چطور تبلیغات کنیم

بهترین راه برای تبلیغ یک کسب و کار چیست؟

چطور تبلیغات کنیم؟

وجود گزینه های زیادی برای تبلیغات باعث شده که اکثر صاحبان مشاغل در این مورد گیج شوند و دائم این سوال را از خودشان بپرسند که چطور تبلیغات کنیم.

از راه هایی که برای تبلیغات وجود دارد این است که می توانید در Google و سایر موتورهای جستجوگر اینترنتی، تبلیغات پولی به ازای هر کلیک را خریداری کنید. یا می توانید هزینه تبلیغات بنری را در وب سایت ها پرداخت کنید تا بنرتان در وبسایتها دیده شود. می توانید به یک لیست ایمیل، ایمیل تبلیغاتی خودتان را ارسال کنید یا لیست ایمیلی شرکت دیگری را برای تبلیغات خریداری کنید. شما می توانید تبلیغات خود را در سایت های محبوب و رسانه های اجتماعی از قبیل فیس بوک ، توییتر و لینکدین با پرداخت پول به نمایش بگذارید (یا به صورت رایگان پست کنید و امیدوار باشید که پست های شما توسط مخاطب مورد نظرتان) دیده شود. همچنین در نهایت راه های سنتی تبلیغاتی مانند روزنامه، مجله، رادیو، تلویزیون و شبکه استانی، مجلات، کاتالوگ، هفته نامه ها و حتی تماس تلفنی وجود دارد.

اگر همه این گزینه های در دسترس ما باشد باید از کدام راه استفاده کنیم و چطور تبلیغات کنیم؟

اگر از ده صاحب مشاغل و کسب و کارهای کوچک سؤال کنید که ” چطور تبلیغات کنیم؟”، احتمالاً هرکدام پاسخ متفاوتی به شما می دهند. ممکن است صاحب یک شرکت چاپ و نشر نرم افزار به شما بگوید تبلیغات در یک مجله تجارت راه خیلی خوبی است. فردی که خدمات مراقبت از سالمندان را به عهده دارد ممکن است به شما بگوید که به طور مرتب در بخش های طبقه بندی شده روزنامه های شهر تبلیغ می کند، اما فکر می کند بیشتر مشتری های خود را با استفاده از تبلیغات نفر به نفر دریافت می کند. یک مشاور مدیریتی ممکن است به شما بگوید که تبلیغات هدر دادن پول است و چیزی که تجارتتان را سر پا نگه می دارد فقط بازاریابی محتوا و ارائه کارگاههای آموزشی است.

حق با کدامشان است؟ از چه راهی و چطور تبلیغات کنیم؟ می ارزد که هزینه بپردازیم؟ در صورت تبلیغ، چطور می توانیم بیشترین بازدهی را از تبلیغ خود بدست آوریم؟

 چطور تبلیغات کنیم

چطور تبلیغات کنیم؟

در اینجا 9 قدم برای تعیین نحوه تبلیغ مشاغل و کسب و کارهای کوچک آورده شده است.

  1. مشتری خود را بشناسید

شما نمی توانید در مورد اینکه چطور و چگونه تبلیغ کنید، تصمیم درستی بگیرید مگر وقتی که به مخاطبتان اشراف کاملی داشته باشید. باید کاملا بدانید که مخاطب و مشتری شما چه کسانی هستند.

تصویر و شمایی کلی از محتمل ترین چشم انداز خود ایجاد کنید. اطلاعات استانداردی مثل سن، درآمد، شغل، صنعت، آموزش، جنس و موقعیت جغرافیایی را درج کنید. اما فراتر از این اطلاعات اولیه بروید و معیارهایی مانند اهداف، چالشها و نقاط تمرکز را هم برای خودتان متصور شوید و یادداشت کنید (به عبارتی، مشکلاتی که پیش رو دارید یا باید آنها را حل کنید).

