بازاریابی بین المللی

بازاریابی بین المللی، جذب مخاطب بیشتر

بازاریابی بین المللی به شناخت مخاطبان بین المللی بالقوه ای می پردازد که برند شما می خواهد آن ها را با خود همراه کند. به کمک بازاریابی بین المللی، سرمایه گذاری های جهانی امکان پذیر می شود. به عبارت دیگر، بازاریابی بین ‌المللی می‌ تواند به کسب ‌و کار شما کمک کند تا وارد صحنه جهانی شوید و فرصت‌ های بیشتری برای دستیابی به مشتریان جدید پیدا کنید. در این مطلب از بیزون همراه ما باشید تا نکات و اطلاعاتی را درباره بازاریابی بین المللی برایتان توضیح دهیم تا بهتر متوجه شوید که چرا این بازاریابی در دنیای امروز مهم است؟

بازاریابی بین المللی چیست؟

بازاریابی بین المللی

بازاریابی بین المللی به بازاریابی محصولات یا خدمات شما، فرا تر از مخاطبان داخلی برند می پردازد. گسترش هر برندی، خارج از کشور، آگاهی از برند را افزایش می دهد و مخاطبان و مشتریان جهانی ای در پی دارد. این اتفاق به طور کلی، سبب  توسعه کسب و کار می شود.

بازاریابی داخلی در کشور خود برند انجام می شود؛ اما بازاریابی بین المللی تمام فعالیت هایی را که خارج از مرز های کشور انجام می شود، در بر می گیرد. همین موضوع پیچیدگی های زیادی را به همراه می آورد. اصلی ترین چالش و پیچیدگی این نوع بازاریابی تلاش برای درک فرهنگ، زبان (در صورت وجود) و آداب و رسومی است که برند شما با آن ها آشنا نیست و باید از طریق آن ها به مخاطبان بین المللی دسترسی پیدا کند.

مشخص کردن هدف و تحقیق در مسیر دستیابی به هدف دو جنبه مهم بازاریابی بین المللی هستند. شما حتما باید درباره هنجار های فرهنگی مخاطبان بین المللی خود تحقیق کنید.

عوامل جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی مخاطبان، به هدایت موقعیت برند شما و همچنین استراتژی های مدیریت ارتباطات و بازاریابی شما کمک می کند. هنگام تدوین استراتژی بازاریابی بین المللی از خود بپرسید که آیا محصول یا خدمات شما با نیاز های مخاطبان مطابقت دارد؟

مثال ساده در این خصوص، عبارت «فروش خاک اره به کارخانه چوب بری» است. کارخانه چوب بری نیازی به خاک اره ندارد!

در مجموع، هنگام فعالیت در حوزه بین المللی دائما از خود بپرسید که مخاطب به چه چیزی نیاز دارد؟ چگونه باید این محصول یا خدمات به آن ها ارائه شود؟

مزایای بازاریابی بین المللی چیست؟

مزایای بازاریابی بین المللی چیست
  • جهانی شدن و رسیدن به مخاطبان جدید

اگر می توانید مشتریانی را در سرتاسر جهان از دسترسی به محصول یا خدماتتان بهره مند کنید، چرا این دسترسی را به یک کشور محدود می کنید؟ بازاریابی بین المللی به شما کمک می کند تا مخاطبانی را در سایر نقاط جهان به دست آورید.

  • محافظت در برابر رکود اقتصادی

حوادث و فجایع اقتصادی غیر منتظره می تواند تمام سرمایه یک شرکت را ویران کند. در چنین شرایطی، درآمد حاصل از فروش به مشتریان خارج از کشور می تواند رکود های احتمالی را برای برند شما جبران کند. در نتیجه، کسب و کار شما می تواند شرایط سخت را پشت سر بگذارد.

  • استفاده موثر از تولید مازاد

بازاریابی بین المللی به تولید کنندگان کمک می کند تا از تولید مازاد استفاده موثری بکنند. تبادلات خارجی محصولات بین کشور های وارد کننده و صادر کننده می ‌تواند پاسخگوی نیاز های خاصی از مخاطبان باشد.

  • فراهم کردن بازار های رقابتی

بازاریابی بین المللی علاوه بر افزایش درآمد، مزیت های رقابتی زیادی را فراهم می کند. با گسترش بازاریابی خارج از کشور، می توانید به مشتریان جدید و دیدی که ممکن است رقبای شما نداشته باشند دست پیدا کنید. اگر بازار داخلی اشباع شده باشد، این مزیت بسیار کمک کننده است.

  • افزایش فرصت های شغلی

بازاریابی جهانی فرصت های شغلی را در یک کشور خارجی افزایش می دهد. بازاریابی بین المللی امکان دسترسی به استعداد های خاصی را فراهم می کند که ممکن است در کشور اصلی یک برند در دسترس نباشد. مدیران بازاریابی با استعداد، بازاریابان، مترجمان و… تعدادی از این استعداد ها هستند.

چرا بازاریابی بین المللی مهم است؟

چرا بازاریابی بین المللی مهم است

بازاریابی بین المللی مهم است؛ زیرا دریچه های گسترش تجارت شما را به روی مخاطبان بین المللی بیشتری باز می کند.

این نوع بازاریابی فرصت‌ های زیادی را برای برند به ارمغان می آورد. قرار گرفتن در معرض دید، افزایش آگاهی از محصول و افزایش فروش از جمله این فرصت هاست. بازاریابی در خارج از کشور امکانات بی‌ شماری را عرضه می کند. یک شرکت در کشور خود به مخاطبان محدودی دسترسی دارد؛ اما یک تجارت جهانی مخاطبان زیادی را از سراسر جهان به همراه دارد.

جمع بندی

گسترش برند و کسب و کار در نقاط دیگری از جهان فرصت های زیادی را برای جذب مخاطبان و مشتریان جدید فراهم می کند. هرچه نام برند شما در جهان گسترش پیدا کند، افراد بیشتری علاقه مند به تهیه محصولات شما و یا استفاده از خدماتتان می شوند. ما در این مطلب سعی کردیم تا به این سوال رایج پاسخ دهیم که چرا بازاریابی بین المللی انقدر رو به گسترس است و چه مزیت هایی را برای برند به همراه دارد؟ امیدواریم که اگر صاحب برندی هستید استراتژی ای برای بازاریابی جهانی در پیش بگیرید.

نظرات کاربران