کسب و کار جدید

راهنمای گام به گام شروع یک کسب و کار جدید

چطور کسب و کار جدیدی راه بیاندازیم

این روزها همه در پی پیدا کردن راهی برای راه‌اندازی شغل و کسب و کار شخصی هستند. معمولا برای شروع مسیر نیاز داریم اطلاعاتی  داشته باشیم  تا راه برایمان هموار شود  یا حتی بدانیم آماده‌ی شروع یک تجارت جدید هستیم یا خیر. اولین چیزی که در راه‌اندازی یک کسب و کار جدید اهمیت دارد این است که بدانیم شرایط متغییر خواهد بود و باید آماده‌ی اتفاقات احتمالی باشیم.

انجام تحقیقات مجازی و میدانی، آشنایی با بازار کار و مشتریان احتمالی و داشتن یک بیزینس پلن خوب می‌تواند کمک بسیاری به ما بکند. اگر در سابقه‌ی کارآفرینان موفق دقیق شوید همه‌ی آنها به شما خواهند گفت که رمز شروع یک کسب و کار موفق تلاش بسیار است. همه‌ی ما می‌دانیم برای شروع یک فعالیت باید تلاش زیادی کرد اما با داشتن یک برنامه ریزی دقیق و آگاهی از جزئیات می‌توانیم از اتلاف انرژی، وقت و سرمایه جلوگیری کنیم.

کسب و کار جدید

کارهایی مثل انتخاب یک اسم یا مکان خوب از گام‌های اولیه و مشخص شروع یک کسب و کار جدید است اما داشتن یک برنامه‌ی دقیق و استراتژی کاری به شما کمک می‌کند که ایده‌ی خود را تبدیل به یک کسب و کار موفق کنید. ما در این مقاله سعی داریم نکاتی که ممکن است از دید شما در آغاز راه دور مانده باشد را یادآوری کنیم:

  1. ایده ی خود را اصلاح کنید

ایده ی اولیه ممکن است در ابتدا بسیار وسوسه انگیز باشد اما بهتر است شروع به تحقیق در مورد کسب و کاری که می خواهید وارد آن شوید کنید. آشنایی با افرادی که در این بازار تجربه دارند می تواند به شما کمک کند تا راه بهتری برای پیدا کردن مشتری شناسایی کنید و یا حتی روش بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشید. شما باید بدانید چه مزایایی در نسبت با سایر همکاران و رقبا می توانید ارائه دهید که مشتری به دلیل قیمت پایین تر، کیفیت بیشتر و یا حتی سرعت بیشتر از شما خرید کند. در این راه باید بازار هدف را بشناسید.

بهترین سوالی که می توانید از خود بپرسید این است که ” چرا قصد دارید این کار را شروع کنید” و بهتر از جوابی بیشتر از کسب درآمد و برطرف کردن نیازهای شخصی داشته باشید. یک کسب و کار خوب می داند که چرا کالا و خدمات متفاوتی را عرضه می کند و یا چطور می خواهد به سبک زندگی مشتری کیفیت ببخشد.

  1.  بیزینس پلن بنویسید

یک بیزینس پلن دقیق یا اصطلاحا بیزنس پلن خوب می تواند شما را به سمت عملی کردن ایده ی اولیه راهنمایی کند: هدف شما از راه‌اندازی یک کسب و کار جدید چیست؟ اهداف نهایی شما چیست؟ هزینه های راه‌اندازی کسب و کار خود را چگونه تأمین می کنید؟ مشتریان شما چه کسانی خواهند بود؟ از چه راه‌هایی می‌توانید خود را به مشتری معرفی کنید؟

انجام تحقیقات دقیق در حوزه ی کاری مورد نظر به شما کمک می کند که از تجربیات رقبا استفاده کرده و متفاوت از آنها ظاهر شوید و این امر در نهایت به جذب مشتری بیشتر منجر خواهد شد.

یک بیزینس پلن دقیق و کامل شامل استراتژی خروج نیز خواهد بود، شما نیاز دارید که همیشه احتمالات پیش رو را در نظر بگیرید و یک نقشه و راه فرار برای شرایط سخت و پیش بینی نشده داشته باشید.

