انواع بازاریابی برگشتی

انواع بازاریابی برگشتی و مزایای آن

پیامدهای COVID-19 تأثیر زیادی بر مشاغل محتف گذاشته است. بسیاری از صنایع با کاهش قابل توجهی در فعالیت کاربران روبرو هستند، به طوری که برخی از آنها شاهد کاهش 80 درصدی در مشتریان خود هستند. برای حفظ برند خود، بازاریابان به روش‌ های جدید در انواع بازاریابی برگشتی هستند تا کاربران را درگیر خود نگه دارند.

حفظ مشتری همیشه برای یک تجارت پایدار ضروری بوده است. اما در زمان‌ های پر استرسی مانند این، برندها باید استراتژی‌ های بازاریابی حفظ و نگهداری موثری داشته باشند تا به آن ها کمک کند تا هر مشتری خود را حفظ کنند.

در واقع، برندهایی که استراتژی بازاریابی برگشتی را اتخاذ می‌ کنند، میانگین 40 درصد افزایش در ارزش طول عمر و 20 درصد افزایش در خریدهای تکراری را مشاهده می‌کنند.

مزایای بازاریابی برگشتی

مزایا بازاریابی برگشتی

بازاریابی برگشتی، سودآوری کسب و کار را به چهار روش بزرگ افزایش می دهد:

  • نرخ تبدیل بالاتر

مشتریان مکرر، بدون تعجب، 73.7 درصد بیشتر از بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می کنند، احتمال تبدیل شدن دارند.

  • میانگین ارزش سفارش بالاتر

در حالی که خریدهای تکراری تنها 8 درصد از مشتریان را تشکیل می دهند، تا 40 درصد از کل فروش را شامل می شوند.

  • ارزش طول عمر مشتری بالاتر (CLV)

با بهبود فرکانس و مبلغی که هر کاربر با برنامه شما خرج می کند، سودآوری هر کاربر افزایش می یابد.

  • فرصت‌های جذب جدید

با ارزش ‌های طول عمر بالاتر برای هر کاربر، اکنون می‌توانید هزینه بیشتری را در کانال‌های جذب مشتری جدید هزینه کنید و برنامه خود را به طور تصاعدی رشد دهید.

انواع بازاریابی برگشتی

انواع بازاریابی برگشتی

استراتژی های مختلفی برای بازاریابی برگشتی وجود دارند. انواع بازاریابی برگشتی بسیار متنوع هستند و شما باید متناسب با هدفی که برای کسب و کار خود تعیین کرده اید، استراتژی مناسب برای بازاریابی برگشتی را تعیین کنید.

به طور کلی حفظ مشتری را می توان به عادتی، معمولی، داوطلبانه و غیر ارادی تقسیم کرد.  در زیر بررسی دقیق تری از انواع بازاریابی برگشتی انجام داده ایم:

  • اجبار کردن خریدار به خرید از شما

از نظر مکانی یا زمانی، در اینجا ارائه دهنده انحصار دارد. خریدار مجبور است از اینجا خرید کند، زیرا هیچ پیشنهاد دیگری در این نزدیکی وجود ندارد.

  • از لحاظ قانونی الزام کننده

قراردادی بین شرکت و مشتری وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که خریدار باقی می ماند.

  • الزام آور فنی

مشتری از یک سیستم یا نرم افزار فنی خاص استفاده می کند و بنابراین برای توسعه، نگهداری و موارد مشابه به ارائه دهنده وابسته است.

  • روابط اقتصادی

بر اساس جریمه ها و سایر هزینه هایی است که مشتری در صورت تمایل به تغییر در رقابت باید بپردازد، یا بر اساس پرداخت هایی که قبلاً به یک ارائه دهنده انجام شده است که به خریدار مزایای خاصی می دهد.

  • پیوند عاطفی

این یک پیوند داوطلبانه از دیدگاه مشتری است که با رضایت ایجاد می شود و مبتنی بر اعتماد است. این امر باعث می شود که این الزام آور ارزش ویژه ای داشته باشد، اما مشتری می تواند در هر زمان آن را پس بگیرد.

شرکت ها به طور قابل درک دوست دارند به دنبال روابط محکم با مشتریان باشند – در صورت لزوم، حتی با اقدامات منفی یا بازدارنده، مانند موانع تغییر. با این حال، یک چیز واضح است: تکیه بر استراتژی های مثبت پایدارتر از استراتژی های منفی است. بالاخره مشتری را نباید به زور به کسی زنجیر کرد.

اگر به طور غیرارادی مشتریان را به شرکت خود متصل کنید، آنها در اولین فرصت به سمت شرکت رقیب فرار خواهند کرد و چنین مهاجرانی به سختی به دست می آیند، مهم نیست که بازاریابی برگشتی شما چقدر خوب باشد.

3 افزونه برتر برای استراتژی بازاریابی برگشتی

استراتژی بازاریابی
  1. Smile.io

Smile.io به شما اجازه می دهد تا به سرعت برنامه پاداش خود را تنظیم و اجرا کنید که می تواند شامل هر ترکیبی از امتیازات، ارجاعات و VIP باشد. بیش از 25000 تاجر به آنها اعتماد دارند تا به افزایش درآمدشان کمک کنند. بهترین از همه، راه اندازی این برنامه بسیار آسان است و به طور یکپارچه با سایر ابزارهای موجود در پشته فناوری بازاریابی شما ادغام می شود.

  1. LoyaltyLion

LoyaltyLion با ارائه امتیاز برای فعالیت هایی از جمله ثبت نام، خرید و ارجاع به شما کمک می کند تا فعالیت و رضایت مشتری را افزایش دهید. سپس امتیازها را می‌توان برای جوایزی برای استفاده در فروشگاه خود بازخرید کرد، که وفاداری طولانی مدت، تعامل و افزایش درآمد را تشویق می‌کند.

  1. Privy

آخرین اما نه کم اهمیت، بیش از 300000 تاجر به Privy برای کمک به جذب و تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتریان وفادار اعتماد دارند. می توانید حجم بی پایانی از داده ها را ضبط کنید و سپس از آن اطلاعات برای ارائه پیام های مرتبط به مشتریان در محل و از طریق ایمیل استفاده کنید. Privy همچنین با بقیه فن آوری بازاریابی شما، از جمله چندین ارائه دهنده خدمات ایمیل، ادغام می شود.

نظرات کاربران