وقتی کسب و کار جدیدی دارید و خیلی اطلاعی از این موارد ندارید، اطلاعات لازم برای این موضوع را حدس نزنید. تحقیقات کافی انجام دهید تا با حقایق سر و کار داشته باشید. به دنبال اطلاعات مفید در مجلات تجارت باشید، با افرادی که فکر می کنید به موضوع علاقه دارند یا از اقوام و آشنایانی که داخل تجارت مرتبطی هستند بپرسید.

 

  1. بدانید مشتری شما چه انتظاری دارد

ایجاد پروفایل مشتری فقط اولین قدم برای برنامه ریزی استراتژی تبلیغاتی موفقیت آمیز است. مرحله بعد تعیین این موضوع است که مشتریان به طور معمول در مورد نوع محصول یا خدمات شما چه چیزی برداشت می کنند و اینکه چه چیزی به آنها برای خرید انگیزه می دهد. بهترین راه برای جمع آوری این نوع اطلاعات ، مصاحبه با مشتریان است. همچنین دانستن چشم اندازها و پرسیدن سؤال از مشتری ها که عموما كجا در جستجوی چیزی است كه شما می فروشید و چه چیزی باعث خرید آنها می شود. در اینجا سؤالاتی وجود دارد که می توانید به پرسشنامه تبدیل کنید و هر جایی که امکان داشت از مخاطبتان بپرسید تا بتوانید شروع به ساختن یک برنامه تبلیغاتی کنید.

 

سوالهای احتمالی از مشتری:

آیا برای خرید این محصول به صورت لحظه ای و یکهو تصمیم گرفتید؟

آیا قبل از خرید این محصول یا خدمات، تحقیق کرده بودید؟

آیا تبلیغات پولی بر تصمیم خرید آنها تأثیر می گذارد؟

از کجا انتظار دارند تبلیغاتی را برای این نوع محصول و خدمات پیدا کنند؟ در یک آگهی روزنامه یا یک مجله ماهیانه؟ در گوگل؟ در تبلیغات در رسانه های اجتماعی؟ در رادیو یا تلویزیون؟

آیا به دوستشان این خرید را پیشنهاد می دهند؟

آیا از همکاران تجاری، پزشکان و متخصصان دیگر به خرید این محصول توصیه می کنند؟

آیا بررسیهای محصول بر تصمیمات آنها تأثیر می گذارد؟

آیا آنها انتظار دارند نوع محصولی را که می فروشید را داخل دیجی کالا یا دیوار پیدا کنند ؟

آیا آنها قبل از خرید به دنبال کوپن های تخفیفی هستند؟

آیا برند تجاری بودن در خریدشان نقشی دارد؟

آیا آنها به دنبال مکانی مناسب برای خرید محصول هستند؟

آیا آنها قبل از خرید نیاز به پرو یا بررسی دقیق محصول احتیاج دارند؟

آیا آنها به دلیل دریافت بروشور تبلیغی خرید می کنند؟

آیا آنها به درخواست های تلفنی پاسخ می دهند؟

آیا آنها از طریق رادیو یا تلویزیون به تبلیغات در مورد محصول گوش می دهند؟

آیا ویژگی های خاصی وجود دارد که آنها هنگام خرید محصول به دنبال آن هستند؟

چه چیز دیگری برای خرید محصول یا خدمات روی آنها تأثیر می گذارد؟

از پاسخ های این سؤالات استفاده کنید تا به شما در تعیین مکان و چگونگی تبلیغات شما کمک کنید

 

  1. اهداف خود را برای تبلیغات خود تنظیم کنید

تبلیغات فرقی با باقی موارد موجود در تجارت ندارد: برای موفقیت ، باید حتما برنامه ریزی داشته باشید.