  1. مراقب سرمایه ی اولیه باشید

شروع هر کسب و کار جدیدی هزینه های اصلی و فرعی بسیار خواهد داشت و برای شما بهتر است که بدانید این هزینه ها چه مقدار خواهند بود و از چه منبعی تامین می شوند. احتمالا اگر قصد دارید شغل فعلی خود را برای راه اندازی یک شغل جدید کنار بگذارید بهتر است هزینه های جاری و روزمره را هم در محاسبات سرمایه ی اولیه در نظر بگیرید. بسیاری از مشاغل نو پا معمولا به دلیل بی توجهی به ارقام درآمد و سود به سرعت سرمایه ی اولیه خود را از دست می دهند و شکست میخورند. یکی از بهترین راه ها برای محاسبه سود و درآمد فرمول زیر است:

هزینه های ثابت / (قیمت متوسط ​​- هزینه متغیر) = نقطه‌ سر به سر

این فرمول به شما درمحاسبه‌ی سودآوری، قیمت گذاری کالا و خدمات و تجزیه و تحلیل هزینه‌ها و درآمد کمک می‌کند. هزینه های خود را به طور دقیق رصد کنید و از خرید تجهیزات و تزئینات بی مورد و فانتزی پرهیز کنید.

  1. ساختار قانونی کسب و کار خود را تعیین کنید

قبل از ثبت شرکت به طور رسمی باید ساختار قانونی شرکت را که حقیقی/شخصی یا حقوقی/متشکل از هیئت مدیره است را مشخص کنید. تعیین کردن ساختار قانونی شرکت بیشتر از آنچه که فکر کنید اهمیت دارد و بر همه چیز تاثیر خواهد گذاشت، از چگونگی چرداخت مالیات و هزینه ها تا اعتبار شخص شما در جامعه و محیط کار. بهتر است برای طی کردن مراحل قانونی با یک مشاور تجاری یا مشاور حقوقی مشورت نمایید تا در صرف وقت و هزینه صرفجویی شود.

  1. به عنوان یک شرکت رسمی ثبت فعالیت کنید

برای تبدیل شدن به یک تجارت رسمی نیاز است که رسما و قانونی شروع به کار کنید. انجام فرآیند ثبت شرکت به شما کمک می کند که مجوزهای قانونی مربوط به اصناف یا بهداشت را راحت تر بگیرید.

  1. کسب و کار خود را بیمه کنید

شروع هر کاری ممکن است با حوادث و اتفاقات پیش بینی نشده ای همراه باشد. بیمه کردن کسب و کار به شما این اطمینان را می دهد که می توانید از خود، کارمندان و حتی مشتریان تان حفاظت کنید.

  1. تیم خود را بسازید

اگر قرار است اشخاص دیگری در پیشبرد کسب و کار جدید شما نقش داشته باشند بهتر است با دقت نظر آنها را انتخاب کنید چون یکی از مهمترین وظایف یک مدیر این است که بتواند یک تیم خوب و همراه را در کنار هم جمع کند.

  1. فروشندگان خود را انتخاب کنید

ممکن است در شروع کسب و کار جدید، تمام وقت شما و تیم تان صرف تولید یا ارئه ی خدمات شود در نتیجه نیاز است شما فرآیند فروش و بازاریابی را برون سپاری کنید، پیدا کردن اشخاص مطمئن و توانا در این مورد می تواند کسب و کار شما را شکوفا کند.

  1. برند شوید و تبلیغ کنید

داشتن یک اسم یا برند خوب و تبدیل آن به یک لوگوی چشم گیر از مهمترین کارهایی است که شما باید برای یک کسب و کار جدید انجام دهید. حضور برند شما در تبلیغات تصوری یا ارائه ی تخفیف و کوپن در آغاز کار می تواند شروع خوبی برای یک کسب و کار تازه باشد.

  1. کسب و کار خود را رشد دهید

راه اندازی و پیدا کردن مشتری اولیه تنها شروع کسب و کار جدید است شما باید همواره در حال رشد و پیشرفت باشید. همکاری با افراد با سابقه تر در حوزه ی کاری شما، تخصیص میزانی از محصولات یا سود به یک خیریه، داشتن صفحات مجازی و سایت برای تعامل با مشتری و راه اندازی کمپین های مختلف باعث می شود نام شما مدام تکرار شود و فراموش نشوید. اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی راه بیاندازید بازاریابی فروشگاه اینترنتی هم به شما کمک خواهد کرد.

در پایان باید گفت رمز یک کسب و کار موفق داشتن انعطاف در برابر اتفاقات احتمالی و پیش بینی شرایط آینده است.

 

نظرات کاربران