تبلیغات کلیکی گوگل

آموزش تبلیغات کلیکی گوگل

همانطور وکه می‌دانید، درصورتی که می‌خواهید برای رسیدن به مخاطب موردنظر خود مبلغی را صرف تبلیغات کنید، بهتر است آن را در مکان مناسب خرج کنید. فضایی که روزانه بیش از 259 میلیون بازدید کننده دارد و 4.8 میلیارد تعامل روزانه در آن صورت میگیرد، این فضا، جایی جز نتایج موتور جست وجو گوگل، نمی‌تواند باشد.

هنگامی که سایت گوگل راه اندازی شد، بستر تبلیغاتی آن دو سال بعد در سال 2000، با نام Google Adwords روی صحنه آمد، اما پس از مدتی نام تجاری آن در سال 2018، به Google Ads تغییر یافت.

اگر سروکار شما با اینترنت است حتماً از مرورگر گوگل استفاده کرده‌اید و به احتمال زیاد بر روی تبلیغات گوگل نیز کلیک کرده‌اید و شاید هم جز کسانی بوده‌اید که برای بازدید سایت کسب و کارتان از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کرده باشید و یا خرید خود را از طریق تبلیغات گوگلی انجام داده‌اید.

در این مقاله قصد ما آموزش نحوه تبلیغات کلیکی گوگل است. ما به شما آموزش می‌دهیم چگونه کمپین های خود را برای دستیابی به بهترین نتیجه با تبلیغات در گوگل بهینه کنید.

مطمئناً می‌دانید که امروزه بیشتر از همیشه تبلیغات گوگلی در بین مشاغل محبوب شده است. هرچه کمپین های پرداختی شما قوی‌تر و متمرکزتر باشد، کلیک‌های بیشتری برای شما ایجاد می شود که نتیجه آن به‌دست‌آوردن مشتری‌های جدید در زمینه کسب وکارتان می باشد.

 

Google Ads چیست؟

Google Ads چیست؟

تبلیغات گوگلی (Google Ads)، نوعی از تبلیغات پولی است که در آن تبلیغ دهنده، از طریق کلیک مشتری بر روی هر عبارت تبلیغی که به آن تبلیغات کلیکی گوگل (PPC) می‌گویند و یا برای هر کلیک بر روی بنر تبلیغاتی (CPM) ، مبلغی را به‌عنوان هزینه پرداخت می کند.

گوگل ادز (Google Ads) روشی برای سوق دادن مشتریان مناسب به سمت کسب و کار شما است، زمانی که در جستجوی محصولات و خدماتی مانند محصولات پیشنهادی شما هستند.

شما با تبلیغات کلیکی گوگل می توانید ترافیک وب‌سایت، تماس تلفنی و بازدیدهای داخل فروشگاه خود را افزایش دهید.

گوگل ادز (Google Ads) به شما این امکان را می دهد تا در زمان درست، تبلیغات خود را از طریق موبایل و کامپیوتر در میان مخاطبان خود ایجاد و به اشتراک بگذارید. این بدان معناست در لحظه‌ای که مشتریان ایده آل شما از طریق جستجوی گوگل به دنبال محصولات و خدمات حوزه کسب و کار شما هستند، سایت کسب و کار شما در ابتدای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده می شود. به این‌ ترتیب، هم شما سریع تر به مشتری خواهید رسید و هم مشتری سریع تر به نیاز خود دسترسی پیدا می کند.

همچنین شما از طریق تبلیغات کلیکی گوگل، می توانید تبلیغات سایت خود را تجزیه و تحلیل نموده و آن را بهینه سازی نمایید.

ابزار Google Ads به شما این امکان را می دهد که تبلیغات متناسب با بودجه خود تنظیم کنید. این را در نظر داشته باشید تا زمانی که بودجه تبلیغاتی شما تمام نشده باشد، سایت شما در صفحه اول گوگل مرتبط با کلمه کلیدی که انتخاب کرده‌اید، باقی خواهد ماند.

اکنون، این سؤال پیش می‌آید که آیا واقعاً تبلیغات کلیکی گوگل، مؤثر است؟ برای پاسخ به این پرسش به بررسی چند آمار موجود می پردازیم:

  • نرخ تبلیغات Google Ads نزدیک به 8٪ است.
  • تبلیغات نمایشی ماهانه، 180 میلیون بار به کاربران نشان داده می شود.
  • کاربرانی که آماده خرید هستند، به طور میانگین 65 درصد تبلیغات کلیکی گوگل را می بینند.
  • در حدود نیمی از مشتریان گوگل، چیزی را که در نتایج گوگل دیده‌اند را خریداری می کنند.

 

چرا باید در گوگل تبلیغ کرد؟

تبلیغات کلیکی گوگل

گوگل با دریافت بیش از 5 میلیارد درخواست جستجو در روز، پرکاربردترین موتور جستجو می باشد. ناگفته نماند که پلتفرم گوگل ادز نیز نزدیک به دو دهه است که فعالیت می کند.

