ایمپرشن اینستاگرام چیست و راهکارهای بالا بردن ایمپرشن چیست
اگر از اینستاگرام به عنوان بخشی از استراتژی فروش و بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنید، قطعاً با مفهوم ایمپرشن مواجه شده اید. اما ایمپرشن چیست؟ چطور می توانید ایمپرشن اینستاگرام خود را بالا ببرید؟
اولین موارد اول: برای درک ایمپرشن اینستاگرام، باید بدانید که این ارتباط ایمپرشن و ریچ اینستاگرام به چه شکل است. در ادامه یک روش آسان برای تشخیص ایمپرشن عنوان می کنیم.
ایمپرشن تعداد بازدید و تعداد دفعاتی است که پست یا تبلیغ شما به کاربران نشان داده می شود. این معیار کاربرهای منحصر به فرد را در نظر نمی گیرد؛ بنابراین اگر پست یا تبلیغ شما 100 بار به همان شخص نشان داده شود، از نظر فنی 100 نمایش است. تفاوت ایمپرشن اینستاگرام و Reach در همین موضوع است.
به عبارتی ریچ یا قابلیت دسترسی، دسترسی تعداد کاربران متمایزیی را که پست یا تبلیغ شما را مشاهده می کنند، اندازه گیری می کند. بنابراین ، اگر پست شما 100 بار به همان شخص نشان داده شود ، ایمپرشن شما 100 خواهد بود ، اما دسترسی و ریچ شما یک خواهد بود.
ایمپرشن اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام تعداد دفعات نمایش پست یا تبلیغ شما در صفحه را اندازه گیری می کند. در ایمپرشن کاربران منحصر به فرد در نظر گرفته نمی شوند ، بنابراین اگر پست یا تبلیغ شما توسط یک شخص چندین بار مشاهده شود ، به عنوان چندین نمایش در اینستاگرام حساب می شود. ما در زیر به چرایی اهمیت ایمپرشن خواهیم پرداخت.
چه زمانی باید ایمپرشن ها را به عنوان شاخص اصلی عملکرد در فعالیت های اینستاگرام خود اولویت بندی کنید؟
وقتی می خواهید آگاهی را در بین مخاطبان هدف خود افزایش دهید. بسیاری از بازاریاب ها که با اینستاگرام شروع به کار می کنند، توجه خود را به بیشترین افراد ممکن متمرکز می کنند – اما در حقیقت، اگر افرادی که شما را دنبال می کنند به محتوای شما علاقمند نباشند، مهم نیست که ده هزار نفر جدید هم شما را فالو کنند. در برخی موارد، تمرکز بر رشد آگاهی از برند در بین مخاطبانی که از قبل دارید، برای کسب و کار شما ارزشمندتر است. وقتی بخواهید روی افزایش آگاهی در بین مخاطبان خود تمرکز کنید ، ایمپرشن اینستاگرام می تواند یک داده ارزشمند باشند.
اگر فقط یک بار تبلیغ یا پستی را ببینید، احتمالاً تأثیر زیادی روی شما نخواهد داشت. اما اگر شروع به مشاهده پست ها یا تبلیغات بیشتری از همان شرکت کنید، آشنایی شما با برند آنها افزایش می یابد. حتی اگر در حال حاضر میلی به خرید محصولات و خدماتشان نداشته باشید.
از آنجا که ایمپرشن به خودی خود کاربران منحصر به فرد را در نظر نمی گیرد، بهترین معیار مستقل برای استفاده از اینستاگرام در کمپین های تبلیغاتی است. به عبارتی می توان ردیابی کرد که فالوورها چند بار پست یا تبلیغات شما را مشاهده می کنند.
