می دهد که نتایج را در یک فضای تیمی تجزیه و تحلیل و جمع آوری می کنند. SurveyMonkey از ابزار جمع‌ آوری پیام متنی خود برای ارسال نظرسنجی پیامکی و جمع‌ آوری داده ‌ها استفاده می ‌کند.

  •  Zoho Survey

zoho یک نسخه رایگان محدود به همراه برنامه های پولی دارد که ابزار های اضافی مانند گسترش لیست مخاطبین را در اختیارتان قرار می دهد. Zoho به شما امکان می دهد از بین 25 نوع سوال، یک گزینه را انتخاب کنید.

  • SurveySparrow

این پلتفرم سوالات استاندارد نظرسنجی، گردش کار بصری، گزارش های سفارشی و تجزیه و تحلیل متن را ارائه می دهد.

  • Wufoo

یکی دیگر از ابزار های نظرسنجی رایگان است که می توانید با توجه به نیاز های تجاری خود آن را ارتقا دهید. این ابزار نه تنها به شما در جمع آوری داده های نظرسنجی کمک می کند، بلکه شما را قادر می سازد اطلاعات پرداخت مشتری را نیز جمع آوری کنید. انواع مختلف نظرسنجی را می توان از طریق پیامک انجام داد که نمونه های آن عبارت اند از:

  • نظرسنجی های مبتنی بر وب

با نظرسنجی مبتنی بر وب می توانید پیوند های قابل پیگیری برای فرم های نظرسنجی مانند SurveyMonkey، Google Forms و Typeform ایجاد کنید. با ارسال این لینک ها از طریق پیامک می توانید کاربران را به آسانی به نظرسنجی خود هدایت کنید. این روش برای درخواست پاسخ هایی مانند نظرات گوگل نیز موثر است.

نظرسنجی پیامکی-3
  • نظرسنجی امتیاز خالص تبلیغ کننده (NPS)

نظرسنجی های NPS اندازه گیری قابل اطمینانی از بازخورد مشتریان ایجاد می کنند. شرکت کنندگان رضایت خود را از یک محصول یا توصیه شان به یک شرکت را در مقیاس بین 0 تا 10 ارزیابی می کنند. بر اساس پاسخ های آنان، مشتریان به عنوان مروج (نمرات بالا)، منفعل (نمرات متوسط) و مخالف (نمرات پایین) طبقه بندی می شوند. تجزیه و تحلیل امتیازات به تعیین اینکه آیا برای برآوردن نیاز های مشتری به سرمایه گذاری بیشتری نیاز است یا خیر کمک می کند.

  • نظرسنجی های 4 گزینه ای

این نظرسنجی ها شامل سوالات باز یا چند گزینه ای برای مصرف کنندگان است. برای مثال می توانید از مشتریان بخواهید که در دسترس بودن خود را برای یک رویداد خاص مشخص کنند یا به محصولات مورد علاقه خود رای دهند.

جمع بندی

درک خواسته ها و نیاز های مخاطبان می تواند یک کار چالش برانگیز باشد؛ مگر اینکه ارتباط قوی ای با آن ها برقرار کنید. یکی از ساده ترین روش ها برای رسیدن به این هدف، ارتباط مستقیم با مخاطبان از طریق نظرسنجی های پیامکی است. این نظرسنجی ‌ها روشی آسان و کارآمد برای ارائه بازخورد به مشتریان ارائه می‌ دهند و شما را قادر می‌ سازند تا استراتژی ‌های موفق را تقویت کنید و زمینه‌ هایی را که نیاز به بهبود دارند، ارتقا دهید. در این حالت دیگر نیازی به سازمان دهی گروه های متمرکز یا مبارزه برای برجسته شدن در میان هرج و مرج صندوق های ایمیل ندارید.

نظرات کاربران