آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس

آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس

خیلی از اوقات ممکن است که پس از راه اندازی وب سایت خود، سرور وب سایتتان هک شود یا دچار نقص سخت افزاری شوید یا به هر دلیل دیگری اطلاعات و داده های مهمی را از دست دهید. این اتفاق ممکن است ضربه و لطمه زیادی به مدیر وب سایت و امنیت وب سایت وارد کند. در این شرایط اگر شما از سایت وردپرس خود بکاپ گرفته باشید، با این مشکلات رو به رو نخواهید شد. در نتیجه، بسیار مهم است که با آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس آشنا شوید و همیشه از سایت وردپرس خود بکاپ تهیه کنید. ما در این مقاله سعی می کنیم که به آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس بپردازیم تا احتمال از دست رفتن اطلاعات و داده های مهم را کاهش دهیم.

امروزه اکثر ارائه دهندگان سرور های هاست، خود به تنهایی بکاپ گیری و پشتیبان گیری را به صورت استاندارد و پیش فرض ارائه می دهند. البته ممکن است که بعضی از ارائه دهندگان سرور های هاست، پشتیبان گیری و بکاپ گیری را به صورت استاندارد و پیش فرض ارائه ندهند، اما مطمئن باشید همین ارائه دهندگان نیز پشتیبان گیری و بکاپ گیری را به صورت یک افزودنی قابل خرید به بسته و پکیج هاست شما ارائه می دهند. حال ممکن است پیش خود فکر کنید که اگر ارائه دهنده سرور های هاست ما، به صورت پیش فرض و یا به صورت افزودنی قابل خرید، قابلیت پشتیبان گیری و بکاپ گیری را ارائه می دهند، چرا نیاز است که به دنبال آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس باشیم و چرا باید خودمان از سایت وردپرس خود بکاپ گیری و پشتیبان گیری نماییم.

آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس

درست است که ارائه دهنده سرور هاست، بسته ها و پکیج های پشتیبان گیری و بکاپ گیری ارائه می دهد اما باز هم بهتر است که خودتان نیز از سایت وردپرس خود، اقدام پشتیبان گیری نمایید. زیرا با تجربه ای که ما در این زمینه به دست آورده ایم، این مسئله را متوجه شده ایم که همیشه ارزش دارد خودتان نیز به پشتیبان گیری از وب سایت وردپرس خود بپردازید. در نتیجه بهتر است که این مقاله را که در آن به بکاپ گرفتن از سایت وردپرس می پردازیم را به خوبی مطالعه کنید.

بکاپ گیری برنامه ریزی شده وردپرس به وسیله ارائه دهنده هاست

بکاپ گیری برنامه ریزی شده وردپرس به وسیله ارائه دهنده هاست

قبل از آن که به آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس بپردازیم، بهتر است شما را با بکاپ گیری و پشتیبان گیری برنامه ریزی شده به وسیله ارائه دهنده های سرورهای هاست، آشنا کنیم. در این بخش به روشی که ارائه دهنده سرور هاست SiteGround از وب سایت وردپرس بکاپ گیری و پشتیبان گیری می کند، می پردازیم.

ابتدا وارد قسمت Security می شویم و سپس در این قسمت، وارد بخش Backups می شویم. در قسمت داشبورد SiteGround، می توانید تمام پشتیبان گیری هایی را که به طور پیش فرض و خودکار انجام شده است، مشاهده کنید. شما اگر بخواهید به صورت دستی از وب سایت وردپرس خود پشتیبان گیری انجام دهید، می توانید پشتیبان دستی را از بالای صفحه فعال کنید.

سپس می توانید برای هر یک از نسخه های پشتیبان که به وسیله ارائه دهنده سرور هاست شما انجام شده است، گزینه ای برای بازیابی انتخاب کنید. در زیر لیستی از گزینه هایی را که برای بازیابی نسخه های پشتیبانی، وجود دارد برای شما تهیه کرده ایم:

  • تمامی فایل ها و پایگاه های داده
  • فایل ها
  • پایگاه های داده
  • پست الکترونیک

هنگامی که ارائه دهنده سرور هاست خود را انتخاب می کنید، حتما به پشتیبان گیری خودکاری که ارائه دهنده سرور هاست در اختیار شما قرار می دهد و تنظیماتی که دارد، دقت کنید. به دنبال ارائه دهنده سرور هاستی بگردید که پشتیبان گیری خودکار بهتری در اختیار شما قرار می دهد.

آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس با استفاده از یک افزونه

آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس با استفاده از یک افزونه

شما می توانید برای تهیه یک نسخه پشتیبان از وب سایت وردپرس خود، از یک افزونه استفاده کنید. افزونه های زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند که یک نسخه پشتیبان و بکاپ از وب سایت وردپرس خود تهیه کنید. اگر بخواهیم بین افزونه هایی که با استفاده از آن ها می توانید از وب سایت وردپرس خود پشتیبان گیری انجام دهید، یکی را به شما معرفی کنیم، بهتر است که به افزونه Updraft Plus بپردازیم.

افزونه Updraft Plus یکی از محبوب ترین افزونه های پشتیبان گیری از وب سایت وردپرس است که بیش از میلیون ها کاربر از آن برای تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت وردپرس خود استفاده می کنند. برای آن که افزونه Updraft Plus را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید، باید ابتدا وارد قسمت Plugins شوید و سپس بر روی گزینه Add New کلیک کنید. در این قسمت می توانید بین افزونه های مختلف وردپرس که به شما نمایش داده می شود، افزونه Updraft Plus را جستجو کنید و سپس این افزونه را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید و آن را فعال نمایید. از مزیت های این افزونه این است که نصب آن رایگان است و برای استفاده از آن و تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت وردپرس خود، نیاز نیست هزینه ای را بپردازید.

افزونه Updraft Plus

هر زمان که یک نسخه پشتیبان از وب سایت وردپرس خود تهیه می کنید، یک کپی از فایل ها و پایگاه های داده وب سایت شما ساخته می شود و در محلی که مورد نظر شما است، ذخیره می شود.

آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس به صورت دستی

برای آن که بتوانید از وب سایت وردپرس خود به صورت دستی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، باید دو کار زیر را انجام دهید.

  • پشتیبان گیری از پایگاه داده
  • پشتیبان گیری از فایل ها

برای آن که بتوانید از فایل های وب سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، باید به سرور وب سایت خود دسترسی داشته باشید. البته راه دیگری نیز وجود دارد. شما می توانید از طریق داشبورد سرور هاست خود یا از طریق FTP نیز از فایل های وب سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نظرات کاربران