تأثیرگذاری بروشورهای فروش

13 راه برای تأثیرگذاری بروشورهای فروش شما

چگونه می توانید بروشورهای فروش خود را تاثیرگذارتر کنید؟ چگونه طوری بنویسید که تبلیغات کسب و کار، تراکت ها و بروشورهای بازاریابی شما را بخوانند و تأثیرگذاری بروشورهای فروش شما بیشتر شود؟ برای بهبود ادبیات و راهکارهای فروشی که در اختیار مشتریان قرار می دهید از این 13 نکته برای نوشتن و طراحی بروشور استفاده کنید.

تأثیرگذاری بروشورهای فروش شما

اگر قصد ایجاد یک بروشور فروش یا آگهی فروش برای تبلیغ کسب و کار یا اعلام یک محصول را دارید، احتمالا اول کار سر در گم هستید که دقیقا چه کار کنید تا از تأثیرگذاری بروشورهای فروش مطمئن شوید و مشتری را به خودتان جذب کنید.

از این گذشته ، ایجاد و ارسال پستی بروشور فروش هزینه قابل توجهی را نشان می دهد. البته اصلا به هزینه فکر نکنید. چون شما به عنوان یک سرمایه گذاری باید با مساله مواجه شوید و بدانید که برای جذب مشتری این کار را می کنید.

با این اوصاف، چه کاری می توانید انجام دهید تا بروشور فروش یا بروشور بازاریابی شما برنده شود؟ در اینجا 13 نکته مهم در زمینه تولید محتوا و طراحی برای بروشورهای فروش موفق ارائه شده است.

13 راه برای تأثیرگذاری بروشورهای فروش شما

  1. مشتری خود را بشناسید

قبل از اینکه زمانی را صرف برنامه ریزی یا نوشتن بروشور کنید ، حتما مشتری خود را بشناسید. ببینید که چرا می خواهند محصول شما را بخرند؟ مهمترین خدمتی که برایشان می توانید انجام دهید چیست؟ مهمترین مشکلی که محصول یا خدمات شما می تواند برای آنها حل کند چیست؟ اگر جواب سؤالاتی مانند این را نمی دانید، پرس و جو کنید. با فروشنده خود صحبت کنید. با مشتریان صحبت کنید. از پاسخ های آنها برای تصمیم گیری در مورد متمایز کردن بروشور خود استفاده کنید.

 

  1. بروشور خود را برای AIDA برنامه ریزی کنید

آیدا دختر همکلاسی شما نیست، مخفف Attention, Interest, Desire, and Action  است که به عبارتی یعنی توجه ، علاقه ، تمایل و عمل. برای تأثیرگذاری بروشورهای فروش شما اولین قدم این است که باید مورد توجه قرار بگیرد، علاقه كافی را برای مطالعه بیشتر به وجود آورد، تمایل آنها به محصول یا خدمات را بالا ببرد و آنها را مجبور كند كه یك عمل خاصی را انجام دهند. حالا این عمل می تواند تماس باشد یا سر زدن به وب سایت باشد و یا حتی ملاقات حضوری با شما نتیجه این تأثیرگذاری بروشورهای فروش شما باشد.

 

  1. تصویری از محل کار خود را روی جلد بروشور فروش قرار ندهید

مطمئناً شما به محل کار و نحوه رشد شرکتتان افتخار می کنید. اما مشتریان شما واقعاً اهمیتی نمی دهند که شما چقدر به این موضوع افتخار می کنید یا چه ساختمان خفنی برای کارتان دارید. برای تأثیرگذاری بروشورهای فروش، باید متناسب با نیاز مشتری جلد بروشور را طراحی کنید و طوری باشد که تشویق شوند از شما خرید کنند. نه کاینکه آلبوم افتخارات شما را ببیند. فضایی را که باید برای فروش محصولات خود استفاده کنید هدر ندهید و مشتریان را ترغیب کنید که همین حالا از شما خرید کنند.

 

 

4. از تصاویر مهم برای مشتری خود استفاده کنید

تأثیرگذاری بروشورهای فروش شما به عکسی که انتخاب می کنید ربط زیادی دارد. مشتری شما مایل به دیدن محصول شما جایگاه فروش است، یا نتیجه ای که بعد از خرید محصول شما اتفاق می افتد. مطمئن باشید که تصاویر واضح و حرفه ای هستند.

 

  1. بفروش، روی منبر نرو

مشتریان به چشم اندازهای شما به شرکت یا محصولات شما علاقه ای ندارند. در واقع کسی حوصله پایین منبر نشستن در مورد شغل شما را ندارد. برای تأثیرگذاری بروشورهای فروش، باید روی مزایایی که خریدار با خرید از شما به دست می آورد، متمرکز شوید.

قبل از نوشتن متنی برای بروشور کسب و کار خود، یک لیست تهیه کنید از مزایایی که مشتریان می خواهند به واسطه محصول یا خدمات شما بدست آورند. از این لیست مزایا برای تمرکز روی خواسته مشتری استفاده کنید.