با تعیین اهداف بازاریابی خاص و لیست راه های دستیابی به آن اهداف، شروع کنید. صرفا “افزایش فروش” را به عنوان هدف خود استفاده نکنید. این مورد افزایش فروش خیلی کلی و مبهم است در عوض اینطور برنامه بریزید که مثلا، “25 سفارش را جذب کنید” ، یا “100 پیش فروش جدید” یا “فروش دو برابر در ماه آینده” را لیست کنید. اهداف واقع گرایانه ای را برای خود انتخاب کنید. اهدافی که بر اساس این دو موضوع تنظیم کردید: میزان پاسخ دهی از رسانه ای که در آن تبلیغ می کنید و بر اساس توانایی خود در تولید کار یا تحویل کالایی که می فروشید

اگر قبلاً هیچ تبلیغی نکرده اید، به رقبای خود نگاه کنید و ببینید چطور تبلیغ می کنند. داخل اینترنت بگردید تا ببینید آیا در صنعت یا تجارت شما انجمن هایی وجود دارد یا خیر. به دنبال مکانی برای بحث در مورد این موضوع باشید که به همه به سوال “چگونه تبلیغ کنم” جواب درستی می دهند.

 

4- برای دستیابی به مشتریان خود رسانه مناسب را برای تبلیغ انتخاب کنید

مکان مناسب برای تبلیغ یک محصول یا خدمات لزوماً مکان مناسبی برای تبلیغ کالای دیگری نیست. به عنوان مثال، اگر محصولی مثل لباس و روسری میفروشید تبلیغ در رسانه های اجتماعی و سایتها چاره ساز خوبی است اما مثلا برای تبلیغ یک تجارت که شامل نظافت است، تبلیغات طبقه بندی شده در یک روزنامه محلی یا خریدار محلی احتمالاً به مشتری هدف می رسد .. به یاد داشته باشید، هزینه های تبلیغات معمولاً با اندازه مخاطب مرتبط است. هرچه تیراژ یا تعداد مخاطبان بیشتر باشد، هزینه بیشتری نیز خواهید پرداخت. اگر تنها 1 درصد از افرادی که تبلیغ شما را می بینند یا می شنوند، احتمالاً مشتریان هدف شما هستند، 99 درصد از پول تبلیغاتی شما هدر می رود. گاهی بهتر است هزینه هنگفتی که برای تبلیغات صرف می کنید را پس انداز کنید تا نتایج بهتری به دست بیاورید.

راهکارها برای اینکه چطور تبلیغات کنیم

اگر قصد خرید تبلیغات در موتورهای جستجو یا رسانه های اجتماعی را دارید، وقتتان را به خواندن دستورالعمل های آنها در مورد هدف گیری مخاطبان اختصاص دهید. به دنبال اطلاعات مربوط به انتخاب سن ، جنس ، مکان و سایر معیارهایی باشید که خریداران معمولی شما دارند. همچنین ممکن است بخواهید نمایش تبلیغات خود را در یک ساعت خاص از روز یا روز هفته محدود کنید.

اگر در حال تهیه تبلیغات بنر یا محتوای حمایت مالی در وب سایت شخصی هستید ، یا تبلیغی را در ایمیلی که برای مشترکین خود ارسال می کنید قرار داده اید ، از یک کیت رسانه ای بخواهید ، یا اگر نسخه دیگری در اختیار ندارید ، در مورد آمار جمعیت مخاطبان سوال کنید. . سعی کنید تعیین کنید درصد درصد مخاطبان آنها برای محصولات و خدمات شما مطابقت مطلوبی دارد.

اگر قصد خرید تبلیغات در رسانه های چاپی را دارید، از مشخصات رسانه آنها بخواهید و اگر بیشتر مشتریان شما اهل منطقه شما هستند، از گزینه های هدف گذاری محلی استفاده کنید. در صورتی که برای غرب تهران خدماتی را مد نظر دارید تبلیغتان را در سمنان اجرا نکنید. محاسبه کنید که درصد درصد مخاطبان رسانه با مشخصات مشتری معمولی شما مطابقت دارند. هزینه تبلیغات خود را داخل رسانه هایی صرف کنید که می توانند بالاترین میانگین مشتریان احتمالی را با کمترین قیمت به سمت شما روانه کنند.

