الگوریتم گوگل سئو

آپدیت و به روزرسانی عمده الگوریتم گوگل مرتبط با سئو چیست

از میان تعداد بیشماری به روزرسانی الگوریتم گوگل سئو که در دهه گذشته ارائه شده است ، مواردی هستند که مسیر سئو و بهینه سازی سایت را برای همیشه تغییر داده اند.

گوگل ادعا می کند که الگوریتم گوگل سئو و جستجوی خود را دفعات زیادی در سال، به روز می کند. در اکثریت مطلق موارد ، به روزرسانی های الگوریتم گوگل بسیار جزئی هستند که اصلا نمی توان تشخیصش داد. اما ، هر چند وقت یک بار، گوگل چنان تغییری اساسی ایجاد می کند که باعث می شود راهکارهای سئو برای همیشه دستخوش تغییر شوند.

در این پست، هشت مورد از مهمترین تغییرات الگوریتم جستجو را شمارش معکوس خواهیم کرد. ما در مورد چرایی معرفی این به روزرسانی ها ، نحوه کارکرد آنها و تغییراتی که باید در استراتژی های سئو خود در پاسخ به این آپدیت الگوریتم گوگل سئو ایجاد کنیم، بررسی خواهیم کرد.

اما قبل از شروع ، برای اینکه ببینیم آیا تا به حال تحت تأثیر به آپدیت و روزرسانی الگوریتم قرار گرفته اید یا خیر. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که Rank Tracker را راه اندازی کنید ، آن را با حساب گوگل آنالیز خود همگام سازی کنید و به قسمت Organic Traffic بروید.

ماوس را روی خطوط فاصله روی نمودار قرار دهید تا ببینید که آیا برخی از به روزرسانی های الگوریتم گوگل با تغییرات ترافیک سایت شما مطابقت دارند یا نه.

الگوریتم گوگل سئو

انواع الگوریتم گوگل سئو

  1. الگوریتم گوگل پاندا

تاریخ: 24 فوریه 2011

ماموریت این الگوریتم گوگل سئو: بررسی محتوای تکراری، سرقت ادبی یا محتوای کم. اسپم تولید شده توسط کاربر ؛ پر کردن متن با کلمات کلیدی

نحوه عملکرد: به روزرسانی الگوریتم پاندا به اصطلاح “نمره کیفیت” را به صفحات وب اختصاص می دهد. سپس از این امتیاز به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می شود. در ابتدا ، تأثیرات پاندا خفیف و کم بود ، اما در ژانویه 2016 برای همیشه در الگوریتم اصلی گوگل گنجانیده شد. از آن زمان به بعد ، بروزرسانی مداوم بیشتر شده است ، بنابراین هم جریمه های الگوریتم گوگل پاندا و هم بازیابی ها سریعتر اتفاق می افتد.

راهکار مقابله: استفاده از تولید محتوای با کیفیت و مناسب. استفاده نکردن از محتوای تکراری و چک کردن مطالب.

اگر می خواهید بررسی کنید که آیا محتوای شما در جای دیگر وب کپی شده است یا نه ، از یک جستجوگر دزدی ادبی مانند Copyscape استفاده کنید.

 

  1. الگوریتم گوگل پنگوئن

تاریخ: 24 آوریل 2012

 

ماموریت این الگوریتم گوگل سئو : بررسی پیوندهای ناخواسته یا بی ربط ؛ پیوندها با متن بیش از حد بهینه شده.

نحوه عملکرد: هدف الگوریتم گوگل پنگوئن پایین آوردن سایت هایی است که بک لینک آنها غیرطبیعی به نظر می رسد. این به روزرسانی به ایجاد پیوند کم تلاش مانند خرید پیوند از مزرعه لینک پایان داد.

راهکار مقابله : برای در امان ماندن از تأثیرات به روز رسانی و آپدیت این الگوریتم گوگل ، لینک های طبیعی ایجاد کنید، در دادن رپورتاژها دقت کنید و سعی کنید محتوای با کفیتی ارائه دهید.

