آموزش فروش و بازاریابی حرفه ای

10 نکته آموزش فروش و بازاریابی حرفه ای

برای جلو افتادن از رقبا در بازی فروش بسیار مهم است که به طور مداوم مهارت های خود را به روز کنید و بهبود دهید. این موضوع نه تنها اطلاعات شما را مرتبط با حوزه کاری تان بهبود می دهد، بلکه می تواند منجر به افزایش فروش شما نیز بشود. بر اساس مطالعه ای که توسط گروه راین، یک سازمان آموزش فروش پیشرو، انجام شده است، مشتریانی که آموزش فروش و بازاریابی حرفه ای را گذرانده اند، 15.2 درصد معاملات بیشتری داشته اند و شاهد بهبود 12.2 درصدی در حاشیه سود بوده اند. با توجه به این موضوع ضروری است که فروشندگان پیشرفت حرفه ای خود را در اولویت قرار دهند و بر تقویت مهارت هایی مانند برقراری ارتباط و مذاکره تمرکز کنند.

1. ارتباط سازی موثر

فروشندگان باید مهارت اساسی ارتباط سازی موثر در رسانه های مختلف را داشته باشند. این مهارت شامل ایجاد ایمیل‌ های فروش قانع‌ کننده، صحبت های تاثیر گذار و مکالمه با خریدارانی است که سبک ‌های ارتباطی متفاوتی دارند. متخصصان فروش برای برتری در نقش خود باید به طور مداوم توانایی های ارتباطی نوشتاری و کلامی خود را اصلاح کنند.

2. تخصص در زمینه محصولات

درک ارزش و ویژگی های کلیدی محصول شما هنگام ترغیب مشتریان احتمالی برای خرید بسیار مهم است. بدون این دانش، انتقال موثر این عناصر به خریداران بالقوه غیر ممکن می شود. علاوه بر این، فروش محصول نامناسب به مشتری اشتباهی است که اگر می خواهید مشتریان راضی و وفادار خود را حفظ کنید، باید از آن اجتناب کنید.

فروشندگان برای دستیابی به اهداف فروش خود و پاسخگویی به مخاطبان مناسب باید درک جامعی از محصولاتی که می فروشند داشته باشند؛ به عنوان مثال موفق ترین فروشندگان HubSpot اغلب سابقه ای در زمینه پشتیبانی مشتری دارند. دانش عمیق آن ها در مورد محصولات، آن ها را قادر می سازد تا به مشتریان بالقوه توصیه های دقیق کنند. این تخصص نه تنها خریداران را مشتاق به تعامل با آن ها می کند، بلکه احتمال بحث و در نهایت خرید محصولات را افزایش می دهد. برای همین است که آموزش فروش و بازاریابی حرفه ای بسیار مهم است و به تمامی فروشندگان توصیه می شود.

آموزش فروش و بازاریابی حرفه ای

3. خدمات مشتری

فروشندگان با عملکرد برتر توانایی تعامل موثر و ایجاد ارتباط با مشتریان خود را دارند. برای فروشندگان، این موضوع مستلزم صرف زمان برای درک نیاز های مشتریان است.

4. حل مسئله

به عنوان یک فروشنده حرفه ای، هدف اصلی شما نباید صرفا حول بسته شدن معاملات باشد، بلکه حل و فصل مسائل مشتری باید به هدف اصلی تان تبدیل شود. فروشندگان باید در حل مشکلات، بهترین راه حل ها را بیان کنند. آن ها نه تنها باید توانایی رسیدگی به چالش های فوری مانند غلبه بر مخالفت ها را داشته باشند، بلکه باید آینده نگری برای پیش بینی موانع آینده و ابداع راه حل های پیشگیرانه را نیز در نظر بگیرند.

 فروش و بازاریابی حرفه ای

5. هوش تجاری

سطح هوش تجاری شما در حال حاضر چقدر است؟ در صورت کمبود، وحشت نکنید. بسیار مهم است که برنامه ای برای تقویت آن ایجاد کنید. هنگامی که فروشندگان دانش و تخصصی دارند که دیدگاه استراتژیک و درک صنعت آن ها را نشان می دهد، به نیرویی غیر قابل توقف تبدیل می شوند. نمایندگان فروش با درک زیرکی و هوش تجاری می توانند تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنند که به نفع سازمان آن ها در زمان حال و آینده باشد.

