بازاریابی برگشتی چیست

بازاریابی برگشتی چیست و چه استراتژی دارد؟

بازاریابی برگشتی، مجموعه ای از استراتژی هایی است که برای جذب مشتریان، راضی نگه داشتن و افزایش تمایل آن ها به خرید اجرا می شود. اغلب اوقات، چنین اقداماتی با ارائه محتوای مرتبط و جذاب به مصرف کنندگان برای افزایش ارزش طول عمر مشتری و همچنین سودآوری شرکت همراه است. اگر مشتاقید که بدانید بازاریابی برگشتی چیست، ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

آیا می دانستید که رشد 5 درصدی در حفظ مشتری می تواند منجر به افزایش 75 درصدی سودآوری کسب و کار شما شود؟ Bain and Co این داده ها را به دست آورده است و همانطور که بسیاری از شرکت ها گزارش می دهند، این روش کار می کند. می توانید خودتان با کمک تجزیه و تحلیل و انواع تست ها آن را بررسی کنید. در زیر به دلایل استفاده از بازاریابی برگشتی می پردازیم:

دلایل استفاده از بازاریابی برگشتی چیست؟

بازاریابی برگشتی چیست
  • حفظ و نگه داشتن مشتری در هزینه صرفه جویی می کند

 دلیل آهمیت بازاریابی برگشتی این است که جذب مشتریان جدید گران تر از انگیزه دادن به مشتریان موجود برای بازگشت به معاملات است. برای گسترش پایگاه مشتری، یک کسب و کار باید نوآوری هایی ارائه دهد و آن ها هرگز ارزان نیستند. هیچ استراتژی موفقیت را تضمین نمی کند تا ممکن است پول خود را هدر دهید. کاربران بازگشتی نرخ تبدیل بالاتری را ارائه می دهند.

به طور کلی، شانس فروش یک محصول یا خدمات به یک مشتری موجود تا 70 درصد است، در حالی که در مورد یک تازه کار، این علامت تنها به حداکثر 20 درصد می رسد. این آمار از گروه گارتنر به این معنی است که تنها 20 درصد از مشتریان فعلی 80 درصد از درآمد شرکت را تشکیل می دهند.

علاوه بر این، جذب مشتری که قبلاً پیشنهادات شما را امتحان کرده است، به هزینه کمتری نیاز دارد. برای به حداقل رساندن هزینه های کسب، یک کسب و کار باید بر مشتریان بازگشتی تمرکز کند. در نهایت، اگر بتوانید به مشتریان تکراری تکیه کنید، رقابت کمتر است.

  • وفاداری به برند تضمین شده است

مشتریان بازگشتی تمایل بیشتری به نشان دادن وفاداری به برند دارند. آن ها به ندرت ترجیح می دهند به شرکت دیگری تغییر مکان دهند، مگر اینکه مشکلی پیش بیاید و کیفیت محصول یا خدمات شما پایین بیاید. خریداران معمولاً از هر دسته ای که به آن علاقه دارند 2 تا 3 مغازه را انتخاب می کنند و فقط در آن مکان ها برای خرید حضور پیدا می کنند.

آنچه مهمتر است، مشتریان وفادار، مشتریان جدیدی را برای شما به ارمغان می آورند. بنابراین، اگر برای خط تولید خود به یک تبلیغ جذاب جدید نیاز دارید، سعی کنید مشتریان موجود را راضی کنید و آن ها تمام تلاش خود را برای تبلیغ کسب و کار شما به اقوام و دوستان خود انجام خواهند داد.

نرخ ماندگاری چقدر است؟

نرخ ماندگاری چقدر است؟

برای آن که بهتر بفهمیم اهمیت بازاریابی برگشتی چیست باید با نرخ ماندگاری اشنا شویم. نرخ ماندگاری همچنین به عنوان CRR شناخته می شود، این یک معیار مهم است که نشان می دهد آیا تلاش های بازاریابی و مراقبت از مشتری شما باعث تقویت شرکت شما و به ارمغان آوردن درآمد مورد انتظار می شود یا خیر. این نشانگر به زمان مناسب برای ایجاد تغییرات اساسی یا تعویض دنده برای رسیدن به اهداف شرکت اشاره می کند.

فرمول نرخ حفظ مشتری است به شرح زیر است:

((E-N)/S)) X 100

E=  تعداد مشتریانی که یک کسب و کار در پایان یک دوره خاص دارد.

N=  تعداد افراد تازه کار که یک شرکت با استفاده از روش های دیگر در همان دوره به دست آورده است.

S=  مشتریانی که یک کسب و کار در ابتدای دوره داشت.

استراتژی های بازاریابی برگشتی

استراتژی های بازاریابی برگشتی

طبق آخرین برآوردهایی که به وسیله دانشگاه هاروارد انجام شده است، 80 درصد از مشاغل ادعا می کنند که معتقدند خدمات مشتری آنها عالی است در حالی که فقط 8 درصد از مشتریان آن ها با آن موافق هستند. مطالعه دیگری که توسط آی‌ بی‌ ام ارائه شده است نشان می‌ دهد که شرکت‌ ها به ندرت به آنچه مشتریانشان واقعاً نیاز دارند اهمیت می‌ دهند و حتی سلایق و ترجیحات آن ها را نمی‌ دانند. بنابراین بهتر است به استراتژی های مناسب برای بازاریابی برگشتی بپردازیم.

  • درباره مشتریان خود بیشتر اطلاعات جمع آوری کنید

زمانی را به جمع آوری اطلاعات شخصی مشتریان خود اختصاص دهید. منظور ما فقط مخاطبین آن ها نیست، سعی کنید در حساب های رسانه های اجتماعی آنها مانند فیس بوک یا اینستاگرام گشت و گذار کنید تا در مورد نحوه گذراندن اوقات فراغت خود، نوع مکان هایی که حضور دارند، غذاها و رنگ های مورد علاقه آن ها و غیره بیشتر بدانید. همچنین باید بدانید. کدام تعطیلات را جشن می گیرند تا بدانند زمان مناسب برای ارسال یک تبلیغ دیگر چیست.

  • توجه بیشتری را به کمپین های ایمیلی اختصاص دهید

پس از جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در مورد مشتریان فعلی خود، به این فکر کنید که چگونه می توانید پیام ها را بر اساس آن فرموله کنید. برای هر دسته از کاربران یک رویکرد شخصی سازی کنید.

  • برنامه های وفاداری و تخفیف ارائه دهید

همه عاشق تخفیف هستند. با این حال، شما نباید در طول سال به آنها پیشنهاد دهید زیرا ممکن است مشتریان علاقه خود را از دست بدهند. هر ماه یا شش ماه یکبار کوپن ها را با کدهای تبلیغاتی به روز کنید. 15 تا 20 درصد تخفیف به آنها بدهید.

نظرات کاربران