10 روش برای بالا بردن ایمپرشن اینستاگرام
بنابراین چگونه می توانید میزان دسترسی ارگانیک خود را در اینستاگرام افزایش دهید؟ در اینجا 10 روش قدرتمندی که می توانید انجام دهید وجود دارد:
-
پست های خود را در بهترین زمان ارسال کنید
سعی کنید در طول روز وقتی پست بگذارید که بیشترین تعامل را با مخاطب خود داشته باشید. کمی بررسی کنید ببینید پست های چه ساعتی بیشترین بازخورد را دارند، همان موقع پست بگذارید. اگر از پروفایل بیزینس اینستاگرام استفاده می کنید، با Insights اینستاگرام می توانید نتایج را بررسی کنید تا بفهمید فالوراهای شما دقیقا کی بیشترین فعالیت را دارند.
-
از ویدیو استفاده کنید
انتشار ویدیو باعث تعامل بیشتر مخاطب می شود. سعی کنید در بین محتوای عکسی خود از ویدیوهای جذاب هم استفاده کنید.
سال گذشته، اینستاگرام اعلام کرد که زمان تماشای ویدیو در اینستاگرام در طی یک دوره شش ماهه بیش از 40 درصد افزایش یافته است. با این سرعت رشد، شما هم می توانید در این راه قدم بردارید.
-
برای افزایش ایمپرشن از افراد سوال بپرسید
با هر سوال و روشی که درست میبینید، مخاطبتان را تشویق کنید برای شما کامنت بگذارد. از گزینه های رای گیری استفاده کنید و یا پست های جایزه دار در نظر بگیرید.
-
از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید
دقت در محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند آن دسته از کاربران را ترغیب کند که با آن محتوا درگیر شده و به اشتراک بگذارند. از آنجایی که الگوریتم اینستاگرام روابط کاربران را هنگام رتبه بندی محتوا در فید آنها در نظر می گیرد ، ایجاد رابطه با فالورها از طریق اینستاگرام ممکن است به محتوای شما در رتبه بندی بیشتر فیدها کمک کند.
-
استوری بگذارید
از وقتی استوری های اینستاگرام روی کار آمده اند، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. با استفاده از همین قابلیت می توانید ایمپرشن بالایی داشته باشید.
-
لایو بگذارید
البته ایجاد لایو هنوز جزو اصلی افزایش ایمپرشن نیست اما یک روش عالی دیگر برای آگاهی از برند و ارائه محتوای عالی است!
-
از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید
می توانید از تبلیغات اینستاگرام برای بالا بردن ایمپرشن اینستاگرام استفاده کنید.
-
کیفیت را فدای کمیت نکنید
اگر واقعاً می خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، بهتر است به جای 20 تصویر متوسط ، یک عکس خارق العاده به اشتراک بگذارید.
محتوای با کیفیتی که مربوط به فالووراهای شما باشد، شانس بیشتری برای گرفتن پاسخ مثبت از طرفداران شما دارد. همین موضوع باعث بالا رفتن ایمپرشن اینستاگرام می شود.
-
به طور خاص برای اینستاگرام پست بگذارید
یکی از راه های ایجاد محتوای با کیفیت ، ایجاد محتوای اختصاصی برای اینستاگرام است. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بسیار بصری ، تمرکز بیشتری بر روی عکس یا فیلم دارد تا متن. بنابراین پستی که عملکرد خوبی در اینستاگرام داشته باشد احتمالاً متفاوت از مطلبی است که در توییتر یا فیس بوک به خوبی انجام می شود.
-
یک کاربر عالی اینستاگرام باشید
این نکته آخر ممکن است کمی مبهم باشد اما به مرور زمان ایمپرشن بالایی برای شما ایجاد می کند. سعی کنید بدون توجه به میزان فالورها، بهترین عملکرد را داشته باشید و تولید محتوای اینستاگرام جذابی ایجاد کنید. پست های آموزشی خوبی بگذارید، با فالورهای خود در رابطه باشید و برایشان کامنت بگذارید. مجموعه این فعالیت ها ایمپرشن بالایی برای شما ایجاد می کند.
نظرات کاربران