۶ اشتباه تولید محتوا و راهکارهایی برای جلوگیری از آنها

اشتباه تولید محتوا

تولید محتوا چندین مزیت بالقوه برای کسب و کار شما به همراه دارد. بازاریابی محتوا می‌تواند به شما کمک کند آگاهی از برند خود را بصورت آنلاین رشد دهید، به طرز معنی داری با مشتریان ارتباط برقرار کنید، درآمد خود را افزایش دهید و … اما به طور معمول چند اشتباه تولید محتوا وجود دارد که صاحبان کسب و کار از آن غافلند. این موارد اشتباه تولید محتوا می تواند مانع رشد شما شود. در این مطلب از بیزون چند مورد رایج از اشتباه تولید محتوا را با هم مرور می‌کنیم.

اشتباه تولید محتوا

اشتباه تولید محتوا شماره ۱- عدم انجام تحقیقات قبلی

نکته مهم در هر تولید محتوای خوب و مفیدی، برقراری ارتباط با مخاطب هدف شما و ارائه چیزی با ارزش است. این محتوا چه چیزی در اختیار مخاطبان هدف شما قرار می دهد؟ چه ارزشی به آنها می دهد؟ چرا مخاطب باید به موضوع اهمیت دهند؟

یک محتوای خوب بینش یا عواملی ارزشمند برای شما فراهم می کند، مشکلات را حل می کند، باعث می شود مخاطب هدف شما احساس رضایت کند و موارد دیگر. اما، یکهو پریدن به داخل فرآیند تولید محتوا بدون انجام برخی تحقیقات می تواند به معنای از دست رفتن کامل محتوای شما باشد و یک اشتباه بارز تولید محتوا است.

اگر محتوایی که ایجاد می‌کنید بی ربط به دغدغه مخاطب باشد، یک اشتباه تولید محتوا صورت گرفته است. مهم نیست که محتوای شما چقدر خوب نوشته شده، تحقیق شده یا طراحی شده باشد. اگر مخاطب شما به آن اهمیت ندهد، به هیچ دردی نمی‌خورد.

بنابراین، قبل از هرچیزی تحقیق کنید. بفهمید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، مشکلات بزرگ و معضل آنها چیست ، بیشتر به چه چیزی اهمیت می دهند ، چگونه دوست دارند از رسانه های اجتماعی استفاده کنند و غیره و سپس محتوای خود را در این زمینه بسازید.

اشتباه تولید محتوا شماره ۲ – تعیین نکردن اهداف یا شناسایی KPI ها

تعیین اهداف برای محتوای خود و شناسایی شاخص های اصلی عملکرد KPI که برای اندازه گیری موفقیت، مهم است. اهداف به شما کمک می کنند دلیل تولید محتوای خود را بشناسید. این موضوع به شما کمک می کند محتوای خود را متمرکز نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که هدف آن هم برای مخاطبان هدف شما و هم برای کسب و کار شما ارائه می شود.

KPI معیارهایی است که بیشترین اهمیت را برای محتوای شما دارند و به شما در ارزیابی موفقیت ، تجزیه و تحلیل مواردی که می توانید بهبود دهید و غیره کمک می کند. اگر هدف محتوای شما آگاهی از برند باشد ، KPI ممکن است برداشت‌ها، بازدیدها، زمان حضور در صفحه، اشتراک‌گذاری‌ها و غیره باشد.

دانستن اینکه دلیل تولید محتوای شما، به شما کمک می کند محتوای شما برای کسب و کار و همچنین مشتریان بالقوه شما ارزشمند باشد. اگر از هدف خبردار نباشید و یا در میانه راه فراموش کنید، به اشتباه تولید محتوا دچار شده‌اید.

اشتباه تولید محتوا

اشتباه تولید محتوا شماره ۳ – تولید محتوای بی کیفیت

تولید محتوای بی کیفیت یکی از بزرگترین موارد اشتباه تولید محتوا است که باید حتما از آن اجتناب شود. فضای محتوا بیش از حد رقابتی است. هر محتوای بی‌کیفیتی به زودی از بین می‌رود یا نتیجه ای طولانی مدت نخواهد داشت.

اگر صرفا می‌خواهید محتوایی درون سایت خود داشته باشید باید درجریان باشید که دچار اشتباه تولید محتوا شده‌اید. همچنین تبلیغاتی بودن بیش از حد سایت هم به ضرر شماست و به برند شما آسیب می زند.

اشتباه تولید محتوا شماره ۴ – فراموش کردن افزودن CTA و اقدام به عمل

محتوای شما باید در خدمت یک هدف باشد و همچنین باید مراحل بعدی منطقی را برای مشتریان بالقوه شما دنبال کند. هدف از بازاریابی محتوا برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه ، ایجاد روابط با آنها و همچنین ایجاد مسیری برای تبدیل شدن به مشتری است.

اگر دکمه فراخوان و اقدام به عمل نداشته باشید، مخاطب شما تبدیل به مشتری نمی‌شود و صرفا در حد یک بازدید کننده باقی می‌ماند.  آیا می خواهید آنها با شما تماس بگیرند؟ برای خبرنامه شما ثبت نام کنند؟ فرم را پر کنند؟ با CTA و اقدام به عمل به آنها اطلاع دهید!

اشتباه تولید محتوای شماره ۵ – ارزیابی نکردن محتوا

دانستن هدف محتوای خود و معیارهایی که برای ارزیابی آن استفاده می کنید یک چیز است، در واقع استفاده از این داده ها چیز دیگری است.

اگر مدام محتوای خود را ارزیابی نکنید، دچار اشتباه تولید محتوا شده‌اید. اگر تولید محتوا در جایی عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد، تجزیه و تحلیل داده هایی که در اختیار دارید می تواند به شما در شناسایی برخی از دلایل بالقوه کمک کند. بعد از داده‌ها می توانید برای پیشرفت استفاده کنید یا تاکتیک های خود را تغییر دهید تا عملکرد محتوایتان را بهبود ببخشید. همچنین می توانید ببینید که کجا نقاط قوت شماست و سپس تلاش بیشتری را در این زمینه ها انجام دهید تا نتایج خود را بیشتر کنید.

استفاده از اندازه گیری و آزمایش از این طریق به شما امکان می دهد محتوای خود را به طور مداوم بهبود بخشید و بیشترین استفاده را از خود محتوا و همچنین تلاش ، وقت ، هزینه و غیره داشته باشید.

اشتباه شماره ۶ – خیلی زود تسلیم شدن

اشتباه تولید محتوا و بازاریابی رایج دیگر انصراف زود هنگام از تولید محتواست. اگرچه بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است، هنوز بسیاری از کسب و کارها وجود دارند که انتظار نتایج فوری را دارند یا انتظار دارند “وایرال شوند”. درست است که برخی از مارک ها خوش شانس می شوند و فوری دیده می‌شوند، اما نزدیک شدن به بازاریابی محتوا با این انتظار یک اشتباه بزرگ است.

اشتباه تولید محتوا

نتیجه

بازاریابی محتوا می تواند یک استراتژی قدرتمند برای کسب و کار شما باشد و می تواند منجر به رشد زیادی برای کسب و کار شما نیز شود. در نظر داشتن این چند اشتباه تولید محتوا و اجتناب از آنها می تواند به شما کمک کند بیشترین بهره را از تلاش‌های بازاریابی محتوای خود ببرید.

برای داشتن یک محتوای اصولی، درست و فارغ از اشتباه، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.