چگونه در صفحه اول گوگل باشیم ؟

5 نکته برای بالا بردن سایت در گوگل

بهبود سئو در خلاء اتفاق نمی افتد. برای رسیدن به هر موقعیتی باید مجموعه منحصر بفردی از متغیرها را کنترل و دنبال کنید. مهارت، بودجه، سطح رقابت و چگونگی طراحی سایت همه عواملی هستند که در یک رقابت می توانند بر سرعت حرکت شما در بالا بردن سایت در گوگل نقش داشته باشند.

البته بد نیست بدانید بالا بردن سایت در گوگل یک فعالیت یکباره و مقطعی نیست بلکه پس از ارتقا سایت خود فقط نباید بنشینید و منتظر نتیجه باشید. بهتر است که کار در سایت خود را ادامه دهید و هدف نهایی بهبود مستمر آن باشد. بهبود مداوم مهم است زیرا می تواند تأثیر مثبتی در نحوه نمایه سازی سایت شما داشته باشد.

آدرس های اینترنتی با کیفیت پایین توسط Googlebot نمایه سازی نمی شوند که این از لحاظ تئوری می تواند باعث افزایش زمان ارزیابی مجدد سایت شما شود. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بیان نکاتی بپردازیم که به شما در بالا بردن سایت خود در گوگل و افزایش سرعت روند نمایه سازی کمک می کند.

  1. با بهبود ساختار سایت شروع کنید

 بهبود ساختار سایت شروع کنید

ارائه یک تجربه کاربری خوب به مخاطب یکی از مهمترین فاکتورهای بالا بردن سایت در گوگل است. در واقع ساختار سایت و معماری اطلاعات ضعیف می تواند حتی بهترین محتوا و سایت ها را نابود کند.

اگر پیمایش سایت شما برای کاربران و ربات های گوگل دشوار باشد احتمالا رتبه بندی شما آسیب می بیند. برای بهبود ساختار سایت خود می توانید سئوی فنی سایت را بررسی و بهینه سازی کنید و یا محتوای کپی شده و نامناسب را شناسایی و حذف کنید. یقینا انجام این اقدامات در بالا بردن سایت در گوگل موثر خواهد بود.

  1. بهینه سازی برای تلفن همراه را جدی بگیرید

با راه اندازی قابلیت جستجو در مرورگرهای موبایلی توسط گوگل شما باید برای بالا بردن سایت خود در گوگل آزمون Mobile-Friendly را پشت سر بگذارید. گوگل در این رابطه می گوید “سیستم های خزنده، نمایه سازی و رتبه بندی ما به طور معمول از نسخه دسک تاپ محتوای یک صفحه استفاده می کنند اما نمایه سازی برای اولین بار از طریق تلفن همراه به این معنی است که ما از نسخه تلفن همراه سایت برای فهرست بندی و رتبه بندی یک صفحه استفاده خواهیم کرد.”

بهینه سازی برای تلفن همراه را جدی بگیرید

برای اینکه در فرآیند بالا بردن سایت در گوگل به دلیل مشکلات ریسپانسیو نبودن سایت دچار مشکل نشوید باید بر بهبود موارد زیر تمرکز کنید:

  1. وظایف

به این فکر کنید که کاربران پس از ورود به سایت از طریق سیستم عامل های موبایلی می خواهند در سایت شما چه کاری انجام دهند. آنها باید بتوانند آن کارهای اساسی را به راحتی و بدون مشکل انجام دهند.

سه تا پنج هدف اول بازدید کنندگان سایت شما چیست؟ اطمینان حاصل کنید که دستیابی به آنها در نسخه موبایلی سایت بدون زحمت انجام می شود.