خلاصه کلام اینکه احیاط کنید. هنگام تخمین نتایج، از آمارهای واقعی استفاده کنید تا پاسخ خود را به تبلیغ و فروش واقعی خود نزدیک کنید و هزینه ها و میزان مخاطبها را تخمین بزنید.

 

5- جایی که رقبای شما تبلیغ می کنند تبلیغ کنید

اگر رقبای قَدَر شما ماه ها در رسانه خاصی تبلیغات می کنند، احتمالا این تبلیغات برایشان جواب می دهد. اگر آگهی خودتان را در همین رسانه قرار دهید ریسک کمتری کردید و لازم به آزمایش و خطای بیشتری ندارید. همچنین مزایا و ویژگی های محصول شما را در جایی قرار می دهد که چشم انداز رقبای شما هم همین مخاطب را در نظر گرفته و مخاطب از قبل تصمصم به خرید دارد، فقط انتخاب می کند.

 

  1. در مورد هدف تبلیغ خود تصمیم بگیرید

هدف از هر تبلیغی فروش است. اما موارد مختلفی وجود دارد که می توانید در یک آگهی “بفروشید”. ممکن است از یک آگهی برای دریافت سفارشات ، دریافت راهنمای خرید و فروش ، ارائه اطلاعات ، بازدید افراد از فروشگاه شما یا فقط دریافت نام استفاده شود. برای به دست آوردن بیشترین مسافت پیموده شده از تبلیغات خود ، قبل از نوشتن و قرار دادن آنها اطمینان حاصل کنید که هدف شما چیست.

 

  1. با توجه به علایق آینده نگارش کنید، نه خودتان

تمام عباراتی مانند “ما مفتخریم که اعلام کنیم” را از مطالب خود حذف کنید. بیشتر مشتریان شما به چیزی که شما به آن افتخار می کنید اهمیتی نمی دهند. مشتری می خواهد بداند كه چگونه می توانید باعث شوید خودشان احساس غرور کنند یا چگونه می توانید به آنها كمك كنید تا مشكلی را حل كنند یا یك نیاز را برآورده كنند.

 

  1. با اهداف کوچک برای تبلیغ شروع کوچک کنید

کل بودجه تبلیغاتی خود را در یک کمپین تبلیغاتی بزرگ هدر ندهید. با کمپین های بودجه ای محدود شروع کنید و تبلیغات خود را آزمایش کنید تا ببینید کدام تبلیغات برای شما مناسب است و جواب می دهد. تبلیغاتی که در ایستگاه رادیویی محلی نتیجه نمی دهند ممکن است به صورت آنلاین خوب پیش برود. به همین منوال، شاید لازم باشد کلمه ای را تغییر دهید، عنوانتان را عوض کنید یا به هرحال تجربه ای که باعث ارتقای کیفیت تبلیغات شما می شود. شاید احتیاج داشته باشید چند باری آزمایش و خطا انجام دهید و نتیجه را رصد کنید.

 

  1. تست و اندازه گیری تبلیغ

تبلیغات کاری یکبار مصرف نیست. صرفا یک آگهی تبلیغاتی یا یک روش تبلیغاتی بلیط موفقیت شما نیست. برای اینکه کار تبلیغاتی برای تجارت کوچک شما جواب دهد، باید تبلیغات خود را آزمایش کرده و نتایج را اندازه بگیرید. عنوان جذابی را برای تبلیغات به مشتری ارائه دهید و اصلا شاید لازم باشد کد تخفیف بفرستید. خلاصه هر چیزی که فکر می کنید برای مخاطبتان جذاب است را انجام دهید و نتایج را یادداشت کنید تا اساس کار را بفهمید.

 

اگر با مطالعه این مطلب به همه جوانب سوالتان در مورد ” چطور تبلیغات کنیم” نرسیدید، با تیم بیزون در تماس باشید. کمپین تبلیغاتی مناسب با موضوع شما را در اختیارتان می گذاریم.

 

نظرات کاربران

آگهی سازه
23.فروردین.1400

با سلام
خیلی ممنون بابت مطلب جالبتون …