6. تخریب فروش

هدایت مشتریان بالقوه از طریق نمایش محصول، جزء حیاتی فرآیند فروش است و باید با دقت اجرا شود. هدف، ارائه یک نمایش واضح و آسان برای مشتریان است که آن ها را با محصول آشنا می کند و زمینه را برای مراحل بعدی معامله فراهم می کند.

7. مذاکره موثر

آیا اگر مشتری بدون هیچ مذاکره ای با شرایط پرداخت شما موافقت کند، ایده آل نیست؟ متاسفانه، همیشه اینطور نیست. حتی پس از قول دادن های حساب شده و بررسی چشم انداز ها، مذاکرات اغلب قبل از بستن یک معامله، ضروری اند. فروشندگان باید مهارت های مذاکره قوی ای داشته باشند. وقتی نمایندگان بتوانند با خریداران و تصمیم گیرندگان در مورد شرایط سودمند دو جانبه مذاکره کنند، به احتمال زیاد به نتایج بهتری دست خواهند یافت.

8. اهمیت اکتشاف

آیا می دانستید که اگر ابتدا با خریداران تماس بگیرید، 82 درصد از خریداران درخواست ملاقات را می پذیرند؟ این یکی از نکات مهم در آموزش فروش و بازاریابی حرفه ای است؛ به همین دلیل است که اکتشاف حیاتی و موثر است. اگرچه ممکن است فرآیندی زمان ‌بر باشد، اما اگر بر سرنخ‌ های فروش واجد شرایطی تمرکز کنید که مناسب محصول شما هستند، زمان شما بیهوده نخواهد گذشت. جست و جوی موفق مستلزم تحقیق، ارتباط روشن و تشخیص مشتری است که همه این ها را می توان کم کم بهبود بخشید.

 بازاریابی حرفه ای

9. تلاش های مشترک

در حالی که ممکن است برای نمایندگان فروش وسوسه انگیز باشد که صرفا روی اعداد شخصی خود تمرکز کنند، فروش یک تلاش تیمی است و همکاری برای یک فرآیند فروش یکپارچه ضروری است.

10. فروش اجتماعی

اگر فکر می کنید که رسانه های اجتماعی فقط توسط بخش بازاریابی قابل استفاده است، در دیدگاه خود تجدید نظر کنید. فروش اجتماعی که شامل تحقیق و ارتباط با خریداران از طریق پلتفرم ‌های رسانه ‌های اجتماعی است، یک مهارت حیاتی برای نمایندگان فروش است. با این حال، تأکید بر این نکته مهم است که فروش اجتماعی تنها زمانی می تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد که به درستی اجرا شود. این بدان معنا است که نمایندگان فروش باید از بمباران صندوق ورودی کاربران با پیام ‌های ناخواسته و پر کردن جدول زمانی آن ها با پست‌ های تبلیغاتی خودداری کنند. در عوض، آن ‌ها باید با بهینه ‌سازی پروفایل ‌های رسانه‌ های اجتماعی حرفه ‌ای خود برای جذب مشتریان و اتخاذ رویکردی متفکرانه هنگام دستیابی به پلتفرم‌ های مناسب و در زمان‌ های مناسب، شروع کنند.

جمع بندی

با تقویت مداوم مهارت های فروش خود، عملکرد خود را در موقعیت فعلی خود افزایش می دهید و حرفه فروش خود را به جلو سوق می دهید. آموزش فروش و بازاریابی حرفه ای بسیار ضرور است. همچنین حفظ ذهنیت یادگیری، نه تنها در مواجهه با موانع جدید و ایجاد روابط با انواع جدیدی از مشتریان، بلکه همچنین هنگام تلاش برای فروش بیشتر مشتریان فعلی، بسیار مهم است. از مهارت های ذکر شده برای ایجاد یک رویکرد فروش منحصر به فرد که شما را در تیم خود متمایز می کند، استفاده کنید و لذت برید.

نظرات کاربران