طبق گفته گوگل، تبلیغ‌کنندگان بابت هر 1 دلار که برای Google Ads هزینه می‌کنند، 8 دلار درآمد کسب می‌کنند.

 

راهکارهای تبلیغ در گوگل

اگر برای تبلیغ در موتور جستجوی گوگل ناموفق بوده‌اید و هنوز به مشتریان مدنظر خود نرسیده‌اید، دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده است که بازده تبلیغات شما کم باشد. در ادامه به بررسی برخی روش ها برای بهبود عملکرد تبلیغات گوگلی می پردازیم:

  1. از الگوی برنامه ریزی برای تبلیغات کلیکی گوگل (پرداخت به ازای هر کلیک) استفاده کنید.
  2. کلمات کلیدی مرتبط با حرفه خود را پیدا کنید و آن را وسعت دهید.
  3. تبلیغات بی ربط را انجام ندهید.
  4. نمره کیفیت (QS) خود را بهبود ببخشید. هرچه رتبه شما بالاتر باشد، جایگاه شما نیز بهتر خواهد بود.
  5. برای مشتریان خود، صفحه فرود مناسبی را طراحی کنید و آن را بهینه سازی کنید.

 

نحوه راه اندازی گوگل ادز

نحوه راه اندازی گوگل ادز

شما برای رسیدن به نتایج بهتر در تبلیغات کلیکی گوگل، کافی است تا یک کمپین تبلیغاتی برای خود ایجاد کنید، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی نسبتاً آسان و سریع است. پس از بازدید از سایت Google Ads و کلیک بر روی “start now” ، با یک سری فرایند راه اندازی آن مواجه می شوید که باید انجام شود.

 

بهینه کردن نتایج تبلیغات در گوگل

کدهای UTM به شما اطلاع می دهند که کدام پیشنهاد یا تبلیغ منجر به تبدیل شده است تا بتوانید مؤثرترین قسمت‌های کمپین خود را ردیابی کنید.

اگر می‌خواهید تبلیغات کلیکی گوگل شما منجر به جذب مشتری شود، در هنگام راه اندازی کمپین خود، تمام مواردی که در زیر گفته شده را به‌عنوان راهنما در نظر بگیرید.

  1. گوگل آنالیز (Google Analytics) سایت خود را راه اندازی کنید.

گوگل آنالیز (آنالیتیکس)، سرویس رایگان گوگل می باشد که با استفاده از آن می توانید میزان بازدید، تبدیل، اهداف و هر معیار منحصر به فرد را ردیابی کنید.

در مرحله اول همچنین باید حساب گوگل آنالیز (آنالیتیکس) خود را به گوگل ادز پیوند دهید. با پیوند دادن این حساب ها ردیابی، تجزیه و تحلیل، گزارش گیری بین کانال ها و کمپین ها را بسیار آسان می کند زیرا می توانید این رویدادها را در یک مکان مشاهده کنید.

  1. کد های UTM را اضافه کنید.

این کدها، برای ردیابی هر فعالیت مرتبط با یک پیوند خاص استفاده می شود. کدهای UTM به شما اطلاع می دهند که کدام پیشنهاد یا تبلیغ منجر به تبدیل شده است تا بتوانید مؤثرترین قسمت‌های کمپین خود را ردیابی کنید.

هنگام تنظیم گوگل ادز خود، کدهای UTM خود را در سطح کمپین اضافه کنید تا مجبور نشوید این کار را به صورت دستی برای هر URL آگهی انجام دهید.

  1. گوگل ادز خود را با CRM خود ادغام کنید.

CRM، به معنی مدیریت ارتباط با مشتری و همچنین یک برنامه برای مدیریت روابط و تعامل شرکت شما با مشتریان بالقوه که هدف آن بهبود روابط تجاری است. این مورد به شما امکان می دهد تا متوجه شوید کدام کمپین تبلیغاتی برای جذب مخاطبان شما بهتر است، بنابراین می توانید با پیشنهادهای مرتبط، آن کمپین را رونق بیشتری ببخشید.

 

کلام آخر

وقتی کاربر گوگل در موتور جستجو، عبارتی را تایپ می کند، گوگل طیف وسیعی از نتایج را با هدف جستجوگر برمی‌گرداند. کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که با خواسته جستجوگر همسو هستند و پرسش آنها را برآورده می‌کنند.

پس اگر می‌خواهید در تبلیغات کلیکی گوگل، بازخورد خوبی داشته باشید انتخاب کلمات کلیدی متناسب با تبلیغ شما، یکی از کلیدی ترین کارهایی است که باید انجام دهید. کلمات کلیدی مناسب با نیاز مشتری خود را می توانید از پیشنهادهای گوگل انتخاب کنید و یا با ابزار موجود آنها را استخراج کنید. اما بدانید هر چه دامنه کلمات کلیدی را گسترده تر کنید، به نتایج بهتری خواهید رسید.

نظرات کاربران