 

  1. از عناوین و گرافیکی استفاده کنید که برای مخاطبان مهم و جذاب است

عموم مخاطبها بعد از نگاه کردن به یک بروشور فروش کمتر از 5 ثانیه زمان می برد تا تصمیم بگیرد که این بروشور را بخواند یا نه. اگر عنوان یا گرافیک روی جلد بروشور شما خسته کننده است، تعداد کمی از مخاطبها زحمت باز کردن آن را به خودشان می دهند. برای تأثیرگذاری بروشورهای فروش از گرافیک و عنوان های جذاب و خلاقانه استفاده کنید.

به عنوان مثال، عکسی که انگار روی تخته نوشته باشند “افزایش فروش” برای مردم جذاب نیست و بلافاصله از آن رد می شوند. ولی همین بروشور با نشان دادن تیمی که رئیس تیم تلنگری برای فروش می زند جذابیت بیشتری دارد.

 

  1. بروشور خود را حرفه ای طراحی کنید

حتی اگر بروشور شما به خوبی نوشته شده باشد، در صورت طراحی ضعیف، پاسخ چندانی در بر نخواهد داشت. طرح بندی صفحه گیج کننده ، فونت بسیار کوچک یا ناخوانا برای یک بروشور سم هستند. اگر می خواهید بروشور خود را بصورت حرفه ای طراحی کنید، می توانید با استفاده از قالب های طراحی رایگان و تغییر این قالبها به دلخواهتان، بروشورهای خود را به زیبایی طراحی کنید.. می توانید الگوهای بروشور رایگان را در Office.com ، Template.net و بسیاری از سایت های چاپ آنلاین پیدا کنید.

 

8. از عناوین جالب توجه در بروشور خود استفاده کنید

هنگامی که گیرنده بروشور را باز کند و شروع به خواند مطالب کند، مرحله بعدی برای شما آغاز می شود. بعد از این مرحله مخاطب سراغ خواندن تیترهای داخل بروشور می رود. برای جلب توجه مخاطبتان از این عناوین داخلی استفاده کنید.

 

9. از بولت پوینت ها (دایره های تو پر) برای تمرکز روی ویژگی های اصلی محصول یا خدمات خود استفاده کنید

مصرف کنندگان و افراد بازرگان به مرور زمان تحت فشار قرار می گیرند و تبلیغات بسیاری برای جلب توجه آنها وجود دارد. بنابراین تمایل دارند که به سرعت از مطلب بگذرند. بولت پوینتها که نقاط سر خط مطالب هستند به شما کمک می کند تا این افراد به سمت چیزی که پیشنهاد می دهید متمرکز شوید و آنها را به سمت عملی که می خواهید در آینده انجام دهید هدایت کنید.

  1. روی خوانایی تمرکز کنید

برای تأثیرگذاری بروشورهای فروش، خواندن بروشورتان نباید برای افراد مشکل نباشد. فونت خاکستری روی یک پس زمینه سفید و فونت تیره در یک پس زمینه تیره خوانایی مطلب را سخت می کند.

 

  1. بعد از خواندن بروشور، به مخاطبتان راه دلخواهتان را نشان دهید

بعد از اینکه خواننده را به آنچه می فروشید علاقه مند کردید، باید قدم بعدی را بردارید: به آنها بگویید که حالا باید چه کار کنند. فکر نکنید خودشان دنبال شماره و آدرس شما می گردند، باید خودتان شماره، آدرس سایت و هر چیز دیگری را برای آنها بنویسید. اگر ادامه مسیر را برای آنها مشخص نکنید، ممکن است به جای شما اشتباهی با یک تاجر یا ارائه دهنده خدمات دیگر تماس بگیرید.

 

  1. به آنها دلیلی بدهید که همین حالا اقدام کنند

اگر خواننده را ترغیب نکنید که همین حالا کاری بکنند و به آنها دلیل این کار را ندهید ، تلاشهای شما برای جلب توجه ، ایجاد علاقه و تمایل (آیدا) هدر خواهد رفت. مشتری به چیز دیگری که توجهش را جلب می کند حرکت می کند و کلا شما را فراموش می کند. برخی از پیشنهادهای متداول برای جذب مشتری در حال حاضر تخفیف های ویژه ای هستند که فقط قبل از تاریخ مشخصی معتبر هستند و مثلا تخفیف برای خرید تا یک تاریخ خاص. سایر مواردی که تخفیف نمی دهند، اعلام می کنند که مثلا تعداد محدود است (در صورت واقعی بودن)، یا بعدا افزایش قیمت خواهید داشت . غیره…

 

  1. پاسخ دادن را آسان کنید

مطمئن شوید که نام تجاری، شماره تلفن و آدرس وب سایت شما به راحتی در بروشور فروش یا بروشور پیدا می شود. صفحات FaceBook ، LinkedIn ، Google+ Pinterest و Twitter خود را اضافه کنید. یک کد QR که افراد را به صفحه محصول شما مرتبط کند داخل بروشور قرار دهید و یا برای عضویت در خبرنامه لینک بگذارید.

 

 

بعد از اینکه در مورد تاثیرگذاری بیشتر بروشور فروش دانستید، شاید علاقه مند باشید کمپین تبلیغاتی مخصوص به خود را داشته باشید و در دنیای دیجیتال مارکتینگ قدم بردارید. برای این موضوع با تیم بیزون تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم. روی “تماس با ما” کلیک کنید.

نظرات کاربران