  1. کارایی

آیا بازدیدکنندگان برای دسترسی به خدمات یا محصولی که شما ارائه می دهید مجبور هستند زمان زیادی را صرف جستجو و پیمایش کنند؟ آیا تصاویر بارگذاری شده در پیشخوان سایت شما به راحتی در قسمت نمایش سایت بارگذاری می شوند؟

آیا می دانید گوگل از سرعت بارگذاری صفحه به عنوان عامل رتبه بندی جستجوی تلفن همراه استفاده می کند؟

  1. سرعت بارگذاری سایت را بالا ببرید

سرعت بارگذاری سایت را بالا ببرید

یکی از نکات مهم در بالا بردن سایت در گوگل، افزایش سرعت بارگذاری سایت است. مخاطبان امروزه فقط 5 ثانیه به سایت شما فرصت می دهند تا آنها را جذب کند در نتیجه اگر بارگذاری سایت شما بیش از این طول بکشد به این معنی است که شما مخاطب خود را از دست داده اید.

می توانید برای محک زدن عملکرد سرعت سایت خود از ابزار Google PageSpeed ​​استفاده کنید. اگر قصد دارید سرعت بارگیری سایت خود را افزایش دهید می توانید موارد زیر را در سایت بررسی و اجرا کنید:

  1. اندازه پرونده های تصویری را کاهش دهید

قبل از بارگذاری می توانید با استفاده از یک ابزار فشرده سازی و بهینه سازی تصویر، تصاویر مورد نظر خود را بهینه کنید.

  1. ذخیره مرورگر

وقتی یک مرورگر وب یک صفحه را بارگیری می کند به طور همزمان تعدادی از منابع دیگر را نیز بارگیری می کند. حافظه پنهان مرورگر این فایل های منابع را در رایانه کاربران ذخیره می کند. به این ترتیب هنگامی که کاربر به صفحه جدیدی می رود نیازی به بارگیری مجدد این منابع نخواهد بود.

برای اکثر سایت ها بهترین راه برای فعال کردن حافظه پنهان مرورگر، افزودن کد .htaccess به پرونده میزبان سرور است. برای وردپرس افزونه هایی خاصی طراحی شده و در دسترس است.

  1. مدیریت اسکریپت

قبل از بارگذاری فایل های بیشمار JS و CSS برای ارتقا سایت خود مطمئن شوید که واقعا به آن موارد اضافی نیاز دارید زیرا در پایان ممکن است سرعت سایت شما را کم کنند. اگر امکان ادغام چندین اسکریپت در یک پرونده وجود دارد بهتر است از آن استفاده کنید.

  1. روی پیوندها کار کنید

پیوندهای داخلی و خارجی تأثیر بسزایی در بالا بردن سایت در گوگل دارند. در اینجا چند نکته برای بهبود پیوندهای داخلی و خارجی قید شده است:

  1. پیوندهای شکسته را برطرف کنید

بسیاری از دارندگان سایت عادت دارند پیوندهای خراب را نادیده بگیرند. این نادیده گرفتن می تواند تجربه کاربری نامناسبی را برای کاربران سایت شما ایجاد کند. با استفاده از ابزارهایی مانند W3C Link Checker به راحتی می توانید خطاهای 404 را تشخیص داده و آنها را برطرف کنید.

  1. بک لینک ها را پیگیری کنید

با تنظیم Google Alert از سایت هایی که به سایت یا مطالب شما لینک می دهند مطلع شوید. این کار به شما کمک می کند بک لینک های متعلق به خود را در سراسر وب دنبال کنید. در مواردی که ذکر نام ها خالی از لینک هستند می توانید با مدیر سایت تماس بگیرید و از آنها بخواهید که ذکر نام را به لینک تبدیل کنند.

بهینه سازی سئو درون صفحه ای را انجام دهید

یکی از مهمترین عناصری که در بالا بردن سایت در گوگل موثر است بهبود سئو درون صفحه ای است. در واقع سئو درون صفحه ای فاکتورهایی است که شما باید در ضمن تولید محتوا به آنها پایبند باشید. به عنوان مثال استفاده از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط در محتوا، عناوین، زیر عنوان ها و یا بهینه سازی توضیحات متا.

بهینه سازی سئو درون صفحه ای به موتورهای جستجو کمک می کند درک بیشتر و بهتری از سایت شما و محتویات آن داشته باشند که در نهایت در فرآیند نمایه سازی و بالا بردن سایت در گوگل بسیار مهم است.

نظرات کاربران