الگوریتم فلوریدا گوگل

آپدیت دوم الگوریتم فلوریدا گوگل در مارس 2019

حوزه سئو بیشتر حول رتبه بندی سایت ها توسط گوگل و الگوریتم های آن می چرخد. آخرین به روز رسانی ها برای الگوریتم فلوریدا گوگل بود که در ماه مارس سال 2019 اتفاق افتاد که گوگل از آن به عنوان به روز رسانی اصلی یاد می کند.

ما در اینجا تغییرات صورت گرفته را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و بررسی می کنیم که چه سایت هایی تحت تاثیر این تغییر قرار خواهند گرفت.

در ابتدای کار اخبار سرپوشیده ای در رابطه با الگوریتم فلوریدا گوگل منتشر شد و تنها اخباری که از سوی گوگل مورد تایید قرار گرفت این بود که آن ها در حال به روز رسانی الگوریتم خود بوده اند و اینکه این آپدیت هسته و مرکز الگوریتم را هدف قرار داده است.

راجر مونتی از مجله Search Engine journal گفت که گوگل فقط به دنبال کیفیت محتوای سایت هاست و یکی از تغییراتی که من به آن پی برده ام، این است که این به روز رسانی مرتبط با نحوه تفسیر جست و جو ها توسط گوگل است که می تواند بر رتبه بندی یک صفحه تاثیر به سزایی بگذارد.

 

آپدیت الگوریتم فلوریدا گوگل چیست؟

الگوریتم فلوریدا گوگل چیست

آپدیت اخیر الگوریتم فلوریدای گوگل، یکی از مهم ترین به روز رسانی های این الگوریتم بوده است. معرفی اولیه این الگوریتم در اوایل دهه 2000 میلادی اتفاق افتاد که اسم آن از روی مکان همایش معرفی اش یعنی Pubcon Florida SEO گرفته شده است.

اولین به روز رسانی الگوریتم فلوریدا گوگل در سال 2003 اتفاق افتاد که طی آن هزاران وب سایت تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

طی این آپدیت از ارزش کلمات کلیدی در رتبه بندی سایت ها کاسته شد و کمک کرد تا سایت هایی که محتوای با کیفیت تولید می کردند و از وب سایت های متقلب عقب افتاده بودند، مشکل شان حل شود.

دنی سالیوان با انتشار خبر این به روز رسانی، در توییتر، آن را به صورت رسمی اعلام کرد و گفت:” این هفته هسته الگوریتم را به روز رسانی کردیم و این کار را چندین بار در سال انجام خواهیم داد.”

او همچنین به توئیت های قبلی خود اشاره ای کرد و ادامه داد:” هنگامی که ما تغییرات گسترده ای در الگوریتم های خود اعمال می کنیم، آن ها را اطلاع رسانی می کنیم اما نیازی نیست تا بخواهید تغییراتی در محتوای تان ایجاد کنید چون تنها چیزی که ما به آن امتیاز می دهیم محتوای با کیفیت است.”

مجله خبری بریتیش دیجیتال مارکتینگ نیوز با اشاره به صحبت های آقای سالیوان گفت:” چیز خاصی برای اصلاح وجود ندارد.” و تاکید کرد: ” این به روز رسانی ها چیز خاصی را هدف قرار نداده اند و کلیه تغییرات صورت گرفته در الگوریتم فلوریدا گوگل به منظور درک بهتر جست و جو های کاربران است تا بتواند بهترین محتوا را با عبارت جست و جو شده تطبیق دهد که تمامی این ها در راستای افزایش رضایت کاربران است.”

 

نکاتی برای دیجیتال مارکتر ها در آپدیت الگوریتم فلوریدای گوگل

نکاتی در آپدیت الگوریتم فلوریدای گوگل

در اولین به روز رسانی الگوریتم فلوریدا گوگل بسیاری از کسب و کار های Ecommerce و سایر وب سایت های وابسته به آن ها ضربه خوردند. اما این بار عموم افراد به این نتیجه رسیده اند که این بار مانند دفعه قبل نخواهد بود و به نظر نمی رسد که چنین الگویی وجود داشته باشد.

در ابتدای کار وب سایت های مختلفی با کاهش یا افزایش ترافیک روبرو شدند که احتمال می رود در آینده نزدیک این روند به ثبات برسد.

نکته اصلی که ما سعی داریم بر روی آن تاکید کنیم بر مبنای گفته های آقای سالیوان است و آن این است که باید تمرکز تان را بر روی تولید محتوای با ارزش و با کیفیت بگذارید. محتوایی که کاربران واقعا به دنبال آن هستند و به آن نیاز دارند.

هیچ گاه نمی شود با رویکرد اشتباه به نتیجه رسید، پس تمام تلاش خود را بر روی محتوای ارزشمند بگذارید و خود به خود با کاربران وفاداری که مدام به سمت شما بر می گردند پاداش خواهید گرفت.

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو یک عامل حیاتی برای هر کسب و کاری است و ماندن در بالای این الگوریتم های در حال تغییر تنها راهی است که موفقیت شما را تضمین می کند.

نظرات کاربران