افزونه ریدایرکت وردپرس چیست؟

افزونه ریدایرکت وردپرس چیست؟

زمانی که شما وارد یک وب سایتی شده اید و در لا به لای محتوای آن وب سایت، لینکی می بینید و هنگامی که روی آن لینک کلیک می کنید و متوجه می شوید که لینک خراب است، به دلیل اتلاف وقتی که لینک خراب برای شما ایجاد کرده است، تجربه ای نا امید کننده از ورود به آن سایت، به شما دست می دهد. بهترین راه برای پیدا کردن لینک ها و پیوندهای خراب و رفع مشکل آن ها، استفاده از افزونه ریدایرکت وردپرس است. از آن جا که تنها الویت گوگل در رتبه بندی سایت ها و تعیین قوانین سئو، رابط کاربری خوب و تجربه کاربر است و چون لینک خراب باعث اتلاف وقت کاربر و به وجود آمدن حس نا امیدی در او می شود، وب سایت هایی که در لا به لای محتواهایشان، پیوند و لینک خراب قرار داده اند، رتبه سایتشان در صفحه نتایج جستجو گوگل پایین می آید. در نتیجه اگر صاحب سایتی هستید، حتما باید به این موضوع دقت کنید که از لینک خراب در سایت خود استفاده نکنید.

درست است که شما باید به طور روزانه و منظم، وب سایت خود را برای پیدا کردن پیوندها و لینک های خراب بررسی کنید اما این مسئله زمانی که سایت شما به یک پلتفرم جدید مانند وردپرس نقل مکان می کند، اهمیتش دو چندان می شود. بدیهی است که اگر بخواهید به صورت دستی و با استفاده از نیروی انسانی به دنبال پیوندها و لینک های خراب بگردید و این که تک تک آن ها را اصلاح کنید، کار بسیار مشکل و خسته کننده ای است حتی ممکن است به دلیل بروز اشتباه ها و خطاهای انسانی، بسیاری از لینک ها و پیوندهای خراب را پیدا نکنید. پلتفرم وردپرس برای راحتی کار صاحبان وب سایت ها و برای آن که بتوانند با دردسر کمتری لینک ها و پیوندهای خراب را پیدا کرده و مشکلشان را برطرف کنند، افزونه هایی ترتیب دیده است.

افزونه ریدایرکت وردپرس این اطمینان را به شما می دهد که پیوندها و لینک های خراب به صفحه دیگری که محتوای آن ارتباط نزدیکی به محتوای سایتتان دارد، انتقال پیدا کند و کاربران هنگامی که بر روی پیوندها و لینک های خراب کلیک کردند، به آن صفحه دیگر هدایت شوند. استفاده از افزونه ریدایرکت وردپرس برای آن که کاربر هنگام کلیک بر روی لینک های خراب به لینک های سالم هدایت شود، علاوه بر آن که به حفظ اعتبار سایت شما کمک می کند، بلکه از سقوط رتبه سایت شما در صفحه نتایج جستجو گوگل نیز جلوگیری می کند.

نحوه تغییر مسیر در وردپرس

نحوه تغییر مسیر در وردپرس

یکی از روش های تغییر مسیر یا همان ریدایرکت در وردپرس، ریدایرکت 301 است. زمانی که شما از ریدایرکت 301 استفاده می کنید، در واقع مرورگر متوجه می شود که صفحه ای که برای آن از ریدایرکت 301 استفاده کرده اید، دیگر قابل دسترسی نیست و به طور دائم به آدرس دیگری منتقل شده است.

اگر به فایل های سرور خود دسترسی دارید و سرور شما با نرم افزار Apache اجرا می شود برای تنظیم مجدد تغییر مسیرها، باید کد تغییر مسیر را به فایل دسترسی یا  htaccess اضافه کنید. البته حتما قبل از این کار، یک فایل پشتیبان از این فایل تهیه کنید چون یک اشتباه در این فایل می تواند کل سایت شما را خراب کند. برای آن که بتوانید از این فایل، یک بک آپ بگیرید، به File Manager خود بروید و سپس فایل htaccess. را انتخاب کنید. در این قسمت روی این فایل راست کلیک کرده و نام آن را به htaccess_old تغییر دهید. این فایل با نام جدید، در واقع فایل پشتیبان شماست. سپس می توانید برای تغییر مسیر در وردپرس، به فایل htaccess.، کد تغییر مسیر را اضافه کنید.

بهترین افزونه ریدایرکت وردپرس

بهترین افزونه ریدایرکت وردپرس

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، شما خود می توانید به صورت دستی و با استفاده از نیروی انسانی، لینک ها و پیوندهای خراب را در وب سایت خود پیدا کرده و تک تک آن ها را اصلاح کنید اما بدیهی است که چنین کاری بسیار سخت و دشوار و خسته کننده است و هیچ تضمینی وجود ندارد که شما بتوانید همه پیوندهای خراب را پیدا کنید. از این رو بهترین کار ممکن برای پیدا کردن و رفع پیوندها و لینک های خراب، استفاده از افزونه ریدایرکت وردپرس است. در زیر به بررسی بهترین افزونه ها برای تغییر مسیر در وردپرس می پردازیم.

  • افزونه Redirection

افزونه Redirection یک افزونه ریدایرکت وردپرس بسیار قوی است که به شما در پیگیری خطاهای ۴۰۴ شما کمک می کند با استفاده از این افزونه ریدایرکت وردپرس شما می توانید ریدایرکت های 301 را در سایت خود مدیریت کنید. برای استفاده از افزونه Redirection، نیازی نیست که از دانش بالایی در زمینه Apache یا Nginx برخوردار باشید. شما می توانید تنظیماتی برای افزونه تعیین کنید که زمانی که پرما لینک صفحه ای از سایتتان دچار مشکلی شد، تغییر مسیر و ریدایرکت به صورت خودکار انجام شود.

  • افزونه 301 Redirects

همانند افزونه Redirection، افزونه 301 Redirects یک افزونه ریدایرکت وردپرس رایگان و بسیار با کیفیت است. شما با استفاده از این افزونه می توانید بر روی لینک ها و پیوندهای خراب در وب سایتتان، ریدایرکت 301 و ریدایرکت 302 و 307 را اجرا کنید. همچنین این برنامه یک بررسی کلی از خطاهای 404 در وب سایتتان انجام می دهد تا دیگر مجبور نشوید که هر دفعه لینک ها و پیوندهای سایتتان را بررسی کنید که آیا خراب است یا خیر.

  • افزونه Safe Redirect Manager

افزونه Safe Redirect Manager یک افزونه ریدایرکت وردپرس رایگان است که در فهرست افزونه های وردپرس، از رتبه بالایی برخوردار است. با استفاده از این افزونه می توانید به راحتی هر صفحه و هر پستی که لینکش خراب شده است را با استفاده از ریدایرکت 301 و 302، به صفحه جدیدی منتقل کنید.

نظرات کاربران