 

  1. مرغ مگس خوار

تاریخ: 22 آگوست 2013

ماموریت این الگوریتم گوگل سئو : چک کردن پر کردن کلمات کلیدی؛ محتوای بی کیفیت

نحوه عملکرد: الگوریتم مرغ مگس خوار به گوگل کمک می کند تا سوالات جستجو را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد. در حالی که کلمات کلیدی همچنان مهم هستند ، الگوریتم مرغ مگس خوار این امکان را برای یک صفحه فراهم می کند تا برای یک پرسش رتبه بندی شود حتی اگر حاوی کلمات دقیق جستجوگر نباشد. این امر با کمک پردازش زبان طبیعی حاصل می شود که متکی به جست و جوی معنایی ، اصطلاحات هم معنی و مترادف باشد.

راهکار مقابله: تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را گسترش دهید و بر مفاهیمی که در پشت کلمات کلیدی هستند تمرکز کنید. جستجوهای مرتبط ، مترادف و اصطلاحات مشترک را با دقت تجزیه و تحلیل کنید.

الگوریتم گوگل سئو

  1. موبایل

تاریخ: 21 آوریل 2015

ماموریت این الگوریتم گوگل سئو : بررسی عدم وجود نسخه موبایل صفحه. قابلیت استفاده ضعیف از تلفن همراه

نحوه عملکرد: این گزینه و به روزرسانی های جستجوی موبایل بعدی (2018 ، 2020) باعث تغییر تمرکز از نسخه دسک تاپ به نسخه موبایل وب سایت شما شده است. امروز ، گوگل همه وب سایت ها را بر اساس سرعت و کاربرپسندی نسخه موبایل آنها رتبه بندی می کند.

راهکار مقابله: مطمئن شوید که سایت شما سازگار با موبایل است و به طور کامل ریسپانسیو است

 

 

  1. برت bert

تاریخ: 22 اکتبر 2019

ماموریت این الگوریتم گوگل سئو :بررسی مطالب ضعیف نوشته شده. عدم تمرکز؛ فقدان زمینه

نحوه عملکرد: این به روزرسانی الگوریتم گوگل از فناوری پردازش زبان طبیعی برای درک بهتر سوالات جستجو ، تفسیر متن ، شناسایی موجودیت ها و روابط بین موجودیت ها استفاده می کند. ما متوجه شدیم که با به روزرسانی الگوریتم گوگل پاندا، پنگوئن و مرغ مگش خوار، نتایج از تمرکز روی کلمات کلیدی فاصله می گیرند و به روزرسانی BERT نقطه اوج این تلاش است – به گوگل امکان می دهد تفاوت های بیشتری را در بین دو سوال و نتایج جستجو درک کند.

نحوه تنظیم کردن: دوباره و دوباره در این مورد هم باید روی نوشتن تولید محتوایی اصولی تاکید کرد و اهمیت این موضوع را یادآور شویم. از اهمیت تولید محتوا غافل نشوید و مخاطب را به عنوان هدف اصلی خود در نظر بگیرید.

 

 

  1. به روز رسانی های اصلی Core Web Vitals

تاریخ: 2017 تا کنون

نحوه عملکرد: از سال 2017 به بعد، گوگل شروع به بروزرسانی های بزرگتری به عنوان به روزرسانی های اصلی گوگل کرده است. از آن زمان به بعد ، شفافیت کمتری ارائه داد درمورد اینکه این به روزرسانی ها چیست و کدام بخش از جستجو برای بهبود است. سئوکاران اغلب تغییرات رتبه بندی پس از به روزرسانی را ردیابی می کنند و سعی می کنند بفهمند که دقیقاً چه عواملی تغییر کرده است ، اما به ندرت مشاهده قطعی وجود دارد. Core Web Vitals که در همین اواخر معرفی شده است، مجموعه ای از معیارهای مربوط به سرعت، پاسخگویی و پایداری ماندن در صفحه است

 

 

 

نظرات کاربران